Запрацювала Коордрада з питань розвитку мікропідприємництва та малого підприємництва

18 листопада відбулося друге засідання Координаційної ради з питань розвитку мікропідприємництва та малого підприємництва, участь у якому взяли представники Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Міністерства фінансів України, Державної податкової служби України та інших державних органів, а також представники об’єднань МСБ. Національна платформа МСБ ввійшла до складу Координаційної ради.

Джерело: Національна платформа МСБ

Нагадаємо, Координаційна рада з питань розвитку мікропідприємництва та малого підприємництва створена згідно постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2019 р. № 892, перше засідання відбулося 7 листопада 2019 р., протокол тут.

Наразі до складу Коордради входять 28 осіб: 18 представників бізнес-асоціацій МСБ та 10 представників уряду. На засіданні проговорили можливість додати до складу ще кілька регіональних бізнес-об’єднань.

Обговорили наступні питання:

  • Z-звіти: пом’якшення відповідальності, можливість у програмних РРО автоматичного формування звітів (крім того, штрафи за їх ненадсилання, за словами представників Мінфіну, не передбачені);
  • технічні можливості програмного забезпечення щодо опрацювання великої кількості чеків та звітності: за словами представників ДПС, можливе навантаження ПО – 6 тисяч чеків в секунду (за статистикою цього року – пікове навантаження 700 чеків в секунду), за прогнозами податкової – при розширенні застосування РРО – навантаження не перевищить 1,5 тис.чеків в секунду, тобто є проблем з ПО щодо кількості обробки документів не повинно бути;
  • питання щодо виникнення касового розриву при продажах товарів дистанційним способом: планується врегулювати через узагальнюючу консультацію Міністерства фінансів України або внесення змін до Закону про РРО;
  • питання щодо відсутності необхідності у застосуванні РРО при безготівкових операціях, в т.ч. при сплаті фізособою карткою на розрахунковий рахунок підприємця (при безконтактній торгівлі), викликало жваву дискусію: домовились, що асоціації направлять пропозиції до Секретаріату Коордради та це питання буде додатково обговорене на наступній зустрічі;
  • питання необхідності ведення товарного обліку: за словами представників уряду, Закон про РРО не встановлює вимог до ФОП щодо порядку обліку товарів; внесення до програмного РРО інформації про товари буде максимально спрощено, перелік можна буде імпортувати з файлів у форматах Word, Excel, буде передбачена можливість видача чеків із агрегованою товарною позицією (наприклад, біжутерія, сувеніри тощо), буде розроблений режим бонусів-знижок;
  • питання щодо поважного віку частини фізичних осіб – підприємців і впливу віку на можливість користування новітніми технологіями: за даними ДПС, в Україні зареєстровано більше 25 тисяч ФОП, вік яких більше 70 років (це 0,5 % від зареєстрованих ФОП), але не всі вони працюють у торгівлі, тобто ще необхідно розкласти по послугах-торгівлі (інформація буде опублікована на сайті ДПС);
  • питання збільшення граничних обігів для 1, 2, 3 груп ССО: розглянули дві моделі – базове підняття на певну суму та підняття обігів, прив’язане до кількості робітників.

Взагалі, представники бізнес-асоціацій виступили проти тотальної фіскалізації, вони вважають її наразі недоцільною.

Голова Коордради Дмитро Романович надав інформацію щодо підготовки законопроектів стосовно граничних обігів, що обговорюються, та запровадження мораторію по перевіркам. Висловив розуміння щодо необхідності пом’якшення відповідальності підприємців при застосуванні РРО, та запропонував бізнес-асоціаціям подати актуальні питання для обговорення на наступному засіданні Коордради з питань розвитку мікропідприємництва та малого підприємництва.

Поділитись новиною:
Останні новини
25.04.202413:19Віце-президент, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко виступила Модератором чергового, безкоштовного онлайн Вебінару за темою: «Індексація, як працювати в 2024 році, лікарняні, зарплатна звітність у II кварталі цього року, нюанси подання, оплата праці в умовах воєнного стану: переваги та недоліки» 25.04.202411:13Податкову систему в Україні треба вдосконалювати 24.04.202416:48Віце-президент ВГО АППУ Йосип Бучинський взяв участь в спільній зустрічі Офісу Генерального прокурора та Ради бізнес-омбудсмена з провідними бізнес-асоціаціями 24.04.202416:30Актуальні питання особливостей оподаткування акцизним податком, обігу та ліцензування підакцизних товарів у період дії воєнного стану 24.04.202415:28Останні зміни у формі Декларації з податку на прибуток підприємств та порядок її заповнення платниками податку за І квартал 2024 року ВСІ НОВИНИ
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ