Генеральна дирекція ВГО АППУ разом з представниками ДПС України, МУ ДПС по роботі з ВПП, ГУ ДПС в областях, в місті Києві, а також Головами Рад ТВ ВГО АППУ та платниками податків — членами Асоціації провела Перший он-лайн Вебінар з проблемних питань бізнесу

Асоціацією платників податків України разом з Департаментом управління ризиками ДПС України запроваджено щоквартальне проведення он-лайн Вебінарів з проблемних питань бізнесу.

07 липня цього року Генеральна дирекція ВГО АППУ разом з представниками ДПС України, МУ ДПС по роботі з ВПП, ГУ ДПС в областях, в місті Києві, а також Головами/заступниками Голів Рад ТВ ВГО АППУ та платниками податків — членами  Асоціації провела Перший он-лайн Вебінар з проблемних питань бізнесу.

У Вебінарі взяли участь:

від Асоціації платників податків:

Людмила Герасименко — Генеральний директор ВГО АППУ – модератор заходу;

Леся Кашпур — Начальник Управління методології та роз’яснення податкового законодавства ВГО АППУ;

Лариса Шереметенко — Головний бухгалтер ВГО АППУ.

Голови/Заступники Голів Рад, Виконавчі директори Територіальних відділень ВГО АППУ в областях та місті Києві.

 

Від Державної податкової служби України:

Антон Чиж — Директор Департаменту управління ризиками;

Олександр Осаволюк — начальник Управління аналізу податкової та фінансової звітності Департаменту управління ризиками;

Марина Лобкарьова — заступник начальника Управління — начальнику відділу адміністрування ПДВ Управління аналізу податкової та фінансової звітності Департаменту управління ризиками ДПС України;

Олександр Панченко – заступник начальника управління – начальник відділу аналізу податкової інформації Управління позапланових перевірок з ПДВ;

Олексій Шушко – заступник начальника управління – начальник відділу перевірок податкових агентів;

Тетяна Барабаш – начальник управління електронних сервісів та звітності;

Ігор  Рочняк – заступник начальника управління вдосконалення непрямого оподаткування;

Надія Філіповських – начальник відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб Управління адміністрування податку на доходи фізичних осіб та податків самозайнятих осіб;

Вікторія Шоломій – головний державний ревізор-інспектор відділу адміністрування податків з фізичних осіб-підприємців Управління адміністрування податку на доходи фізичних осіб та податків самозайнятих осіб;

Світлана Савостяник – головний державний інспектор відділу двостороннього та багатостороннього податкового співробітництва Управління євроінтеграції та міжнародного співробітництва.

Від МУ ДПС по роботі з ВПП та ГУ ДПС України взяли участь                                161 представник з усіх без виключення регіонів України та в місті Києві.

Слід зазначити, що з деяких ГУ ДПС у регіонах взяли участь від 12 до 16 осіб керівного складу ГУ ДПС.

Приємно відзначити активність членів Асоціації  в заході з 10 різних регіонів України та міста Києва —  понад 70 платників податків — членів Асоціації, а саме: АБ «УКРГАЗБАНК», ДП МА «Бориспіль», ПП «БЭЛЬ», ПРАТ «ВФ Україна», ПрАТ «Київстар», ПрАТ «Концерн Хлібпром», ПрАТ «Луцьксантехмонтаж № 536», ПрАТ «Природні Ресурси», ПрАТ «Українські Вертольоти», ПрАТ «Харківська бісквітна фабрика», ТОВ «Модерн-Експо», ТзОВ «Таркетт Вінісін», ТОВ «Бест Бері Лтд», ТОВ «Білоцерківхлібопродукт», ТОВ «Лодіс», ТОВ «Підлуби Агро +», ТОВ «РОМА», ТОВ «Свісс Кроно», ТОВ «Теріхем Тервакоскі», ТОВ «Фірма Технова», ТОВ «Флайтек», ТОВ «АВПРАЙМБУД», ТОВ «Епіцентр К», ОВ «Нібулон», ПП НВО «Енергоощадні технології», ПП «ВКФ «М Плюс», ТОВ «ВІНІЛ», ТОВ «ІБК «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ», ТОВ «РЕНТА ПРИМ», ТОВ «СПЛІТ», ТОВ «Студіо Інвест» та інші.

 

Відкрила захід Модератор — Генеральний директор Асоціації — Людмила Герасименко, яка привітала усіх учасників Вебінару.

По-перше, Людмила Герасименко подякувала особисто Директору Департаменту управління ризиками ДПС України Антону Чижу та фахівцям цього Департаменту за підтримку ініціативи Асоціації проводити щоквартально он-лайн Вебінари з проблемних питань бізнесу та проведення зі свого боку величезної роботи по підготовці сьогоднішньої нашої спільної робочої зустрічі.

По-друге, зауважила, що проведення таких зустрічей тепер буде проводитися на постійній основі та зауважила, що протягом останніх місяців збільшилась кількість звернень/скарг від платників податків-членів Асоціації стосовно неправомірного блокування податкових накладних/розрахунків коригувань та віднесення їх до категорії ризикових, а також наголосила,  що такі обставини можуть дестабілізувати роботу будь-якого підприємства. Після чого Людмила Михайлівна привела декілька наглядних прикладів  необґрунтованого блокування податкових накладних та віднесення платників до переліку ризикових регіональними Комісіями ГУ ДПС у регіонах.

Далі Модератор заходу наголосила колегам – податківцям, що ініціювала зустріч, в першу чергу, саме для того, щоб разом з Департаментом управління ризиками розглянути проблеми, які виникають у платників податків щодо виведення їх із категорії ризикових, розблокування реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань, прийняття Таблиці даних платника податків та інших питань, які стосуються ПДВ, і відпрацювати єдину позицію з питань, забезпечивши єдиний підхід у їх вирішенні.

«І Головне! Почути від Вас, колег податківців, що робити платнику, щоб усунути чинники для забезпечення нормальної господарської роботи підприємства», — зазначила Людмила Герасименко.

Генеральний директор ВГО АППУ, зокрема, зупинилася на наступному: «Зауважу, що бажання Уряду при запровадженні механізму зупинки реєстрації податкових накладних начебто було позитивним — протидія фіктивним ПДВ‑операціям. Проте, на практиці чомусь виникають проблеми у платників, які здійснюють абсолютно реальні операції. Навіть після «перезавантаження» системи блокування на основі оновленого пункту 201.16 Податкового кодексу України Постановою № 1165 від 11.12.2019 року.

Дуже прикро, що включення платника податків до переліку ризикових стає «звичним явищем» у відносинах між бізнесом та податковою службою.

Усі ми добре розуміємо, що такі обставини можуть дестабілізувати роботу будь-якого підприємства. Виникає питання: Чому мають місце такі випадки?

Як цьому запобігти? Навіть проявляючи належну обачність під час обрання контрагентів, платники все одно потрапляють до категорії ризикових.

Далі, після тривалої «боротьби» за зняття статусу ризиковості нарешті Комісією податкового органу приймається рішення щодо невідповідності платника критеріям ризикості. І здавалось би, що платник податків в подальшому має безперешкодну можливість реєстрації ПН/РК. Але, нажаль, це не так.

Приведу два протилежні випадки в різних регіонах:

  1. Комісія знімає статус ризиковості. Проте, жодна Таблиця даних платника не враховується з невідомих причин – «невірно заповнено». Скажіть, будь ласка, як усунути платнику причину, яка не зазначена? А для платника подання Таблиці є обов’язковим та важливим, так як вид діяльності передбачає зміну кодів УКТЗЕД товарів/послуг. При цьому, поточні ПН реєструються.

Виникає питання: якщо причина блокування реєстрації податкових накладних була саме віднесення платника до категорії ризикових і для зняття з ризиковості надавалося безліч підтверджуючих первинних документів, в результаті чого питання вирішено, то для чого тоді при поданні на реєстрацію заблокованих раніше податкових накладних знову подавати безліч первинних підтверджуючих документів? Впевнена, що по раніше заблокованих ПН було б достатньо рішення Комісії про невідповідність платника критеріям ризиковості.

  1. Платник ніколи не перебував в переліку ризикових. Проте, ПН блокуються, в квитанції вказується: «неподання Таблиці даних платника». При цьому, Таблиці даних платника не враховуються з причини відмови знаєте якої?: «Виявлено невідповідність визначених платником податку в Таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам».

Пояснюю: платник має орендований комплекс з приймання зерна з устаткуванням та обладнанням розташований на земельній ділянці майже один гектар загальною вартістю з ПДВ біля 17 млн. грн. 20-ОПП  ще в минулому році подано до податкового органу. Після моєї розмови з одним із керівників податкової в регіоні, якій я розказала про це, на сьогодні Таблиці дякуємо враховані. Виходить що таки дійсно платники обурюються і кажуть, що на місцях ніхто не читає їх Пояснення та не вивчає документи.

  1. У Рішеннях про відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника чи Рішеннях про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування не зазначається чіткий перелік підтверджуючих первинних документів, яких не вистачає, конкретні назви контрагентів, за рахунок яких сформовано начебто сумнівний податковий кредит, тільки зазначається:

— «підприємством здійснюється придбання товарів (послуг) у суб’єктів господарювання, які провадять ризикову діяльність» або  «встановлено наявність ризикових операцій».

Повторюсь. Як усунути платнику причини відмови? Вони ж незазначені в попередньому рішенні?

Шановні учасники нашої зустрічі! Знаєте чому я ініціювала такі робочі зустрічі? Як показала практика нашої роботи, саме в цьому році, на сьогоднішній день чомусь існує різний підхід Комісій у регіонах та у місті Києві щодо Порядку розгляду обґрунтувань, наданих платниками щодо зупинки або блокування реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, віднесення платників податків до категорії ризикових, зокрема, в частині оформлення Таблиці даних платника податків з наданням до неї Пояснення з підтверджуючими первинними документами чи достатньо одного Пояснення.

Сьогодні я прийняла для себе рішення на першій такій нашій спільній робочій зустрічі не називати конкретні області, з якими особисто спілкувалась, які наприклад говорять, для чого їм тисячі первинних документів, якщо ми їх не читаємо, а розглядаємо лише Пояснення платника чи, наприклад, керівник такого напрямку не знає навіть що наразі немає терміну для оскарження в ДПС України рішень Головних управлінь ДПС, в зв’язку з карантинними заходами, які досі діють в нашій країні і запевняє, що платник пропустив строки та інше.

Тому для всіх нас сьогодні важливо не звинувачувати один одного у певних діях, а визначити єдину позицію ДПС України, а відповідно всіх податкових органів з багатьох проблемних питань, що стосуються ПДВ».

Далі з вітальним словом до учасників заходу звернувся Директор Департаменту управління ризиками Антон Чиж. Він привітав всіх учасників заходу та налаштував на позитивний результат зустрічі і наголосив на необхідності активної роботи з бізнесом, адже наш взаємний інтерес полягає у стабільній економічній ситуації  в країні та пошуку нових можливостей для розвитку бізнесу.

Після виступу Антона Чижа Модератор надала слово начальнику Управління аналізу податкової та фінансової звітності Департаменту управління ризиками — Олександру Осаволюку.

Перед його виступом Людмила Герасименко зокрема наголосила: «Переконливо прошу Вас, Олександр Олександровичу конкретно надати усім учасникам роз’яснення по визначеним разом з Вами питанням чітко окремо по кожному».

У своєму виступі Олександр Осаволюк надав роз’яснення та відповів на запитання Модератора і бізнесу по наступних питаннях:

  1. Основні критерії/причини віднесення платників податків реального сектору економіки до категорії «ризикових»;
  2. Правильність оформлення та конкретний перелік підтверджуючих первинних документів для виведення їх з категорії «ризикових»;
  3. Підстави блокування ПН/РК та основні причини відмови в реєстрації ПН/РК при поданні обґрунтованого пояснення платниками податків та повного пакету підтверджуючих первинних документів;
  4. В яких випадках подання Таблиці даних платника ПДВ є обов’язковим. Чому правильність заповнення інформації в Таблиці даних платника ПДВ не є гарантією безперешкодної реєстрації ПН/РК в подальшій діяльності підприємства.
  5. Попередження податкових ризиків. «Належна податкова обачність». Яка періодичність її здійснення та як платнику її документально оформити?

Також, Олександр Осаволюк привів статистику блокування податкових накладних та зауважив, що 78% причин відмови в реєстрації — це відсутність первинних підтверджуючих документів, таких, як товарно-транспортні накладні, договори та інше».

Начальник Управління аналізу податкової та фінансової звітності Департаменту управління ризиками, зокрема, зауважив, що основною причиною віднесення підприємств до категорії ризикових — це відсутність Таблиці даних платника ПДВ, а також розповів в яких випадках подання Таблиці є обов’язковим та повідомив, що 54% фактів неприйняття Таблиць даних платника ПДВ — це їх неправильне заповнення платниками.

Олександр Осаволюк докладно розповів про правильність оформлення та конкретний перелік підтверджуючих первинних документів для виведення платника з категорії «ризикових». Також висвітлив питання про поняття «належна податкова обачність» та основні критерії здійснення її моніторингу, та звернув увагу платників, що питання належної податкової обачності – це більш питання в інтересах компетенції бізнес- спільноти, а не в компетенціях ДПС.

Після цього Людмила Герасименко — модератор заходу, надала слово представнику платників податків-члену Асоціації фінансовому  директору ТОВ «ТЕРІХЕМ ТЕРВАКОСКІ» — Ігорю Демчуку. Ігор Демчук озвучив  проблемні питання щодо реєстрації ПН/РК та подякував працівникам ДПС, зокрема  представникам ГУ ДПС у Волинській області, за своєчасність проведення перевірок податкових декларацій з метою відшкодування ПДВ з державного бюджету.

Далі слово було надане Голові Територіального відділення ВГО АППУ у Тернопільській області — Івану Іскерському. Він надав пропозиції по запровадженню єдиного реєстру в України ризикових платників податків та запровадити заборону державним реєстраторам/нотаріусам реєстрацію посадових осіб суб’єкта господарювання у необмеженій кількості.

Згодом модератор заходу надала слово Олександру Панченку – заступнику начальника управління – начальнику відділу аналізу податкової інформації Управління позапланових перевірок з ПДВ та Олексію Шушку – заступнику начальника управління – начальнику відділу перевірок податкових агентів Управління перевірок оподаткування фізичних осіб. Вони  надали  вичерпні відповіді стосовно контрольно- перевірочної роботи, які виникли  у платників податків-членів Асоціації Полтавської області та які були озвучені Головою Територіального відділення ВГО АППУ у Полтавській області, Галиною Захарченко.

В ході проведення заходу до виступу долучилася Тетяна Барабаш– начальник управління електронних сервісів та звітності, яка надала відповіді щодо некоректної роботи інформаційних ресурсів ДПС та роботи органів ДПС. Також зауважила, що всі дзвінки, які здійснюються на «гарячу лінію» ДПС не залишаються без уваги та наголосила, що станом на сьогодні Центри Обслуговування Платників податків (ЦОП) по місту Києву вже відкриті для надання усних консультацій платникам податків, в зв’язку з послабленням карантинних заходів. Запевнила, що працівниками ДПС постійно проводиться тестування  роботи електронного кабінету з метою недопущення збоїв у роботі електронних сервісів. Що стосується автоматичного заповнення податкової звітності, зокрема декларації з ПДВ, то наразі цей додатковий вид сервісу електронного кабінету платника удосконалюється, наголосила Тетяна Барабаш. «Відносно реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань, по яких отримано платником другу квитанцію – відразу відображаються в системі»,  — зауважила вона.

Далі до виступу була запрошена Лариса Садова – Виконавчий директор Територіального відділення ВГО АППУ в Рівненській області, яка озвучила пропозиції бізнесу Рівненщини щодо необхідності внесення змін до Постанови №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11 грудня 2019року, в частині критеріїв позитивної історії платника податків малого та мікро-бізнесу. Також вона озвучила пропозицію щодо необхідності внесення змін до Податкового Кодексу України стосовно вимушеної реєстрації платником ПДВ, зокрема збільшити ліміт загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що сукупно перевищує 1 000 000 гривень.

Коментар на пропозиції  бізнес-спільноти Рівненщини, які були озвучені Ларисою Садовою, надав Ігор  Рочняк – заступник начальника управління вдосконалення непрямого оподаткування. Він надав вичерпні відповіді щодо заданих питань та зауважив, що для прийняття таких рішень стосовно внесення змін до ПКУ, необхідно отримати обґрунтовану відповідь від профільного Міністерства фінансів України.

Наприкінці свого виступу, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко зауважила учасникам Вебінару:

«Впевнена, що усім нам було сьогодні цікаво, а головне корисно послухати професійних виступаючих ДПС України, за що я їм особисто вдячна.

Шановні колеги — податківці! Я звертаюся до Вас сьогодні публічно з однією метою, щоб наступного разу, Ви все ж таки ретельно все перевіряли, перш ніж виносити незаконні рішення платникам податків  і ми вимушені звертатися до ДПС України. Дуже надіємось, що податкові органи в регіонах та у місті Києві по-державницькі виключно в межах норм чинного законодавства будуть підходити ретельно та виважено до вирішення проблем у платників податків – членів Асоціації платників податків України, які здійснюють абсолютно реальні операції».

А також, Модератор заходу зауважила: «як казала 71 Прем’єр Великої Британії Маргарет Тетчер: «Немає жодних «державних» грошей, є гроші платників податків». Країна спирається на бізнес, який наразі в таких умовах просто не може існувати».

Подякувавши усім учасникам Вебінару за конструктивний діалог повідомила, про чергову робочу зустріч, яка відбудеться, орієнтовно 7 жовтня цього року.

Людмила Герасименко запевнила всіх учасників заходу, що члени ВГО «Асоціація платників податків України» завжди можуть розраховувати на підтримку Генеральної дирекції та її особисту, а також подякувала працівникам Генеральної дирекції ВГО АППУ за якісну підготовку та проведення заходу: Катерині Гривнак, Лесі Кашпур та системному адміністратору Андрію Горячкіну.

 

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ