Дирижизм ЄС загрожує кліматичним цілям — «зелений ЄС» повинен бути економічно- та cоціально-орієнтованим

Досить із дирижизмом ЄС!

“Клімат змінюється, це не викликає сумнівів. Ми повинні діяти і діяти швидко, щоб зберегти нашу планету для нас та для майбутніх поколінь. Але в той же час зелена політика сталого розвитку ЄС також повинна бути cоціально-орієнтованою. Але це все ставиться під сумнів зі сторони поточної пропозиції комісії ЄС », — говорить Рольф фон Хохенхау, президент Європейської асоціації платників податків (ЄАПП).

Централістичні та ідеологічно ангажовані положення Брюсселя, такі як останній кліматичний пакет “Fit for 55” представлений президентом Комісії фон дер Ляйеном, не сприяють розвитку, оскільки в них не враховуються обґрунтовані судження, пропорційність, перспектива на соціальну рівновагу, а також cоціально-орієнтована ринкова економіка,” — констатує президент платників податків. “Ми вимагаємо припинення дирижизму ЄС! Що стосується захисту клімату, то заходи повинні бути ефективними та відповідати принципу субсидіарності. Звичайно, в Європі ми повинні домовитись про спільні цілі та встановити цілі, яких повинні дотримуватися всі країни-члени ЄС. Але впровадження на місці завжди повинно враховувати місцеві особливості та вимоги, щоб цей захід мав сенс та був прийнятий, а не призвів до соціального хаосу та соціальних та економічних потрясінь! »

  1. Кліматично нейтральне будівництво та ремонт — для більшості недоступне!

План ЄС здебільшого зачепить фінансово слабкі та середні домогосподарства, власників, а також орендарів. Орендарям доводиться очікувати розподілу витрат на реконструкцію і, отже, підвищення плати за оренду. У дорогих міських районах плата за оренду часто складає половину наявного доходу домогосподарства. І ті, хто вважає, що мова йде лише про якісь фасадні реконструкції, помиляються. Вікна, дахи, цілі системи опалення потрібно було б оновити для досягнення жорстких цілей ЄС. Але майже ніхто не може дозволити собі зруйнувати свій будинок і відбудувати його як будинок з нульовими викидами, або енергоефективно оновити старий. Щоб відремонтувати старий будинок, щоб він був кліматично нейтральним, власникам доводиться вкладати багато грошей. У 2010 році асоціація власників будинків «Haus und Grund» оцінила вартість енергоефективної реставрації в

1000 євро за квадратний метр. Більш оптимістичні оцінки пропонували 60 000 євро для енергоефективної реставрації будинку середнього розміру. Сьогодні цього вже точно не можна зробити за таку ціну!

  1. Реставрація та опалення повинні залишатися доступними

Пропозиція Комісії несе загрозу високих «штрафних витрат» на опалення нафтою або газом. Навіть в околицях Мюнхена, одного з найбільш високорозвинених і найбагатших європейських регіонів, немає комплексного розвитку з централізованого теплопостачання. Єдиним способом опалення залишаються газ, нафта, дрова (наприклад, гранули) або електроенергія. Теплові насоси неможливо встановити скрізь, їх важко модернізувати, і тому вони не підходять для використання в якості загального варіанту опалення. Те саме стосується систем сонячної енергії. За даними Європейської асоціації, навіть там, де вже існує геотермальне тепло, мережа ще не повністю розроблена, оскільки це поки що не було вигідно для постачальника.

«Знову ж таки, ЄС« косметично розраховує »план. Але як щодо менш розвинених, менш заможних сільських регіонів? Що можна сказати про такі країни, як Греція та регіон Південної Італії, де будівлі часто навіть не утеплені і де немає коштів на енергоефективну реставрацію? Чи справді ЄС планує збалансувати відмінності за допомогою ассигнувань з ЄС? Чи будуть платники податків у багатих країнах, як, наприклад, Німеччина, не лише оплачувати субсидії у своїй країні своїми податками, а й у своїх бідніших країнах-партнерах? Наближення роздратування з цього приводу передбачуване! »

  1. Кінець двигуна внутрішнього згоряння в 2035 році — і тоді?

Ще однією метою комплексу заходів ЄС “Fit for 55” є фактична ліквідація двигуна внутрішнього згоряння до 2035 року, оскільки нові машини не мають права викидати СО2 з того моменту. Це чітке і одностороннє сприяння електромобілям та транспортним засобам, що працюють на водню — запобігає нововведенням. У цьому контексті Комісія ЄС повністю ігнорує питання енерговитрат на виробництво акумуляторів та електронних компонентів, а також їх утилізацію. А що щодо використання синтетичного палива в двигунах внутрішнього згоряння, при виробництві яких зв’язується рівно стільки СО2, скільки згодом виділяється при спалюванні палива? Строго кажучи, вони також є нейтральними до CO2. А як щодо можливих майбутніх альтернативних силових агрегатів / двигунів, які також є нейтральними до СО2, але ще не включені в пропозицію Комісії ЄС?

На наш погляд, основна увага до таких технологій, як електрична мобільність, веде до небезпечного списку. «Ми вимагаємо від Комісії ЄС технологічної нейтральної та інноваційної політики, яка є гнучкою та пропонує доступне та стабільне енергопостачання для всіх європейців. Технологічна та підприємницька конкуренція є основною вимогою для цього», — говорить Рольф фон Хохенхау.

  1. Забезпечення покриття зростаючих потреб у енергії

Як країни, які не мають власного стабільного енергопостачання або енергетичного планування, повинні покривати підвищені потреби в енергії, що виникають у результаті програми “Fit for 55”? Навіть Німеччина може бути серед них у майбутньому, оскільки вона планує до 2023 р. закрити всі свої атомні електростанції, а до 2038 р. — усі електростанції що використовують викопні ресурси (нафту та газ), і де розрив у постачанні все ще залишається відкритим. Як ЄС насправді хоче гарантувати всебічне постачання енергії? Цей виклик може ефективно подолати лише економіка, а не держава. Положень ЄС щодо будівництва електричної та водневої станцій для цього буде недостатньо.

  1. Загроза багаторазового оподаткування

Без коригувань, “Fit for 55”  та подальші законодавчі ініціативи ЄС, спрямовані на мінімізацію та ціноутворення на СО2 у транспортних потоках, призведуть до багаторазового оподаткування за рахунок усіх людей.

  1. Кінець cоціально-орієнтованої ринкової економіки насувається

Якщо те, що зараз пропонує Комісія ЄС, насправді реалізується, ми рухаємось до кінця ринкової економіки та її принципу «процвітання для всіх». Заплановані заходи та законодавчі ініціативи призводять до дефіциту та до обмежень для людей у поєднанні з чітким переходом компетенції до ЄС. Існує загроза розгортання спіралі підвищення цін та економічних зривів, і врешті-решт населення буде платити за рахунком двічі, один раз як платники податків, а потім як споживачі. Соціальні катаклізми заздалегідь запрограмовані і не будуть вирішені за допомогою програм допомоги, повідомляє Європейська асоціація платників податків.

Вимоги Європейської асоціації платників податків (ЄАПП)

Ми з Європейською асоціацією платників податків вимагаємо від Комісії ЄС наступного:

  • ЄС та Європа в якості першопроходьців у кліматичній політиці.

У довгостроковій перспективі слід шукати глобальні рішення.

  • Чітка прихильність до cоціально-орієнтованої ринкової економіки.
  • Дотримання принципу субсидіарності — навіть у фінансуванні.
  • Чітка прихильність до інноваційного нейтралітету. Ідеологія не повинна витісняти науково обґрунтований захист клімату.
  • Створення інвестиційних стимулів замість заборон з метою досягнення кліматичних цілей.
  • Прагнення до ринкових рішень, а не до дирижизму державної мобільності.
  • Стале використання існуючої інфраструктури (мережа АЗС тощо).
  • Не виключати рішень, які вже є екологічно чистими

(як біогаз та синтетичне паливо).

  • Визнання права на індивідуальну мобільність.
  • Гарантування доступного та безпечного енергопостачання в ЄС.
  • Протидія багаторазового оподаткування CO2.
  • Всебічний та прозорий аналіз регуляторного впливу.

Тільки якщо такий аналіз є під рукою, можна вживати подальших кроків.

«Навіть із власних лав Комісії ЄС критикують плани «Fit-for-55». Високі та ідеологічні тарани, що минають людей, науку та економіку, не сприятимуть нікому, тим більше клімату. Тому Європейська асоціація платників податків вимагає всебічного перегляду пропозиції Комісії ЄС », — зазначає Рольф фон Хохенхау.

www.dw.com

 

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
26.04.202416:52 Віце-президент, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко виступила Модератором чергової онлайн Робочої зустрічі з представниками Східного МУ ДПС по роботі з ВПП 25.04.202413:19 Віце-президент, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко виступила Модератором чергового, безкоштовного онлайн Вебінару за темою: «Індексація, як працювати в 2024 році, лікарняні, зарплатна звітність у II кварталі цього року, нюанси подання, оплата праці в умовах воєнного стану: переваги та недоліки» 25.04.202411:13 Податкову систему в Україні треба вдосконалювати 24.04.202416:48 Віце-президент ВГО АППУ Йосип Бучинський взяв участь в спільній зустрічі Офісу Генерального прокурора та Ради бізнес-омбудсмена з провідними бізнес-асоціаціями 16.04.202412:11 Представник ВГО АППУ взяла участь у онлайн Робочому засіданні фокус-групи з питання галузевого рівня соціального діалогу. ВСІ НОВИНИ
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ