ВГО АППУ РАЗОМ З ТВ АППУ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ ПРОВЕЛИ КРУГЛИЙ СТІЛ

25 вересня цього року в приміщенні Головного управління ДФС у Волинській області, за адресою: м. Луцьк, вул. Київський майдан, 4, Всеукраїнська громадська організація «Асоціація платників податків України» спільно з Територіальним відділення ВГО АППУ у Волинській області провели Круглий стіл з представниками органів виконавчої влади та українського бізнесу з питань обговорення Концепції єдиного системного документу — проекту Податкового кодексу Розвитку та Концепції Доктрини економічної безпеки України.

Очолив делегацію Грігол Катамадзе — Президент ВГО АППУ, Надзвичайний і Повноважний Посол, у складі якої були:
Людмила Герасименко — Генеральний директор ВГО АППУ,
Ірина Білотіл — Начальник Управління методології та роз’яснення податкового законодавства ВГО АППУ,
Катерина Гривнак — Начальник Управління захисту прав платників податків ВГО АППУ,
Юлія Щитнік — Начальник Управління організаційного, кадрового напрямку та комунікацій з ТВ ВГО АППУ.

Участь у Круглому столі взяв Голова Ради Територіального відділення ВГО АППУ у Волинській області Василь Дутко, а також запрошені гості:
— від органів влади:
Ірина Вахович – Голова Волинської обласної ради;
Світлана Савчук – Начальник Головного управління ДФС у Волинській області;
Сергій Кондратюк – Виконуючий обов’язки Начальника Головного управління ДПС у Волинській області;
Ігор Никитюк – Директор департаменту фінансів Волинської облдержадміністрації;
Роман Романюк – Директор Волинського обласного центру зайнятості;
Ростислав Стасько – Начальник Управління Держпраці у Волинській області;
Олександр Смолич – Президент Волинської торгово-промислової палати.
— представники підприємств: ПрАТ «Модерн-Експо», ПрАТ «Луцьксантехмонтаж», ПрАТ СП «Теріхем-Луцьк», ТОВ «Павлівський пивзавод», ПАТ «Волинь-Авто», ТзДВ «Гал-Кат», ТОВ «Цунамі», ТзОВ «Житлобуд-2» та інші.

З вітальним словом виступив Голова Ради Територіального відділення ВГО АППУ у Волинській області Василь Дутко та зазначив, що основна умова сприятливого бізнес-клімату в державі це стабільні «правила гри». Василь Дутко продемонстрував надрукований перший проект Ліберального Податкового кодексу, який був розроблений фахівцями Асоціації платників податків України ще у 2016 році, а також наголосив на тому, що Податковий кодекс – це економічна Конституція держави. На сьогодні, Податковий кодекс діє не повних 9 років, а до нього вже вносилися зміни 128 разів (14,2 рази на рік).
Також, Василь Дутко висловив збентеження щодо застарілості Кодексу законів про працю, який прийнятий ще 1971 році, а Житловий кодекс у 1983 році, що не відповідають сьогоднішнім реаліям життя. В Україні надзвичайно нестабільне законодавство в економічній сфері діяльності і це проблема номер один для бізнесу.

Василь Дутко передав слово Голові Волинської обласної ради Ірині Вахович, яка привітала всіх присутніх та всю країну, яка знаходиться в реформах, «кожна сфера життя та діяльності реформується». Ірина Вахович наголосила, що економічна система працює, лише тоді, коли працює бізнес, та всі реформи націлені на економічне зростання, а податкове законодавство має сприяти розвитку країни.

Президент ВГО АППУ Грігол Катамадзе розпочав свій виступ з того, що зазначив: «Прийняття нового Податкового кодексу не є панацеєю від усіх проблем, які зараз необхідно вирішувати». Ще у 2016 році Асоціація почала роботу над розробленням Ліберального Податкового кодексу, головною метою якого було не копіювання досвіду та норм законодавства успішних країн, а створення нового податкового законодавства, яке буде просте та зручне для ведення успішного бізнесу.
Далі Грігол Катамадзе презентував учасникам Круглого столу Концепцію єдиного системного документу — проекту Податкового кодексу Розвитку, Концепцію Доктрини економічної безпеки України та ТОП-10 пріоритетів бізнесу щодо вдосконалення податкової та митної систем, які враховують міжнародний досвід та українські реалії та розроблені спільно із представниками реального сектору економіки.
Президент ВГО АППУ поінформував присутніх, що ВГО АППУ надіслала листи Голові Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данилу Гетманцеву, а саме:
1) Асоціація виступає проти норм щодо розширення з 2021 року фіскалізації розрахункових операцій для платників єдиного податку 2-3 груп спрощеної системи оподаткування;
2) Асоціація надала пропозиції/зауваження/побажання та порівняльну таблицю до проекту Закону «Про Бюро фінансових розслідувань» від 30.08.2019 № 1208, «і дуже сподіваємося, що всі ці пропозиції бізнесу будуть враховані. І що це буде не просто перейменування, а справді буде створено єдиний орган, який займатиметься економічними правопорушеннями», — зазначив пан Катамадзе.
Також, Грігол Катамадзе зазначив, що Бюро фінансових розслідувань має бути не лише аналітичним органом, а й виконувати поліцейські функції з підпорядкуванням Міністерству фінансів України. «Потрібно дати декілька років українцям самозайнятися, щоб вони не виїжджали за кордон,– каже Грігол Катамадзе.– Тінь – це відповідь населення державі на неадекватне до нього ставлення (з боку ж держави)», – Грігол Катамадзе.

Начальник управління методології та роз’яснення податкового законодавства ВГО АППУ Ірина Білотіл презентувала учасникам Круглого столу обґрунтовані розрахунки можливих втрат бюджету від запровадження нового Податкового кодексу Розвитку та компенсатори до них, які напрацьовані кращими економістами провідних аналітичних Центрів, зокрема, фахівцями САSЕ Ukraine, Інститутом соціально-економічної трансформації, та зазначила, що Податковий кодекс Розвитку є фіскально-відповідальний.
Ірина Білотіл особливу увагу акцентувала на заміні податку на прибуток податком на виведений капітал, який передбачає відтермінування сплати податку на момент виведення коштів з обороту підприємства. Орієнтовно запровадження такої моделі призводить до втрат від 30 до 40 млрд. грн. у перший рік впровадження, в той же час розрахунками МЕРТ призводить до додаткового зростання ВВП на 1,5 – 1,8 %. Зазначила, що першочерговою ідеєю запровадження податку на виведений капітал є не зниження податкового навантаження, а зміна філософії та принципів адміністрування корпоративного податку. Масштаби схем ухилення від оподаткування та без оподаткованого витоку капіталу з країни уже є 100 % аргументом на користь впровадження податку на виведений капітал.
Іншим ключовим моментом Податкового кодексу Розвитку, зазначила Ірина Білотіл, є зниження податкового навантаження на фонд оплати праці, модель якої передбачає проведення комплексної реформи в три етапи:
1) зниження порогу зі сплати ЄСВ до розміру 5 мінімальних заробітних плат, що встановлює перекладання відповідальності за високі пенсії з держави на фізичну особу, закладає базисні підходи для переходу від солідарної системи пенсійного страхування до накопичувальної;
2) збільшення розміру податкової соціальної пільги максимум до 50 % від розміру однієї мінімальної заробітної плати для тих заробітних плат, що не перевищують двох мінімальних заробітних плат, що зменшує вартість легалізації заробітних плат та стимулює детінізацію;
3) зменшення ставки ПДФО орієнтовно до 12 % для заробітних плат в діапазоні 5 – 20 мінімальних заробітних плат, із встановленням обов’язкового відрахування орієнтовно 6 % за рішенням платника податку до недержавного або державного Пенсійних фондів.
Додатковим, так званим бонусним компенсатором слугуватиме Програма добровільного розкриття інформації – особливий порядок декларування майнового стану, активів (доходів) фізичними особами – амністія капіталів, з ціллю повернути мінімум 15 % виведених капіталів.

Начальник управління захисту прав платників податків ВГО АППУ Катерина Гривнак у своєму виступі наголосила, що перегляд у бік зменшення пільг з ПДВ, наданих окремим категоріям платників (у т. ч. перегляд переліку операцій, що звільнені від оподаткування ПДВ) є одним з пріоритетних завдань. Також, поінформувала, що Асоціація виступає «за»:
1) збереження спрощеної системи оподаткування;
2) запровадження дієвих методів боротьби зі зловживаннями при продажу товарів, поширення сфери дії РРО на ризикові категорії;
3) заохочення добровільного використання РРО та отримання фіскальних чеків з перевіркою їх реєстрації – проект «Кешбек для покупця».
Щодо модифікації податку на майно, то Катерина Гривнак поінформувала, що в проекті Податкового кодексу Розвитку планується об’єднати плату за землю з податком на нерухомість, взявши за базу оціночну вартість землі з урахуванням забудови, створити автоматизовану систему для визначення оціночної вартості, визначити критерії якості до баз даних, які планується використовувати, прописати механізм переоцінки за бажанням платника, прописати механізм внесення до єдиної бази ФДМ України всіх оцінок для уникнення їх заниження, прописати механізм встановлення справжніх власників (бенефіціарів) кожної земельної ділянки та розташованих на ній об’єктів нерухомості, розробити методологію зарахування податку на житлову нерухомість до ПДФО, гармонізувати податок на житлову та нежитлову нерухомість, визначити перехідний період для проведення оцінки об’єктів оподаткування, протягом якого методика обчислення розрахункової вартості має набрати необхідну кількість даних для оцінки.
Катерина Гривнак зазначила, що сільськогосподарські підприємства Волині висловлюють стурбованість ситуацією, що склалася у зв’язку із запровадженням з 1 липня цього року законодавчої норми, яка зобов’язує отримувати ліцензію на зберігання пального. Враховуючи, що Волинська область сільськогосподарська, вказана норма є загрозою для сільськогосподарських підприємств, які купують та використовують пальне виключно для власних потреб. Ліцензії на зберігання пального мають бути скасовані, оскільки вказана норма є абсурдною, адже підприємства не здійснюють реалізації пального, а специфіка сільськогосподарського виробництва змушує підприємства робити відповідні запаси пального, зберігати його та використовувати їх у своїй господарській діяльності.
Начальник Головного управління ДФС у Волинській області Світлана Савчук привітала всіх присутніх та зазначила, що бізнес є важливою складовою економіки області, без підприємців неможливе створення нових робочих місць, збільшення надходжень до державного і місцевих бюджетів, впровадження інноваційних підходів у виробництві товарів та наданні послуг.
«У серпні цього року Урядом було передано податковій службі функції з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування податків і єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства.
Відбуваються зміни, які матимуть великий вплив на бізнес-середовище — здійснюється перезапуск Державної податкової служби. Вже визначено основні складові роботи нової служби. Так, головним її завданням має стати розвиток прозорих стосунків з платниками податків. Водночас важлива увага приділятиметься розвитку самої служби, її трансформації в сервісну службу європейського зразка. Сам перехідний період фіскальної служби у податкову та митну має бути непомітним для бізнесу, та стати одним з факторів розвитку економіки.
Відмічу, що протягом останніх років рівень співпраці з бізнесом був достатньо високим, але податкова служба має й надалі покращувати рівень сервісу для всіх типів бізнесу. Впроваджуватимуться рішення, спрямовані на комфорт клієнта, на прозорі та без корупційні стосунки бізнесу і держави.
Разом з тим, важливим завданням, яке поставлено перед ДПС, є забезпечення сталих надходжень до бюджетів усіх рівнів. І воно буде виконуватися через покращення адміністрування. Це одне з найважливіших і найвідповідальніших завдань Державної податкової служби.
Сьогодні для податкових надходжень на Волині характерна позитивна динаміка. За підсумками роботи 8 місяців поточного року до бюджетів усіх рівнів зібрано 5,4 млрд. грн. та 2,8 млрд. грн єдиного внеску. Це на 21 відсоток, або на 1,4 млрд. грн. більше відповідного періоду минулого року. Позитивна динаміка спостерігається практично по всіх податкових платежам. Позитив маємо за рахунок ефективного адміністрування та контролю за правильністю декларування, а також акцентування на боротьбі з правопорушеннями. Крім того, маємо понад 90 відсотків сплати податків у добровільному порядку. За цими цифрами, в першу чергу, ваша кропітка робота. І це говорить про відповідальність бізнесу перед державою».

Начальник Головного управління ДФС у Волинській області Світлана Савчук зазначила: «наразі всі підрозділи нашої служби працюють на один результат: створення рівних умов для бізнесу. Проте сучасні правила оподаткування з однієї сторони містять ряд неузгодженостей та складностей в адмініструванні, а з другої сторони – дають бізнесу багато можливостей для спекулювання податковими ставками, режимами та статусами.
Щодо змін до Податкового кодексу, спрямованих на удосконалення процесів адміністрування.
Зокрема, передбачається спрощення певних процедур: об’єднання звітності з ПДФО та єдиного внеску, запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів (крім ПДВ та акцизу) – такі нововведення повинні позитивно вплинути на ведення бізнесу.
Сьогодні доволі поширеною практикою є оптимізації витрат, а одночасно і перенесення об’єкта відносин з трудової в цивільно-правову площину, використання суб’єктами господарювання фізичних осіб-підприємців, що перебувають на спрощеній системі оподаткування.
Це явище суперечить принципам справедливого оподаткування. І тому необхідно удосконалювати податкове законодавство у цьому напрямі, щоб розмежувати пільговість в оподаткуванні малого та середнього бізнесу і можливість використання цієї категорії платників великим бізнесом для мінімізації податків.
Зміни до Податкового кодексу також передбачають зменшення податкового навантаження шляхом скорочення ставок із ПДФО та ЄСВ та зменшення бази оподаткування.
Разом із заміною податку на прибуток податком на виведений капітал це матиме ризики недобору платежів та невиконання доходної частини бюджету.
Але як компенсатори для бюджету передбачається розширення бази оподаткування для податку на нерухоме майно та плати за землю, а також надходження податку на доходи фізичних осіб з активів (доходів), які не задекларовано у минулих періодах в рамках Програми розкриття інформації. Саме запровадження одноразового декларування та подальше здійснення контролю за витратами фізичних осіб та відповідності їх отриманим доходам дозволить вивести з тіньового обороту кошти та залучити їх в офіційну економіку, де сплачуються податки.
Також в напрямку детінізації готівкового обороту позитивним на нашу думку, буде внесення змін до законодавства про застосування РРО щодо:
— спрощення процедури їх реєстрації, здешевлення процесу застосування РРО, залучення більшої кількості суб’єктів до застосування РРО, підвищення відповідальності за порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій».
На останок Світлана Савчук наголосила, що саме відкритість та прозорість, збереження діалогу з платниками податків, бізнес-асоціаціями та забезпечення зворотного зв’язку має бути найважливішим в роботі служби.
Директор Волинського обласного центру зайнятості Роман Романюк зазначив: «Для нас, як служби зайнятості, дуже болюче питання трудової міграції населення. Ми маємо можливості працевлаштування. Сьогодні в базі Волинської обласної служби зайнятості налічується 4 тисячі 400 вакансій. Середня заробітна плата – шість тисяч гривень. Мені імпонують пропозиції щодо зниження навантаження щодо фонду оплати праці. Хочу дуже вірити, що при зниженні навантаження на 20 % з’явиться можливість для роботодавця цю частину додати в заробітну плату».
Окрім того, Роман Романюк висловив свою позицію щодо підтримки підприємців-початківців: «У контексті змін окремо варто говорити про підприємців-початківців та відкриття підприємницької діяльності загалом. Люди, які побували на роботі за кордоном, привозять значно більше, ніж гроші. Вони переймають європейські традиції ведення бізнесу, зовсім інше бачення власної справи, знають і прагнуть створити щось своє. Тут потрібно дати їм максимальну можливість реалізувати привезені знання та матеріальний капітал. Можливо, було би доречно ввести нульову ставку оподаткування в перші три роки ведення підприємницької діяльності, але й не забувати про контроль. Ми, як центр зайнятості, надаємо одноразову допомогу на відкриття підприємницької діяльності, цим самим мотивуємо громадян розпочати власний бізнес, але долучитися до цього має і влада на місцях. Я однозначно підтримую ваші пропозиції щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці, але, знову ж таки, звертаю увагу на велику важливість дотримання рівноваги в усіх інших сферах».
Зі своїми пропозиціями та зауваженнями виступили Президент Волинської торгово-промислової палати Олександр Смолич, голова Правління ПрАТ «Луцьксантехмонтаж» Віктор Чорнуха, Генеральний директор ПАТ «Волинь-Авто» Юрій Корольчук, а саме: скасування ліцензії на зберігання пального, відтермінування тотальної фіскалізації, відміна норм про природні монополії та інші.
Наприкінці, підсумовуючи засідання Круглого столу, Президент ВГО АППУ Грігол Катамадзе подякував усім учасникам заходу за активний та конструктивний діалог, звернувся із проханням надати Асоціації пропозиції/зауваження щодо Концепції проекту Податкового кодексу Розвитку для їх опрацювання та висловив надію на подальшу підтримку бізнесу та громадськості Волинської області щодо Концепції проекту Податкового кодексу Розвитку.
У підсумку учасники Круглого столу обговорили нагальні проблеми бізнесу та завдяки спільній роботі ухвалили Резолюцію «Створення сприятливих умов для розвитку бізнесу через податкові та інституційні механізми».

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ