Світ про оподаткування

БОРОТЬБА З ОФШОРАМИ: ДЕСЯТЬ РОКІВ ПОТОМУ

Глобальний форум з прозорості та обміну податковою інформацією, створений під егідою ОЕСР у 2009 році, підбив підсумки
своєї десятилітньої боротьби з офшорами і банківською таємницею.

Джерело: «Вісник. Офіційно про податки»
Згідно з офіційними даними в 2018 році близько 100 юрисдикцій в автоматичному режимі обмінялися інформацією про
47 млн банківських рахунків, сума активів яких становить 4,9 трлн дол. США. Понад 100 млрд дол. додаткових податкових
надходжень було отримано починаючи з 2009 року.
Збільшення податкової прозорості за останні десять років привело до зниження іноземних депозитів у банках міжнародних
фінансових центрів на 24 % (на 410 млрд дол.).
Також практично всі країни, що приєдналися до Глобального форуму, скасували банківську таємницю в податкових цілях:
відповідні законодавчі зміни було проведено в 70 юрисдикціях.
На сьогодні Глобальний форум поєднує 158 країн-членів, які декларували застосування єдиних стандартів прозорості та
обміну податковою інформацією.

ЄС НЕ ЗРОБИВ ЧЕРГОВИЙ КРОК ДО ПОДАТКОВОЇ ПРОЗОРОСТІ

12 країн Європейського Союзу заблокували нове правило, яке змусило б мультинаціональні компанії надати розголосу
інформацію, скільки вони заробляють і скільки сплачують податків у кожній країні ЄС.
Доповнення до директиви ЄС було розроблено з метою зробити публічною звітність щодо кожної країни (country-by-country
reporting) компаній з річним оборотом понад 750 млн євро, таких як Apple, Facebook і Google, і наочно показати, як прибуток
генерується у високоподаткових юрисдикціях Великої Британії, Німеччини, Франції та переміщається до низькоподаткових
юрисдикцій Ірландії, Люксембургу та Мальти.
Серед країн, які виступили проти публічної звітності, — Угорщина, Ірландія, Кіпр, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Слове-
нія, Чехія, Швеція та Естонія.
Як основний аргумент голосування проти нововведення опоненти назвали неготовність законодавчої бази.

„ШВЕЙЦАРІЯ ПОСТУПОВО ВІДМОВЛЯЄТЬСЯ ВІД ЗАСТАРІЛИХ ПІДХОДІВ

Уряд Швейцарії обновив діючу з 1998 року систему обробки звітів про підозрілі транзакції, пов’язані з відмиванням коштів.
На сьогодні швейцарські банки та фінансові посередники, як і раніше, надсилають повідомлення про підозрілі операції
факсом або поштою. Інформація збирається і обробляється вручну, відсутня система для аналітичної обробки даних.
Численні скандали навколо швейцарських банків змусили федеральний уряд ужити практичних заходів із впровадження
ефективних процесів протидії відмиванню коштів і укласти угоду з ООН щодо використання онлайн-системи goAML.
З goAML звіти про підозрілі транзакції можна безпечно одержувати і обробляти через онлайн-портал. Швейцарія у співпраці з учасниками фінансового ринку та правоохоронними органами адаптувала цю систему і приступить до її використання з січня 2020 року.
Близько 50 підрозділів фінансової розвідки по всьому світу, включаючи Німеччину, Ліхтенштейн, Нідерланди і Фінляндію, уже
працюють із goAML. Нова інформаційна система дає змогу швидко оцінювати транзакції, а також створювати діаграми руху
грошових коштів і зв’язків.

СЕЙШЕЛИ ПОТРАПИЛИ ПІД САНКЦІЇ ФРАНЦІЇ

2 листопада Франція включила Сейшели до оновленого «чорного списку» юрисдикцій, які не співпрацюють у сфері обміну
податковою інформацією. У цьому самому списку перебувають Ангілья, Багами і Віргінські острови.
Сейшели не змогли надати на запит Франції інформацію щодо кількох офшорних компаній, оскільки ці компанії були ліквідо-
вані або не провадили діяльність.
Уряд Сейшел має намір ужити екстрених заходів щодо перегляду законодавства на предмет його відповідності міжнародним
вимогам. Однією з таких вимог може стати аудит фінансової звітності сейшельських компаній.

ТРЕТІЙ РІК ПОСПІЛЬ КРАЇНАМ ОЕСР НЕ ВДАЄТЬСЯ ЗБІЛЬШИТИ ПОДАТКОВІ НАДХОДЖЕННЯ

Згідно з новим дослідженням ОЕСР податкові доходи розвинених країн протягом 2017, 2018 і 2019 років залишаються
практично без змін.
Починаючи з фінансової кризи 2009 і до 2017 року співвідношення податкових надходжень до ВВП демонструвало щорічний
приріст. З 2017 року середній показник співвідношення податкових надходжень до ВВП залишається практично без змін на
рівні 34,2 %.
Однією з причин уповільнення збільшення податкових надходжень стали податкові реформи, що супроводжуються знижен-
ням ставок для корпоративних і особистих доходів.

Огляд підготував Олександр КОВТОНЮК,
експерт міжнародної інформаційно-консалтингової сфери

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ