Конкурс на голів ДПС та ДМС України: коли переможці відомі наперед

20 березня цього року Кабінет Міністрів України прийняв Розпорядження № 163-р «Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної податкової служби» та Розпорядження № 162-р «Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби», яким оголосив конкурс на зайняття вакантних посад Голови Державної податкової служби, Голови Державної митної служби та затвердив умови проведення цих конкурсів, які є додатками до розпоряджень.

Цей конкурс насправді дуже важливий для країни. Необхідно вивести ДПС і ДМС України на рівень найкращих у світі податкових та митних служб за критеріями ділової репутації і ділової роботи, де цінності – це чесність, повага, професіоналізм, співробітництво  та сприяння процвітанню і стабільності країни.

Але ознайомившись з умовами проведення Конкурсу, від імені членів Правління Асоціації платників податків України, до якої входить близько 7000 підприємств з усієї України, вважаю за необхідне застерегти керівників законодавчої та виконавчої влади щодо законності його проведення.

Кабінет Міністрів України некоректно сформував вимоги до кандидатів на вакантні посади Голови Державної податкової служби та Голови Державної митної служби, а саме так, щоб перемогу в Конкурсі отримали наперед визначені особи.

Згідно норм чинного законодавства, вимоги до кандидатів для посад категорії «А» визначені в статті 20 Закону України «Про державну службу» та Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби» від 25 березня 2016 р. № 246. Основними вимогами до кандидатів є загальний досвід роботи не менше семи років та спеціальний досвід роботи на державній службі «А» чи «Б» або досвід роботи у відповідній сфері не менше трьох років.

В Умовах проведення конкурсу, затверджених Розпорядженнями № 162-р та № 163-р, містяться кваліфікаційні вимоги до кандидатів, якими Кабінет Міністрів України необґрунтовано розширив законодавчо встановлений перелік вимог до кандидатів, які можуть взяти участь у конкурсі, безпідставно надавши можливість приймати участь у конкурсі особам, які мають досвід роботи не менше трьох років у реформуванні або управлінні змінами у великих організаціях.

При цьому, термін «велика організація» взагалі законодавчо не визначений, а термін «реформування або управління змінами» настільки розмитий, що навіть фахівці не можуть зрозуміти, про які організації та зміни взагалі йде мова.

Тим більше, що ні стаття 20 Закону України «Про державну службу», ні Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби» не надає можливості Кабінету Міністрів України безпідставно розширювати коло осіб, які претендують на таку відповідальну посаду, як Голова Державної податкової служби та Голова Державної митної служби за рахунок некомпетентних осіб.

Ще більш дивною ця вимога стає після вивчення Умов всіх конкурсів на зайняття вакантних посад у державній службі категорії «А», які Національне агентство України з питань державної служби провело в 2019 році. При проведенні конкурсів на зайняття вакантних посад Голови Державної служби геології та надр, Голови Державної архітектурно-будівельної інспекції, Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками, Голови Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, державного секретаря Міністерства у справах ветеранів таких вимог зовсім не було. Тому складається враження, що профільна освіта не потрібна тільки для посад Голови Державної податкової служби та Голови Державної митної служби.

Більше того, ми детально ознайомилися з переліком осіб, які наразі претендують на посаду Голови Державної податкової служби України. І сам по собі напрошується висновок, що ця законодавчо не передбачена вимога була введена, щоб участь та перемогу у Конкурсі зміг отримати Верланов Сергій Олексійович, який займає посаду Заступника Міністра фінансів України і не відповідає навіть заявленим кваліфікаційним вимогам, а отже взагалі не міг бути допущеним до участі у Конкурсі.

Верланов С.О. не лише приймає участь у Конкурсі й успішно подолав його перший і другий етапи, але й є розробником Умов проведення конкурсу на посади Голів ДПС та ДМС, оскільки очолює Міжвідомчу робочу групу з розділення ДФС на ДПС та ДМС. В подальшому співбесіди з кандидатами на посаду Голови ДПС та ДМС, будуть проводити також експерти робочої групи, які були відібрані Верлановим С.О.

Все це підтверджує той факт, що вчора, ледь закінчився другий етап конкурсу, уряд і податкова прямо заявили ЗМІ, що Верланов та Нефьодов очолять відповідно ДПС та ДМС. І цю інформацію вчора вже почали озвучувати на різних рівнях, у тому числі в медіа. Це при тому, що конкурс ще триває, фінальний тур заплановано на 23 квітня, і до нього вийшли по троє претендентів на обидві посади.

Мені особисто дуже неприємно і некомфортно, що на фоні того, що відбувається в країні, у нас проходить цей так званий «конкурс».

Тож, я від імені незалежної громадської організації, метою якої є захист прав та законних інтересів платників податків у економічній, правовій, соціальній та інших сферах їх діяльності, вважаю за необхідне невідкладно призупинити проведення конкурсів  на зайняття вакантних посад Голів Державної податкової служби та Державної митної служби.

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ