З 16 червня 2024 року запроваджуються зміни до Порядку Постанови КМУ від 11 грудня 2019 року за № 1165.
21.05.2024     14:36
Шановні платники податків-члени ВГО АППУ, інформуємо Вас, що з 16 червня 2024 року запроваджуються зміни до Порядку Постанови КМУ від 11 грудня 2019 року за № 1165.
Ними буде передбачено Порядок розгляду скарги на рішення про відмову:
- в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- неврахування Таблиці даних платника ПДВ;
- відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку.
Запроваджені зміни розроблено з метою приведення у відповідність положень порядків до вимог Закону № 3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства», зокрема у частині удосконалення механізму розгляду скарг із застосуванням засобів дистанційної комунікації для реалізації можливості заслуховування позиції платника податків або його представника.
Отже, у разі виявлення платником податку бажання брати участь у розгляді матеріалів Скарги особисто або через свого представника в режимі відеоконференції Голова Комісії центрального рівня має:
- забезпечити організацію онлайн-комунікації комісії центрального рівня з платником податку при розгляді матеріалів скарги;
- забезпечити направлення платнику податку повідомлення щодо участі платника податку у розгляді матеріалів скарги в режимі відеоконференції комісією центрального рівня з платником податку при розгляді скарги;
- визначити тривалість відеоконференції з платником податку, який виявив бажання брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника в режимі відеоконференції.
Секретар комісії центрального рівня при цьому забезпечує:
- збір та надсилання матеріалів скарги членам комісії центрального рівня на визначену офіційну електронну поштову адресу для забезпечення телекомунікаційного зв’язку, що підлягають розгляду на засіданнях комісії в режимі відеоконференції, з метою прийняття рішення;
- формування повідомлення платнику податку щодо розгляду комісією центрального рівня матеріалів скарги у режимі відеоконференції;
- оформлення протоколу засідання комісії центрального рівня за результатами розгляду матеріалів скарги у режимі відеоконференції.
При розгляді матеріалів скарги в режимі відеоконференції процес такого розгляду фіксується за допомогою технічних засобів відеозапису та у протоколі засідання комісії зазначається ідентифікатор (посилання) відеозапису відеоконференції або додається носій відеозапису відеоконференції.
Платнику податку не пізніше, аніж за п’ять календарних днів до дати розгляду матеріалів скарги, надсилається повідомлення щодо участі платника податку у розгляді матеріалів скарги в режимі відеоконференції із зазначенням дати, часу розгляду матеріалів скарги та відповідного посилання для підключення до відеоконференції, в електронній формі в електронний кабінет засобами електронного зв’язку з дотриманням вимог ПКУ, Законів «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
При підключенні до режиму відеоконференції платник податку обов’язково зазначає в імені користувача податковий номер (для юридичної особи/фізичної особи – підприємця) або серію (за наявності) та номер паспорта платника податку (для фізичної особи – підприємця), які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта), найменування платника податку.
У разі якщо платник податку (його представник), якому надіслано повідомлення, не забезпечив підключення до режиму відеоконференції у визначені в повідомленні дату та час або такого платника податку неможливо ідентифікувати відповідно до способу ідентифікації, скарга такого платника податків підлягає розгляду без його участі.
Переваги нововведень
- Зручність та доступність: Можливість участі у розгляді скарг дистанційно забезпечить більшу гнучкість для платників податків, дозволяючи їм брати участь у процесі з будь-якої точки з доступом до Інтернету.
- Прозорість процесу: Фіксація розгляду скарг на відео та зберігання записів забезпечить додатковий рівень прозорості та можливість перегляду матеріалів у разі необхідності.
- Ефективність комунікації: Використання електронних засобів зв’язку для обміну інформацією між комісією та платником податків спростить та прискорить процес взаємодії.