Віце-президент ВГО АППУ Йосип Бучинський взяв участь в Робочій зустрічі, організованої Міністерством фінансів України

25 грудня 2025 року Віце-президент ВГО АППУ Йосип Бучинський взяв участь в Робочій зустрічі, в складі представників УРБ, організованої Міністерством фінансів України, за участі заступниці міністра Світлани Воробей та профільних заступників, щодо обговорення нового ПЗУ Мінфіну про ПДВ для ФОП та можливих змін до нього.
Під час заходу активно обговорювалося питання скасування пільги застосування ПДВ для ФОП, які досягли обсягу 1 млн. гривень.
Світлана Воробей зазначила, що дані зміни – це велике навантаження на ФОП-бізнес, який на сьогодні становить близько 260 тисяч по Україні, а в перспективі відбудеться високий виклик в системі адміністрування ПДВ, тому прогнозовані зміни можуть бути втілені тільки з 2027 року, через необхідність створення нових застосунків для ведення обліку ПДВ та адаптації платників. «Всі процеси будуть максимально автоматизовані, включаючи реєстрацію накладних, складання та подання звітності», — наголосила заступник Міністра.
Заступниця Міністра фінансів Світлана Воробей зазначила, що під час обговорення було враховано занепокоєння бізнесу щодо можливого блокування податкових накладних та віднесення операцій до ризикових. За її словами, нормативні положення опрацьовуються таким чином, щоб захистити сумлінних підприємців і забезпечити підтвердження податкового кредиту без надмірного тиску, а саме:
- в 4-му кв. 2026 році – ДПС України перейде до персонального інформування платників, які мають перейти на сплату ПДВ;
- будуть створені підрозділи, які працюватимуть з такими платниками;
- з 01.01.2027 року закон набере чинності, але деякі його положення будуть працювати згодом;
- автоматичне присвоєння індивідуального номера платника ПДВ з 01.01.2027 року;
- станом на 01.01.2027 року ДПС України матиме інформацію за 2025 рік в СОД РРО (Система обліку даних реєстраторів розрахункових операцій) про виторги суб’єктів господарювання, які мають перейти на сплату ПДВ за результатами обсягів діяльності;
- звітність для таких платників буде – квартальною;
- автоматизація процесу заповнення та реєстрації податкових накладних з використання перших 4-х знаків товарного коду на підставі даних ПРРО/РРО, включаючи зведену податкову накладу;
- в електронному кабінеті буде наявний проект податкової накладної, яка буде заповнюватися автоматично, не позбавляючи платника на заповнення та реєстрацію податкової накладної в ручному режимі;
- питання запровадження ризиковості операції та ризиковості дрібних платників податків – залишається відкритим;
- відкриття реєстру ризикових суб’єктів господарювання.
Робоча зустріч пройшла у форматі конструктивного діалогу.

