Віце-президент, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко виступила Модератором чергової онлайн Робочої зустрічі з представниками Східного МУ ДПС по роботі з ВПП

26 квітня цього року в рамках запровадженої роботи Комунікаційних платформ ГУ ДПС у регіонах та столиці, МУ ДПС по роботі з ВПП, відбулась онлайн Робоча зустріч за участю представників ВГО «Асоціація платників податків України», Східного МУ ДПС по роботі з ВПП та  представників підприємства – члена Асоціації ПП «БЕЛЬ», яка була присвячена обговоренню проблемного питання підприємства-представника реального сектору економіки — активного члена Асоціації ПП «БЕЛЬ» стосовно застосування до підприємства штрафної санкції за несвоєчасну сплату податку на прибуток.

В онлайн Робочій  зустрічі взяли участь:

  • від АППУ: Віце-президент, Генеральний директор Людмила Герасименко та начальник управління відповідальна за напрямок роботи проблем членів Асоціації — Леся Кашпур;
  • від Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП: в. о. заступника начальника Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Валентина Моренко, начальник управління правового забезпечення Олег Басан, начальник  управління податкового адміністрування  підприємств з виробництва та обігу підакцизних товарів транспортної галузі та ПЕК — Вікторія Калініна.
  • від ПП «БЕЛЬ»: директор одноосібно власник Олексій Немерюк, головний бухгалтер Ірина Чорна, юрисконсульт Іван Фролов та Галина Пилипенко, представник підприємства в органах виконавчої влади  за довіреністю.

Завдяки існуючій практиці проведення таких платформ, представники інститутів громадянського суспільства та бізнес-асоціацій, мають змогу  оперативно та якісно комунікувати з податковими органами.

Модератором онлайн заходу виступила Віце-президент, Генеральний директор ВГО АППУ — Людмила Герасименко.

На початку свого виступу Людмила Герасименко зауважила: «Перша наша зустріч з представниками Східного МУ ДПС по роботі з ВПП була з питання достовірності відображення показників спирту в застарілому за формою Звіті 1-ОА. Питання вирішено позитивно, Асоціація звернулася до Мінфіну, і вже маємо відповідь, про те, що відповідно до Закону України від 29.06.2023 року за № 3193-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо спрощення умов виробництва дистилятів суб’єктами малого підприємництва» частину третю статті 16 Закону України за № 481/95-ВР викладено в новій редакції, Міністерством фінансів України буде забезпечено перегляд форми звіту № 1-ОА та порядку його заповнення, затверджених наказом  № 49, за декілька неділь Проєкт нової редакції Наказу розроблено МФУ спільно з ДПС України буде оприлюднено на офіційному вебсайті Мінфіну в рубриці «Законодавство», розділі «Проєкти регуляторних актів для обговорення», підрозділі «Проєкти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.».

«Асоціація ініціювала проведення чергової, сьогоднішньої зустрічі, в зв’язку з виникненням з боку органів ДПС питання можливості/неможливості виконати обов’язок  підприємством, а саме своєчасно сплатити податок на прибуток за 2021 рік в 1-ому  кварталі 2022 року», — зауважила Модератор.

Вона звернула увагу представників органів ДПС, що практика показує, що всі Пояснення з сканкопіями підтверджуючих документів не так-то просто завантажити в дозволені 5 Мегаба́йтів та вони не завжди ретельно розглядаються податківцями разом з Поясненням та копіями документів.

Далі Людмила Герасименко звернулася зі словами: «З метою уникнення непорозумінь в тлумаченні законодавства, при прийнятті Вами рішення та визначення розміру штрафної санкції, наша зустріч допоможе розібратися чи було умисне це порушення, чи ні, бо на розгляді стоїть питання застосування до підприємства штрафної санкції за несвоєчасну сплату, а Різниця в розмірі штрафу просто колосальна».

Далі Модератор заходу зазначила: «Не зважаючи на військовий стан в країні, кількість штатних працівників компанії складає 88 осіб, а середня заробітна плата по підприємству становить 40 016,00 гривень. При цьому, до початку війни, середня заробітна плата по підприємству  складала 18 742 грн., сума щомісячних нарахувань та сплата ПДФО, військового збору та ЄСВ становить  1,5 мільйона гривень».

Зупинилась Модератор заходу на важливому для органів ДПС моменті, а саме проведення ними документальної  перевірки. «Коли проводилася комплексна документальна перевірка ПП «БЕЛЬ» в 2021 році, за період 2016-2019 років, за результатами перевірки було складено акт, в якому фіксувалися порушення по акцизу, прибутку і ПДВ  на загальну суму 20 млн. грн., підприємством відразу було подано Заперечення до акту і вже за результатами розгляду Заперечення, донарахування були зменшені в два рази, тобто на  10 млн. грн. Я особисто говорила бувшому очільнику, що написана нісенітниця, без ніякої доказової бази.  Проте податкові повідомлення — рішення все таки були винесені суму 10 млн. грн., але підприємство подає до суду і суд приймає рішення на користь платника. А податкова 10 разів подає касаційну скаргу без достатньої доказової бази. І вже аж в грудні 2023 року  касаційний суд взагалі відмовляє органу ДПС  у відкритті провадження», — наголосила Людмила Герасименко.

«Шановні колеги, завершуючи, я Вам дуже рекомендую ретельно передивитися опублікований важливий звіт Офісу Бізнес омбудсмена щодо податкових перевірок. Головне з нього: Бізнес та професійна спільнота здебільшого сприймають податкові перевірки як фіскально-каральний інструмент держави», — звернулась до учасників онлайн зустрічі Віце-президент, Генеральний директор.

Також Віце-президент, Генеральний директор  Людмила Герасименко привела статистичні цифри зі звіту омбудсмена, де чітко прослідковується закономірність, що крізь роки донараховані за результатами податкових перевірок суми лише в дуже малій частині перетворюються у реальні надходження до бюджету, а саме: Приведений приклад 2023 року: ДПС донараховано 75 млрд грн — 100%, але узгоджено бізнесом лише 25,3 млрд грн — 33,7%, з яких тільки 3,07 млрд грн надійшло до бюджету — 4,1%. При тому, що 99% платежів до бюджету є добровільними, бізнес постійно їх нарощує.

Наприкінці свого виступу, вона закликала представників східного МУ ДПС по роботі з ВПП, з метою уникнення непорозумінь в тлумаченні законодавства, при прийнятті своїх рішень та визначення розміру штрафної санкції, ретельно розібратися чи було умисне це порушення, чи ні, бо на розгляді стоїть питання застосування до підприємства штрафної санкції за несвоєчасну сплату, а Різниця в розмірі штрафу просто колосальна.

Наступною слово взяла Галина Пилипенко, представник підприємства в органах виконавчої влади  за довіреністю. Вона наголосила: «ПП «БЕЛЬ» з початком повномасштабного вторгнення  втратило всю напрацьовану логістику та опинилося  в умовах, які рівні умовам виживання бізнесу. Також зауважила, що ПП «БЕЛЬ» на дату виконання свої податкових обов’язків  вважає, що було таким, що не могло їх виконати своєчасно, наказ № 225 МФУ від 29.07.2022 року «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження» було прийнято  за день до кінцевого терміну виконання підприємством своїх податкових обов’язків.  Про те, ПП «БЕЛЬ» не зважаючи на складну фінансову ситуацію на підприємстві все ж таки сплатило суму грошового зобов’язання не в термін як передбачалося законодавством 60 днів з моменту  відновлення свої спроможності щодо сплати податкового обов’язку, а раніше, всього 20 днів потому. Дані факти та хронологія дат викладені у письмовому вигляді разом з наданими документами на запит органів ДПС, відповідь на який була направлена Вам, 25 квітня цього року, засобами поштового зв’язку. Тому, просимо врахувати всі наші пояснення, обставин та факти при застосуванні до ПП «БЕЛЬ» штрафної фінансової санкції за несвоєчасну сплату податків відповідно до ПКУ».

Вислухавши представника підприємства, наступною слово взяла заступник начальника управління-начальник відділу податкового адміністрування  підприємств транспортної галузі та інших галузей невиробничої сфери – Вікторія Калініна, яка наголосила: «Всі документи, які надавалися та надаються представниками ПП «БЕЛЬ» розглядаються Комісією Східного МУ ДПС по роботі з ВПП. Всі обставини та факти, викладені підприємством-членом Асоціації будуть ще раз розглянуті. Проте ми, як контролюючий орган, можемо  також затребувати та розглядати і інші документи, якщо того вимагатиме ситуація».

Онлайн Робоча зустріч відбулася конструктивно в форматі діалогу.

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
19.06.202411:16 Постанова Кабінету Міністрів України від 13.06.2024 р. № 703 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165» 19.06.202410:36 Бізнес пропонує уряду екстрене реагування для забезпечення стійкості енергетичної системи України 18.06.202416:27 Віце-президент, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко виступила Модератором спільного з ДПС України та Державною службою статистики України онлайн Вебінару за темами: «Роз’ яснення новацій податкового законодавства, якi вже набрали чинності 16 червня 2024 року» та «Цифрова трансформація в органах державної статистики». 12.06.202414:59 Віце-президент, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко виступила Модератором спільного з ДПС України онлайн Вебінару за темою: «Роз’яснення окремих норм оподаткування на період дії військового стану» 10.06.202406:00 Привітання Віце-президента, Генерального директора АППУ Людмилу Герасименко з 9-тою річницею перебування на займаній посаді від Президента ВГО АППУ Грігола Катамадзе та колективу Генеральної дирекції ВГО АППУ. ВСІ НОВИНИ
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ