Президент ВГО «Асоціація платників податків України» Грігол Катамадзе взяв участь в зустрічі з Міністром Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України Олексієм Соболевим.

03 вересня 2025 року відбулась зустріч Міністра Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України  Олексія Соболева з представниками бізнес- асоціацій та громадських організацій.

Від Української Ради бізнесу (УРБ) участь в заході взяв Президент ВГО «Асоціація платників податків України», яка є одним із фундаторів створення УРБ, Член Наглядової Ради УРБ Грігол Катамадзе.

Також учасниками зустрічі були  представники провідних бізнес асоціацій.

Відкриваючи захід, Олексій Соболев привітав учасників та зазначив, що метою зустрічі є посилення відкритого діалогу між державою та бізнес-спільнотою, адже пріоритетним завданням Міністерства є створення  кращих умов для розвитку приватного сектору економіки, що призведе до збільшення надходжень до державного бюджету. Міністр проінформував присутніх про ініціативи, над реалізацією яких працює відомство, зокрема, подання   єДекларації:  якщо бізнесу треба ліцензія або дозвільні документи, можна подати єДекларацію  та отримати ліцензію, сертифікат, посвідчення, рішення, висновок або дозвіл. «Партнерство з бізнесом, створення стабільного клімату для його розвитку – це наша робота», — зауважив Олексій Соболев.

Заступник  Міністра економіки, довкілля та сільського господарства України Олександр Циборт детально розповів про роботу онлайн платформи Пульс, на якій українські підприємці зможуть проголосувати за найбільш актуальні проблеми, які перешкоджають розвитку бізнесу, зазначивши: «Пульс» має стати консолідованим голосом підприємців, джерелом даних для реформ, прикладним і прозорим інструментом взаємодії бізнесу з державою та держави з підприємцями, який відображає реальний стан бізнес-клімату в країні».

Грігол Катамадзе  в своєму виступі подякував Міністру за організацію зустрічі та зазначив, що цифровізація – це процес, який максимально знизить корупцію. Президент ВГО АППУ повідомив, про результати опитування, проведеного фахівцями Асоціації платників податків серед її членів, які показали, що здебільшого у бізнесу наразі наявні два проблемних  питання, які стосуються бронювання, а саме:

— перше питання стосується неврахування оплати тимчасової непрацездатності (лікарняних) до розміру зарплати, який має дотримуватись підприємство при бронюванні працівників, оплата лікарняних не є заробітною платою, тому в чинній редакції Порядку № 76 її не можна включити у гарантований розмір зарплати заброньованого працівника.

Президент ВГО АППУ  Грігол Катамадзе   зазначив: «Пропозицію нашої Асоціації щодо внесення відповідних змін до пункт 8 Порядку №76, я озвучив Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини,  Омбудсману Дмитру  Лубінцю, 26 серпня, під час засідання круглого столу  за темою:  «Бронювання для бізнесу в Україні», який  підтримав пропозицію Асоціації та ми направили на його ім’я відповідне Звернення».

— друге питання стосується виконання  Постанови КМУ від 27.01.2023 року № 76, якою затверджений Порядок бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, а також механізм бронювання під час дії воєнного стану військовозобов’язаних осіб. Детально висвітлюючи друге проблемне питання Грігол Катамадзе зазначив: «Відповідно до пункту 8 Порядку №76 кількість військовозобов’язаних, які займають посади в критично важливій установі  повинна становити не більше 50% від загальної кількості військовозобов’язаних працівників, що підлягають бронюванню по підприємству. Але квоту може бути і збільшено, тобто кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, може становити і понад 50%, за окремим висновком Міністра оборони України, якщо підприємство відповідає певним критеріям. Тобто, підприємство звертається до свого профільного Міністерства з клопотанням  щодо присвоєння йому  статусу «критичності», а також збільшення квоти бронювання з 50% до 75%. Відповідно профільне Міністерство, в свою чергу, звертається до Міноборони з проханням розглянути окремі критерії  підприємства, яке звернулося та просить збільшення квоти на 20% броні працівників. У разі отримання позитивного висновку від Міноборони щодо збільшення квоти з 50% до 75%, профільне Міністерство вносить відомості через Портал «ДІЯ» повідомлення про збільшення ліміту бронювання до 75%, в Єдиному переліку.

І тут постає чисто – технічне питання: Якщо підприємству збільшено квоту бронювання з 50% до 75%, відповідно до окремого висновку Міноборони України, чи потрібно при закінченні терміну визнання підприємства критично важливим, статус якого  потрібно підтверджувати раз на рік та /або півроку, повторно звертатися до профільного Міністерства, щоб воно, в свою чергу, знову погоджувало в Міністерстві оборони України збільшення квоти до 75%? Чи в «ДІЇ»  в розділі «% квоти» залишиться 75%?

Виникає питання? Чи оновляться автоматично дані про критичність в «ДІЇ» на 75%,   чи відсоток квоти «злетить» знову до 50%?»

Президент ВГО АППУ  звернувся до Олексія Соболева з проханням надати доручення відповідному Департаменту Міністерства підготувати чітке роз’яснення платникам податків, які стикаються з даною проблемою при бронюванні.

Окремо Грігол Катамадзе зупинився на загальнодержавній проблемі обмеженості фінансовими ресурсами, зазначивши: «Цей ресурс буде обмежений весь час, поки буде тривати гаряча фаза війни. Але, я впевнений в цьому, якщо все ж таки Уряд подумає над тим, щоб попрацює над проєктом Податкового кодексу, я розумію, що в умовах війни змінювати Кодекс ніхто не буде і це – нелогічно. Але на наступний рік після закінчення воєнного стану, щоб запрацювали  нові правила гри для бізнеса, в рамках Податкового кодексу, я впевнений, що це наддасть шаленого поштовху для розвитку для українського бізнесу, який залишився в Україні і буде повертатись до країни. Новий  Податковий кодекс повинен бути набагато легше для ведення бізнеса, ніж в сусідніх країнах. Зрозуміло, ми йдемо на шляху євроінтеграції, але наші європейські партнери повинні розуміти, що Україна зараз воює, зруйнована економіка, і тому нам потрібен перехідний період, щоб знизити податки, щоб бізнес зміг розвиватись і повертатись, в тому числі. Асоціація платників податків з 2016 року працювала над новим Податковим кодексом і ми готові поділитись своїми напрацюваннями».

Олексій Соболев зазначив, що фахівці Міністерства ретельно розглянуть озвучені Президентом ВГО АППУ Гріголом Катамадзе проблемні питання, які пов’язані з бронюванням, адже є  дуже бережне ставлення до цього механізму і він повинен бути чесним і прозорим, для того, що він діяв для всіх. Стосовно участі в розробці нового Податкового кодексу Міністр економіки повідомив, що існує окрема програма «Економіка майбутнього», де розробляється детальний план стосовно інтеграції України в ЄС, забезпечення армії тощо. В цій роботі присутня розробка податкових механізмів і Міністр економіки запросив Асоціацію платників податків до співпраці в даному напрямку.

Зустріч відбулась в форматі конструктивного діалогу, кожен учасник зустрічі мав можливість задавати питання та отримувати відповідь.

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ