Представники Асоціації платників податків взяли участь у зустрічі «Роз’яснення Закону «Про лобізм в Україні»

20  березня цього року представники Асоціації платників податків  взяли участь у зустрічі з питань «Роз’яснення закону про лобізм в Україні»,  який регулюватиме лобізм в Україні.

Прийняття 23 лютого цього року такого закону — це важливий крок для розвитку демократії та утвердження європейських цінностей і стандартів в українському суспільстві, оскільки регулювання сфери лобіювання є практикою для країн Європейського Союзу, США та Великої Британії.

Незважаючи на те, що Закон прийнятий, багато кому поки не зрозуміло, як він буде працювати. Зважаючи на це Українська Асоціація GR-спеціалістів та лобістів разом з Міжнародною Асоціацією Лобістів (IGAPA) запросила всіх на онлайн зустріч, під час якої пояснила всі нюанси ухваленого закону про лобіювання в Україні.

В заході участь взяли понад 40 учасників.

З вітальним словом захід відкрила Модератором заходу  — Катерина Одарченко, керівник консалтингової компанії «SIC Group», член правління Української Асоціації лобістів та GR-спеціалістів та Міжнародної асоціації лобістів (IGAPA). Далі вона передала слово  Анастасії Зерновій, яка є адвокат, експерт Національної асоціації адвокатів України, міжнародний бізнес-медіатор, GR-спеціаліст, яка брала активну участь у Робочій групі з розробки законодавства про лобіювання в Україні.  Вона зауважила, що в умовах руху України в ЄС, і було прийнятий даний Закон, а перші спроби  його розробки відбулися ще в далекому 1998 року. Єдиним органом, який буде здійснювати контроль за роботою прозорості реєстру  — буде Національне агентство з питань виявлення та запобігання корупції, адже цей орган є незалежним у своїй діяльності.

Анастасія Зернова презентувала учасникам заходу презентаційний матеріал, який чітко надав роз’яснення стосовно прийнятого Закону «Про лобізм в Україні» та звернула увагу, що не залежно від того, коли прийнятий Закон, першим звітним періодом буде період до 31 липня 2025 року за перше півріччя, а за друге півріччя  — до 31січня  наступного року за звітним.

Коротко зупинилась Анастасія Зернова на основних поняттях Закону, таких як предмет лобіювання, яким є виключно нормативно-правовий акт, але не може бути предметом лобіювання нормативно-правовий акт з питань оголошення загальної мобілізації, зміни територій, амністії, а джерелами фінансування не  можуть бути державні кошти та кошти здобуті злочинним шляхом. Суб’єктом лобіювання не може бути державний службовець, а реєстрація в реєстрі буде здійснюватися самостійно, шляхом внесення своїх даних за допомогою електронного цифрового підпису, як фізичними так і юридичними особами, зважаючи на те, що НАЗК має модернізоване програмне забезпечення та роботу баз даних, всі відомості після вводу код будуть підтягуватися в автоматичному режимі.

Також вона звернула увагу на те, що правила етичної поведінки суб’єктів лобіювання, забезпечення створення функціонування реєстру прозорості буде затверджено до 14 вересня 2024 року. Введення в дію Закону буде запроваджено через два місяці з дня функціонування реєстру, але не пізніше 01 січня 2025 року.

Стосовно повноважень НАЗК, до таких вона віднесла: НАЗК є держателем та адміністратором Реєстру прозорості, а публічними реєстраторами  Реєстру прозорості є уповноважені працівники НАЗК, надання відповідних консультацій та роз’яснень.

Зустріч пройшла  конструктивно в діловій атмосфері, а всі учасники заходу отримали корисну для себе інформацію.

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ