Порядок розгляду скарг у сфері державної реєстрації зазнав змін, які стали результатом впровадження нового законодавства – Закону України «Про адміністративну процедуру» – та спрямовані на підвищення прозорості та ефективності роботи адміністративних органі

Звертаємо увагу всіх зацікавлених осіб на ключові зміни, які набудуть чинності з 1 січня 2026 року:
1. Замість Колегій – Комісії. Розгляд скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів та суб’єктів державної реєстрації буде здійснюватися Комісіями з розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі – Комісії).
2. Скасування старого положення. Одночасно з набранням чинності Постановою № 1534, яка є правовою основою нововведень, втрачає чинність наказ Міністерства юстиції України від 9 січня 2020 року № 71/5, який регулював роботу Колегій.
Де будуть утворені Комісії![]()
Комісії утворюються як при Міністерстві юстиції, так і при його територіальних органах (тобто при Міжрегіональних управліннях).
Як буде регулюватися робота нових Комісій![]()
Порядок роботи Комісій при територіальних органах Міністерства юстиції, включаючи їх персональний склад, повинен бути затверджений відповідним Міжрегіональним управлінням.
Ці Положення мають бути розроблені на підставі Примірного положення про комісію з розгляду скарг, яке було затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2023 року № 420.
З огляду на необхідність забезпечення безперебійності адміністративної процедури, органи юстиції на місцях проводять підготовчі заходи для повної готовності до роботи за новими правилами.
Для суб’єктів державної реєстрації та заявників це означає:
З початку 2026 року всі скарги будуть розглядатися відповідно до нової процедури та новими органами – Комісіями.
Зміни спрямовані на підвищення ефективності та законності адміністративних процедур відповідно до європейських стандартів.
