Начальник Управління захисту прав платників податків Генеральної дирекції ВГО АППУ Давид Алханішвілі взяв участь в засіданні Міжміської робочої групи з покращення місцевого бізнес-клімату

22 листопада 2023 року відбулось засідання Міжміської робочої групи з покращення місцевого бізнес-клімату у співпраці з Радою бізнес-омбудсмена України, яке впроваджується ГО «Електронна Республіка» за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».

Тема зустрічі: «Відкритий та відвертий діалог між бізнесом та владою через Раду бізнес-омбудсмена».

Від ВГО «Асоціація платників податків України» взяв участь Давид Алханішвілі — начальник Управління захисту прав платників податків.

Спікером заходу виступила Тетяна Коротка, Заступниця бізнес-омбудсмена.

Захід складався з двох частин:

Перша частина — в якій Тетяна Коротка озвучила основні питання зустрічі, а саме: 1. Як працює Рада бізнес-омбудсмена: функції установи та інструменти захисту прав бізнесу. 2. Найпоширеніші проблеми бізнесу з огляду на практику Ради бізнес-омбудсмена (зокрема, в податковій, митній сферах та у стосунках бізнесу з правоохоронними органами). 3. Приклади успішно вирішених справ Ради бізнес-омбудсмена.,

Друга частина – питання від учасників заходу.

У другій частині заходу Давид Алханішвілі звернувся до Тетяни Короткої з наступним питанням:

« Шановна, пані Тетяно, основне завдання нашої Асоціації платників податків України, яку я сьогодні представляю, і якій 27 листопада цього року виповнюється вже 25 років з Дня заснування, це сприяти захисту законних прав та інтересів платників податків – наших членів.

Напередодні нашої сьогоднішньої зустрічі фахівцями Асоціації було проаналізовано Звіти Ради бізнес-омбудсмена за 1, 2 та 3 квартали цього року. У січні-березні до Ради бізнес-омбудсмена надійшло 328 скарг від компаній, кількість звернень з податкової тематики лишилась на рівні 70% — аналогічний показник супроводжував у IV кв. 2022 року.

За другий квартал 2023 року до Ради бізнес-омбудсмена надійшла 361 скарга від компаній, статистика звернень з податкової тематики залишилась на рівні 70%.

Протягом липня-вересня 2023 року до Ради бізнес-омбудсмена надійшло 310 скарг компаній звернень з податкової тематики трохи знизилося — 58%.

Динаміка говорить про те, що практично за квартал до Вас надходить понад 300 скарг від платників податків, із них майже 70% складає саме податкова тематика.

Вже понад 6 років поспіль наше керівництво публічно виступає за запровадження персональної відповідальності посадових осіб, зокрема, Голів чи Заступників Голів Комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування /в Єдиному реєстрі податкових накладних, залежно хто з них прийняв не правомірне рішення стосовно платника податку щодо віднесення його до категорії «ризикових», блокування ПН/РК чи неприйняття Таблиць даних.

І ми говоримо, повірте, проблем у бізнесу буде значно менше.

Питання до Вас, шановна пані Тетяно. Чи підтримує Рада бізнес-омбудсмена запровадження персональної відповідальності посадових осіб, зокрема податкової?» — наголосив Давид Алханішвілі.

Тетяна Коротка відповіла на це запитання:

“Дозвольте я прокоментую стосовно динаміки податкових скарг. Декілька місяців поспіль, як тільки по-трошки почала відновлюватись економічна діяльність у державі, ми звернули увагу на «карколомне» збільшення проблем з блокування податкових накладних. Більш того, маючи  тісну комунікацію з ДПС, ми не тільки, м’яко кажучи, звернули їх увагу на це, а ще й видали спеціальний звіт-розслідування з цього питання, бо деякі наші статистичні дані не завжди збігалися зі статистичними даними інших дослідників. Але, воно усе рівно створило надзвичайно жахливу ситуацію блокування роботи бізнесу. За результатами цього спеціального розслідування, наші фахівці також працювали з Міністерством Фінансів для того щоб внести зміни у відповідні положення про реєстрацію податкових накладних. Нині, ми бачимо поступове зменшення, тобто ситуація «іде на спад». Ми контролюємо її постійно, і можемо сказати, що поки що вона іде на позитивну з точки зору нормальної роботи бізнесу тенденцію. Також, спостерігається більш-менш позитивна тенденція з виконанням ДПС судових рішень пов’язаних з блокуванням  податкових накладних . Сподіваємось що наступного кварталу ми зможемо констатувати що ця проблема більше не є «карколомною» на сьогоднішній день.

Що стосується тематики притягнення до відповідальності. Ми загалом цю ідею підтримуємо, і підтримуємо її вже давно. Більш того, ми навіть пробували напрацьовувати відповідні зміни до законодавства разом з партнерами, здається, з Вашої Асоціації також. Але тут виникла така проблема – українське законодавство з одного боку надзвичайно розгалужене для того щоб притягати до відповідальності, або принаймні мати правову рамку для притягнення до відповідальності. А для того щоб «виписати» і притягнути саме відповідального за порушення, потрібно внести зміни які дуже складно «виписати». І навіть напрацювавши цей законопроект, він так і залишився поки що без руху, тому що він чесно кажучи не ідеальний. Різні юристи на нього подивилися, поки ми працювали в робочій групі під моїм головуванням в Раді. Ми також залучали до неї суддів-експертів з податкових питань, для його розгляду з їх сторони щоб знайти гарні формулювання. Формулювання нині такі, що притягнути до відповідальності з законодавством в такому вигляді в якому воно є, надзвичайно важко. Якщо у Вас є проєкт, і він краще адресує питання, то ми можемо повернутися до цього питання, тому що, нажаль, офіс юристів який в нас працює зараз не бачить практичної можливості щоб потім його застосовувати. Нас цікавить не просто написати і всюди як «декларація» про нього казати, нас цікавить як практично його застосовувати, і тут є проблема. Так що можемо окремо про це поспілкуватись якщо ви зможете дати нам якісь пропозиції ”.

Захід відбувся в форматі конструктивного діалогу, учасники заходу змогли успішно обмінятися своїми думками стосовно теми обговорення.

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ