Начальник Управління захисту прав платників податків Давид Алханішвілі взяв участь в громадському обговоренні проєктів Законів України «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні» в Національному агентстві з питань запобігання корупції.

10 листопада 2023 року Давид Алханішвілі – Начальник Управління захисту прав платників податків взяв участь в  громадському обговоренні проєктів Законів України «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні» та «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення законодавства в сфері здійснення лобіювання та адвокації», яке відбулося в Національному агентстві з питань запобігання корупції.

В громадському обговоренні також взяли участь:

Олександр Новіков — Голова Національного агентства з питань запобігання корупції

Олександр Шульга — Керівник Департаменту моніторингу і контролю за — виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів та запобігання корупції

Анастасія Зернова — Керівник Відділу організації роботи із зацікавленими сторонами та забезпечення прийняття актів антикорупційної політики

Олексій Дорогань — Громадська організація «Офіс ефективного регулювання BRDO»

Ольга Айвазовська — Всеукраїнська громадська організація «Громадська мережа «ОПОРА»

Тетяна Тєлькінєва — Дослідницька служба Верховної Ради України

Денис Ковриженко — IFES (Міжнародна фундація виборчих систем)

Сергій Демченко — народний депутат Верховної Ради України

Максим Лациба — Громадська організація «Український незалежний центр політичних досліджень»

Олександр Заславський — Громадська організація «Лабораторія законодавчих ініціатив»

Валентина Плевако — Адвокатське об’єднання «ЮС СТРІКТУМ»

Анна Ісічко — Громадська організація «Центр демократії та верховенства права»

Ольга Піскунова — Громадська організація «Центр політико-правових реформ»

Сергій Миткалик — Громадська організація «Антикорупційний штаб»

Олена Купіна — Громадська організація «Інститут законодавчих ідей»

Катерина Бутко — Громадська організація «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ «АВТОМАЙДАН»

Наталія Кононенко — Інститут політичних та етнонаціональних досліджень НАНУ

Дмитро Купира — Громадська організація «Центр громадського представництва «Життя»

Ігор Бондарук — Громадська організація «Стоп корупції»

Захід розпочався з вітальної промови Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Олександра Новікова, після чого Керівник Департаменту моніторингу і контролю за  виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів та запобігання корупції Олександр Шульга та Керівник Відділу організації роботи із зацікавленими сторонами та забезпечення прийняття актів антикорупційної політики Анастасія Зернова продемонстрували учасникам заходу презентаційні матеріали щодо проєктів Законів України «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні» та «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення законодавства в сфері здійснення лобіювання та адвокації».

Під час обговорення представники НАЗК надали відповіді на наступні питання:

  1. Чи стануть лобістами громадські організації?

НАЗК: Ні, проєкт Закону України «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні» передбачає окремий статус для громадських організацій, які здійснюють вплив на суб’єктів нормотворчості без мети отримання прибутку та без укладення лобіського контакту, за рахунок грантового фінансування. Вони отримають статус суб’єкта адвокації.

  1. Чи зможуть громадські організації та громадяни впливати на владу через мирні зібрання та звернення?

НАЗК: Зможуть, адже не є адвокацією діяльність, що обмежується виключно реалізацією права на мирні зібрання, участю у публічних консультаціях та використанням прав громадянами України, особами, які не є громадянами України і законно знаходяться на території України, передбачених Законом України «Про звернення громадян», Законом України «Про доступ до публічної інформації», Законом України «Про соціальний діалог в Україні».

  1. Чи зможуть громадські організації адвокатувати прийняття законів та інших нормативних актів?

НАЗК: Зможуть. У роботі громадських організацій нічого не зміниться, крім того, що дані та звіти, які зараз розміщені на їх сайтах, будуть в Реєстрі прозорості. У цьому реєстрі розміщуватимуться дані про лобістів та суб’єктів адвокації. Реєстр відповідатиме аналогічному, який діє в Європарламенті, Раді Європи, Європейській комісії. 35% суб’єктів зареєстрованих у останньому складають громадські організації.

  1. Хто зацікавлений у тому, щоби впливи залишались прихованими від Українців?

НАЗК: Російська федерація, олігархи та корупціонери.

  1. На виконання яких міжнародних зобов’язань та нормативних документів розроблено Проєкти Законів України?

НАЗК: – п.п. а п. 1 ч. 4 Розділу XIV “ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ” Закону України  «Про правотворчу діяльність»;

– ст. 444 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони;

– Recommendation ix проміжного звіту щодо виконання рекомендацій, наданих в рамках четвертого раунду оцінювання GRECO «Запобігання корупції серед народних депутатів, суддів та прокурорів» від 24 березня 2023 року;

– п. 2.3.3 Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки, затвердженої Законом України від 20.06.2022 № 2322-IX «Про засади державної антикорупційної політики на 2021–2025 роки»;

– п. 1.3.3.1.1 додатка 2 до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки» № 220 від 04.03.2023, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України;

– п. 3 Плану заходів щодо запобігання зловживанню надмірним впливом особами, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархами), затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1582 від 24.11.2011 (зі змінами);

– Рекомендації Європейської комісії за демократію через право  Ради Європи (Венеційської комісії) (2013 та 2023 року)

  1. Коли має бути врегульовано здійснення впливів на суб’єктів нормотворчості? 

НАЗК: Відповідно до вказаних вище документів вказана сфера суспільних відносин має бути врегульована законодавчо у 2023 році для того, щоб у черговому звіті ГРЕКО у березні 2024 року Україна не потрапила у «чорний список» цієї організації. Перебування у такому списку уповільнить рух країни до членства в ЄС.

  1. Хто відповідно до міжнародних стандартів веде Реєстри прозорості?

НАЗК: Органи запобігання корупції. Прозорість лікує від корупції. Будуємо разом доброчесну владу та справедливе суспільство!

Учасники обговорення надали конструктивні коментарі щодо проєктів законів, розповіли своє бачення відносно потенційних загроз що можуть бути викликані прийняттям цих проєктів законів на сьогоднішній день, висказали критику з питання нинішнього стану проєктів та закцентували увагу на нагальності їх транспарентного доопрацювання з безпосереднім включенням в цей процес громадських організацій. Представники громадських організацій досягли домовленості з представниками НАЗК відносно надання правок та рекомендацій до проєктів законів. 24 листопада 2023 року відповідні матеріали будуть надані громадськими організаціями на опрацювання до НАЗК.

Зустріч відбулася у форматі конструктивного діалогу, учасники заходу мали змогу висловити свою думку стосовно проєктів законів, а саме, позитивних та потенційно негативних наслідків їх імплементації.

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ