Особливості оподаткування в умовах воєнного стану

(Станом на 17.03.2022, з урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України 03.03.2022 та 15.03.2022)

 

Зміст

 

Основні нормативно-правові акти, що визначають особливості сплати податків на період воєнного стану:…………………………………………………………………………….. 1

І. Обов’язки та права платників податків-юридичних осіб……………………………… 2

ІІ. Перебіг строків визначених законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи та оскарження рішень контролюючих органів…………………………………………………………………………………………………………. 2

ІІІ. Проведення перевірок та відповідальність за невиконання податкових обов’язків…………………………………………………………………………………………………….. 3

ІV. Стягнення податкового боргу…………………………………………………………………… 4

  1. Особливості визначення об’єкта оподаткування………………………………………… 5

VІ. Податок на доходи фізичних осіб:……………………………………………………………. 6

VІІ. Податок на додану вартість…………………………………………………………………….. 7

Не оподатковуються та звільнено від оподаткування ПДВ…………………………. 7

Оподатковуються за ставкою у розмірі 7 відсотків…………………………………….. 9

Безумовна реєстрація ПН та РК………………………………………………………………… 9

Розширено випадки безумовної реєстрації окремих ПН та РК на час воєнного стану:………………………………………………………………………………………… 9

Виписка податкових накладних та їхня реєстрація в ЄРПН:…………………….. 10

Бюджетне відшкодування ПДВ……………………………………………………………….. 11

VІІІ. Акцизний податок та обіг підакцизних товарів……………………………………. 12

ІХ. Екологічний податок……………………………………………………………………………… 14

Х. Плата за землю……………………………………………………………………………………….. 14

ХІ. Єдиний податок (п.9 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)………………. 15

ХІІ. Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. 17

ХІІІ. Застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг…………………………………………………………….. 18

ХIV. Регулювання імпортних операцій………………………………………………………… 18

ХV. Інші питання………………………………………………………………………………………… 19

Особливості подання платниками податків інших видів звітності:…………… 19

Основні нормативно-правові акти, що визначають особливості сплати податків на період воєнного стану:

  1. Закон України “Про правовий режим воєнного стану”, який введено Указом Президента від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», що затверджений Верховною радою України;
  2. Закон України від 21.10.1993 р. № 3543-XII “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” (з внесеними змінами і доповненнями);
  3. Податковий кодекс України, з внесеними змінами та доповненнями;
  4. Закон України від 03.03.2022 р. № 2118-ІХ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану”;
  5. Закону України від 15.03.2022 № 2120-ІХ«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану».

 

І. Обов’язки та права платників податків-юридичних осіб

 

  • Діють тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», зокрема у частині таких заходів:

— використовувати потужності та трудові ресурси підприємств, установ і організацій усіх форм власності для потреб оборони, змінювати режим їхньої роботи, проводити інші зміни виробничої діяльності, а також умов праці відповідно до законодавства про працю;

— примусово відчужувати майно, що перебуває у приватній або комунальній власності, вилучати майно державних підприємств, державних господарських об’єднань для потреб держави в умовах правового режиму воєнного стану в установленому законом порядку та видавати про це відповідні документи встановленого зразка.

 

  • Виконувати вимоги ст.21 Закону України від 10.1993 р. № 3543-XII “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” (з внесеними змінами і доповненнями).

 

  • Визначені ст.16 та 17 Податкового кодексу України обов’язки та права платників податків діють з урахуванням форс-мажорних обставин непереборної сили та змін до Податкового кодексу України, які були прийняті ВР України та набули чинності після запровадження воєнного стану.

 

  • Тимчасово на період воєнного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 до 18 години.

          (пп.69.18. п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Не здійснюється відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю контролюючих органів шкода, заподіяна бездіяльністю контролюючих органів, їх посадових (службових) осіб, зумовлена дією правового режиму воєнного чи надзвичайного стану.

(п.114.5 ст.114 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

ІІ. Перебіг строків визначених законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи та оскарження рішень контролюючих органів

 

  • Для платників податків та контролюючих органів на період воєнного чи надзвичайного стану зупиняється перебіг строків, визначених Податковим кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

          (п.102.9. ст.102 та пп.69.9 п.69 Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України, з урахуванням внесених змін 03.03.2022 та 15.03.2022)

 

З урахуванням цього:

 

— строки подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення контролюючого органу можуть бути продовжені за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 Податкового кодексу України;

 

— зупинено перебіг строків щодо оскарження рішень контролюючих органів, встановлених статтею 56 Кодексу, та/або щодо скарг платників податків, які не розглянуті станом на 24.02.2022. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених статтею 56 Податкового кодексу України;

 

  • Тимчасово, на період воєнного стану припиняється перебіг строків, встановлених для взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів за основним місцем обліку або фізичних осіб – підприємців за податковою адресою,та передачі даних про взяття на облік таких платників податків у контролюючих органах до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

(пп.69.19 п. 69  Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Тимчасово, на період воєнного стану уможливлюється відкриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах без необхідності отримання повідомлення контролюючого органу про взяття рахунка на облік у контролюючих органах.

(пп.69.17 п. 69  Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

ІІІ. Проведення перевірок та відповідальність  за невиконання податкових обов’язків

 

  • Податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім:

          — камеральних перевірок декларацій або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) до яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування**, показники яких сформовані на підставі податкових накладних та/або розрахунків коригування, складених та зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та/або митних декларацій, за виключенням товарів (продукції), визначених підпунктами 215.3.1,215.3.2, та 215.3.21, 215.3.31пункту 215.3 статті 215 Кодексу;

          — фактичних перевірок.

 

У разі виявлення порушень законодавства за результатами таких перевірок настає відповідальність згідно із Податковим кодексом, а вимоги законодавства щодо мораторію на застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного стану та/або на період дії карантину, у т.ч. внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору)  не застосовуються.

          (пп.69.2 п.69 Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Розширені підстави для проведення фактичних перевірок у зв’язку з наявною податковою інформацією чи звернень покупців (споживачів) щодо непроведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів

          (пп.80.2.2, 80.2.3 п.80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Мораторій на проведення документальних перевірок який запроваджено у зв’язку з коронавірусною хворобою (COVID-19) не стосується:

— документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;

— документальних позапланових перевірок у зв’язку з реорганізацією, припиненням та заявлянням бюджетного відшкодування ПДВ.

          (п.52-2 Підрозділ 10. Інші перехідні положення Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • У випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

 

  • При цьому звільняються від відповідальності за невиконання податкових обов’язків, платники податків, які у зв’язку з наслідками їх безпосередньої участі у воєнних діях не дотрималися визначених цим пунктом термінів виконання податкових обов’язків, за умови виконання таких обов’язків протягом одного місяця з дня закінчення дії наслідків, які унеможливили виконання таких обов’язків.

          (пп.69.1, пп.69.3 п.69 Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

ІV. Стягнення податкового боргу

 

  • Майно платника податків звільняється з податкової застави з дня отримання рішення керівника військово-цивільної адміністрації про вилучення майна без застосування вимог статті 92 цього Кодексу. При цьому, у разі оплатного вилучення майна такі кошти спрямовуються на погашення податкового боргу платника податків, майно якого було вилучено.

(пп.69.21. п.69 Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • штрафні санкції та пеня, що наразі відобразиться автоматично в ІКП за порушення податкового законодавства, що зумовлені неможливістю виконання податкового обов’язку платника з огляду на військову агресію Російської Федерації проти України, наприклад, застосовані штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності або інші санкції, та внаслідок застосування яких у платника виник податковий борг у зв’язку з їх несплатою, то такі санкції − податковий борг на підставі підпункту 101.2.4 пункту 101.2 ст. 101 Кодексу визнається безнадійним і буде списаний у порядку, визначеному Кодексом.

(роз’яснення ДПС: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/576193.html)

 

V. Особливості визначення об’єкта оподаткування

юридичних осіб:

  • не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування операції з добровільної передачі або відчуження коштів, товарів, у тому числі підакцизних, надання послуг для забезпечення оборони держави і захисту населення** без попереднього або наступного відшкодування їх вартості.

          (пп.69.5 п.69 Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України);

 

  • не проводяться збільшувальні коригування фінансового результату звітного періоду, встановлені підпунктом 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу, щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) для забезпечення оборони держави і захисту населення**.

          (пп.69.6 п.69 Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України)

         

            Також не проводиться також збільшувальне коригування фінансового результату встановлені підпунктом 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій в межах 4 % оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

 

  • На період дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану не вважається порушенням вимог пункту 133.4 статті 134 Податкового кодексу передача майна, надання послуг неприбутковою організацією, використання доходів (прибутків) неприбуткової організації у разі якщо доходи неприбуткових організацій використовуються для фінансування потреб забезпечення оборони держави і захисту населення**.

          (п.63 Підрозділу 4. Особливості справляння податку на прибуток підприємств Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених  15.03.2022)

 

VІ. Податок на доходи фізичних осіб:

 

  • Не включається до складу оподатковуваного доходу:

 

  • сума відшкодування вартості пального, витраченого при наданні послуг з перевезення для забезпечення потреб Збройних Сил України та підрозділів територіальної оборони, у складі оподатковуваного доходу фізичних осіб, які надають такі послуги;

          (пп.69.7 п.69 Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України)

 

  • сума (вартість) цільової благодійної допомоги (зокрема засоби індивідуального захисту, харчування, гігієни, витрати на лікування, реабілітацію) на користь:

— учасників бойових дій***;

 працівників підприємств, установ, організацій, сил цивільного захисту, які залучаються (залучалися) та беруть (брали) безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, перебуваючи безпосередньо в районах проведення бойових дій та у період здійснення бойових дій, у порядку, встановленому законодавством, або на користь членів їх сімей;

— фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій в таких населених пунктах.

(пп. 165.1.54. п.165.1 ст.165, пп. 170.7.8. п.170.7 ст.170 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених  15.03.2022)

 

  • сума (вартість) благодійної допомоги, яка виплачена (надана) міжнародними благодійними організаціями (їх філіями, представництвами), перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, на користь фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії під час дії воєнного стану, та/або вимушено покинули місце проживання (тимчасово переміщені особи) у зв’язку з форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) у тому числі у зв’язку із введенням воєнного стану чи надзвичайного стану підтвердженими у встановленому законом порядку.

      (пп. 165.1.56. п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених  15.03.2022)

 

  • Розширено перелік витрат, що включається до податкової знижки:
  • на суми коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) таких коштів та майна відповідали умовам, визначеним пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, у розмірі, що не перевищує 16 відсотків суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

       (п. 21 Підрозділу 1. Особливості справляння податку на доходи фізичних осіб Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених  15.03.2022)

 

  • Дозволено включати до складу витрат незалежної професійної діяльності чи фізичної особи-підприємця (крім осіб на спрощеній системі оподаткування) витрати у вигляді вартості майна, в тому числі грошові кошти, що добровільно перераховані (надані, передані) для потреб оборони держави та захисту населення** та/або грошові кошти перераховані на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів.

          (п. 22 Підрозділу 1. Особливості справляння податку на доходи фізичних осіб Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених  15.03.2022)

VІІ. Податок на додану вартість

Не оподатковуються та звільнено від оподаткування ПДВ

  • Не оподатковується ПДВ товари, кошти та надані послуги, що добровільно передані або відчужені для потреб оборони держави та захисту населення** без попереднього або наступного відшкодування їх вартості.

          (пп.69.5 п.69 Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених  15.03.2022)

 

  • Звільняються від оподаткування операції із ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту товарів, визначених частиною восьмою статті 287 Митного кодексу України, та з першого постачання цих товарів на митній території України для їх використання у виробництві товарів оборонного призначення, визначених згідно із законом, та якщо замовником таких товарів є державний замовник у сфері оборони, визначений Кабінетом Міністрів України.

          (пп.197.23. ст.197 Податкового кодексу України, з урахуванням змін від 15.03.2022)

 

  • Звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України:
  • спеціальних засобів індивідуального захисту*, виготовлених відповідно до військових стандартів або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, добровольчих формувань територіальних громад, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації;
  • ниток та тканин (матеріалів), що класифікуються у товарних підкатегоріях 3920 10 89 90, 3920 61 00 00, 3921 90 60 00, 5402 11 00 00, 5407 10 00 00, 5603 14 10 00 та 6914 90 00 00 згідно з УКТ ЗЕД, для виготовлення бронежилетів та шоломів;
  • лікарських засобів та медичних виробів відповідно до підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України;
  • лікарських засобів та медичних виробів без державної реєстрації та дозвільних документів щодо можливості ввезення на митну територію України, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони;
  • товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону України «Про оборонні закупівлі» ***

      (п. 32  Підрозділу 2. Особливості справляння податку на додану вартість Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Не є постачанням товарів та послуг випадки, коли товари та послуги передаються/надаються для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави**. Відповідно у таких випадках умовний продаж товарів та послуг відповідно до норми пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу не здійснюється.

    (п. 32 1 Підрозділу 2. Особливості справляння податку на додану вартість ПКУ, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

Оподатковуються за ставкою у розмірі 7 відсотків

  • Пальне оподатковуються за ставкою у розмірі 7 відсотків:

        тимчасово, на період воєнного стану, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України бензинів моторних, важких дистилятів та скрапленого газу, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД визначеними підпунктом 215.3.4. пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України на які згідно з пунктом 40 підрозділу 5 цього розділу встановлено ставку акцизного податку у розмірі 0,00 євро за 1000 літрів, а також нафти або нафтопродуктів сирих, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2709 00 10 00 та 2709 00 90 00.

          (п. 81  Підрозділу 2 “Особливості справляння податку на додану вартість” Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Протягом дії воєнного стану не вважаються використаними в неоподаткованих податком на додану вартість операціях, або в операціях, що не є господарською діяльністю якщо:
  • товари знищені (втрачені) під час дії воєнного стану,
  • передані в державну чи комунальну власність, в тому числі на користь добровольчих формувань територіальних громад, а також надані на користь інших осіб для потреб забезпечення оборони України під час дії воєнного стану.

 

 

  • Надання благодійної допомоги, що здійснені протягом 2022 року громадськими об’єднаннями та/або благодійними організаціями, не включаються такими громадськими об’єднаннями або благодійними організаціями при визначенні загальної суми для обов’язкової реєстрації платником податком на додану вартість.

(п.п. 69.12 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

Безумовна реєстрація  ПН та РК

 

   Розширено випадки безумовної реєстрації окремих ПН та РК на час воєнного стану:

безумовна реєстрація ПН та РК відбувається якщо у податковій накладній/розрахунку коригування відображені виключно операції з продукцією/товарами, що підпадають під визначення груп 1-24 УКТЗЕД (крім підакцизних товарів), за умови, що такі накладна/розрахунок складені платником податку, який належить до мікропідприємства або малого підприємства відповідно до частини другої статті  2 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” та основним видом діяльності якого є хоча б один з таких видів економічної діяльності відповідно до КВЕД:

 

  • вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (01.11);
  • вирощування рису (01.12);
  • вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів (01.13);
  • вирощування винограду (01.21);
  • вирощування зерняткових і кісточкових фруктів (01.24);
  • вирощування ягід, горіхів та інших фруктів (01.25);
  • відтворення рослин (01.30);
  • розведення великої рогатої худоби молочних порід (01.41);
  • розведення іншої великої рогатої худоби та буйволів (01.42);
  • розведення овець і кіз (01.45);
  • розведення свиней (01.46);
  • розведення свійської птиці (01.47);
  • морське рибальство (03.11);
  • прісноводне рибальство (03.12);
  • морське рибництво (аквакультура) (03.21);
  • прісноводне рибництво (аквакультура) (03.22);
  • виробництво м’яса (10.11);
  • виробництво м’яса свійської птиці (10.12);
  • виробництво м’ясних продуктів (10.13);
  • перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків (10.20);
  • виробництво фруктових і овочевих соків (10.32);
  • виробництво олії та тваринних жирів (10.41);
  • виробництво маргарину і подібних харчових жирів (10.42);
  • перероблення молока, виробництво масла та сиру (10.51);
  • виробництво продуктів борошномельно-круп’яної промисловості (10.61);
  • виробництво хліба та хлібобулочних виробів, виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання (10.71);
  • виробництво сухарів і сухого печива, виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого зберігання (10.72);
  • виробництво макаронних виробів і подібних борошняних виробів (10.73);
  • виробництво цукру (10.81);
  • виробництво какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів (10.82);
  • виробництво чаю та кави (10.83);
  • виробництво прянощів і приправ (10.84);
  • виробництво готової їжі та страв (10.85);
  • виробництво дитячого харчування та дієтичних харчових продуктів (10.86);
  • виробництво інших харчових продуктів, не віднесених до інших угрупувань (10.89);
  • виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах (10.91);
  • виробництво безалкогольних напоїв, виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки (11.07).

            (Постанова від 28.02.2022 р. №168 “Про внесення зміни до пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних”)

 

Виписка податкових накладних та їхня реєстрація в ЄРПН:

  • Податкові зобов’язання та податковий кредит, які станом на 24 лютого та до кінця дії воєнного стану на всій території України не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними та розрахунками коригування до них, відображаються в податковій звітності з податку на додану вартість на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів (документи РРО, акти приймання – передачі, акти виконаних робіт/наданих послуг, тощо), складених (отриманих) платником податку за операціями з постачання та придбання товарів/послуг відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Після завершення дії воєнного стану платники зобов’язані забезпечити реєстрацію в ЄРПН всіх податкових накладних та розрахунків коригування, реєстрація яких відтермінована на час дії військового стану, а всі податкові зобов’язання та податковий кредит, задекларовані платниками під час дії такого воєнного стану на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, підлягають обов’язковому уточненню (приведенню у відповідність) з урахуванням даних податкових накладних та розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН.

 

  • Нова форма податкової накладної/розрахунку коригування, з урахуванням змін, внесених наказу Міністерства фінансів України від 17.01.2022 № 15, буде доступна платникам податків після завершення воєнного стану, про що платників податків ДПС буде проінформовано додатково.

 

  • Платники податку можуть не заповнювати Таблицю 1.1 «Відомості про включені суми податку на додану вартість, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість, до суми податкових зобов’язань за звітний (податковий) період» Додатку (Д1) до податкової декларації з ПДВ (далі — Таблиця 1.1).

У той же час, за  можливості платники можуть відображати в Таблиці 1.1 відомості про суми ПДВ, включені до складу податкових зобов’язань за звітний (податковий) період, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними та розрахунках коригування на дату подання податкової декларації з ПДВ. В подальшому дані такої таблиці будуть сприяти реєстрації в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування за рахунок показника SПеревищ. (другого реєстраційного ліміту, обрахованого відповідно до п. 200 прим. 1.9 ст. 200 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

  • При поданні податкової звітності з ПДВ, в якій відображаються податкові зобов’язання, сформовані на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, та не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними та розрахунками коригування у платника податку буде формуватись в СЕА ПДВ показник SПеревищ. та, відповідно, зменшуватись реєстраційний ліміт в СЕА ПДВ.

 

Бюджетне відшкодування ПДВ

  • Зупинено дію пунктів 200.10 – 200.12 статті 200 цього Кодексу, яким регулюється узгодження заявленої суми бюджетного відшкодування, крім узгодження за результатами камеральної перевірки.

(п.п. 69.11 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 03.03.2022 та 15.03.2022)

  • Не підлягають бюджетному відшкодуванню суми від’ємного значення, визначеного за відповідний звітний (податковий) період, до розрахунку якої включено суми податкового зобов’язання за операціями, що оподатковуються за ставкою, встановленою п. 81 Підрозділу 2. “Особливості справляння податку на додану вартість” Податкового кодексу України. Суми такого від’ємного значення, зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податковий) періоду. Положення цього абзацу не поширюється на платників податку, які здійснювали у відповідному звітному (податковому) періоді операції з вивезення товарів за межі митної території України.

(п. 81  Підрозділу 2 “Особливості справляння податку на додану вартість” Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Не нараховується та не сплачується платнику податків пеня за несвоєчасне відшкодування ПДВ у разі, якщо така заборгованість зумовлена виникненням форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) у зв’язку із введенням воєнного чи надзвичайного стану.

          (200.23. ст. 200 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

VІІІ. Акцизний податок та обіг підакцизних товарів

  • На період воєнного  чи надзвичайного стану не вважаються реалізацією пального:
  •  операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, що здійснюються у зв’язку з примусовим відчуженням або вилученням такого пального для потреб держави у відповідності до Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану», за умови якщо у майбутньому його попереднім власником або уповноваженою ним особою не буде здійснено заходів щодо отримання компенсації за примусово відчужене або вилучене пальне;

 

  • операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, що здійснюються у зв’язку з його передачею  для  забезпечення оборони держави та захисту населення**;

 

  • операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України як гуманітарної допомоги у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

 

У зазначених вище випадках податкове зобов’язання щодо втраченого підакцизного товару (продукції) не виникає.

          (пп. 14.1.212 п 14, п. 216.3. ст. 216  Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

Також операції з добровільної передачі інших підакцизних товарів для  забезпечення оборони держави та захисту населення** не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування.

           (п.п. 69.5 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, застосовується нульова ставка акцизного податку для бензинів моторних, важких дистилятів, скрапленого газу

          (п.40 підрозділу 5. “Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку” Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Дозволяється переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами за наявності товарно-транспортної накладної, яка повинна містити всю інформацію, що має міститися у відповідній акцизній накладній, яка, у разі неможливості реєстрації в Єдиному реєстрі повинна бути зареєстрована в ЄРАН з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

          (п.п. 69.4 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 03.03.2022)

 

  • Вважаються діючими ліцензії, по яких до припинення або скасування воєнного стану на території України не сплачено черговий платіж за ліцензію та/або закінчився термін дії ліцензії на право:
  • виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
  • виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Обов’язки щодо сплати чергових платежів / дії щодо продовження ліцензії мають бути виконані суб’єктом господарювання протягом 30 днів, наступних за днем припинення або скасування воєнного стану в Україні.

           (ст. 18. Закону України від 19 грудня 1995 року No 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • На акцизних складах, які є частково зруйнованими та знаходились в районах проведення бойових дій, або тимчасово окупованих територіях збройними формуваннями Російської Федерації, облік пального та спирту етилового здійснюватиметься на підставі даних інвентаризації, проведеної після закінчення зазначених подій

          (пп.69.13. п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • На період до припинення або скасування воєнного стану дозволяється виробництво та імпорт тютюнових виробів, віднесених до коду 2402 20 90 20 згідно з УКТ ЗЕД маркованих марками акцизного податку “тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням вітчизняні” – “ТВЕН В”, “тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням імпортні” – “ТВЕН І”, у разі якщо ставка акцизного податку є однаковою.

Обіг маркованих відповідно до цього підпункту тютюнових виробів здійснюється до їх повної реалізації кінцевому споживачу.

          (п.п. 69.8 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 03.03.2022)

 

          Дозволяється ввезення на митну територію України тютюнових виробів, маркованих марками акцизного податку, які не є документами суворого обліку, та надрукованих за межами митної території України на замовлення виробників або імпортерів тютюнових виробів, якщо ДПС не може забезпечити продаж марок акцизного податку імпортерам тютюнових виробів.

Обіг маркованих відповідно до цього пункту тютюнових виробів здійснюється до їх повної реалізації кінцевому споживачу, але не пізніше ніж через три місяці після припинення або скасування воєнного стану

          (пп.69.20  п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Тимчасово, на період воєнного стану дозволяється імпорт та реалізація на митній території України тютюнових виробів віднесених до кодів 2402 20 90 20 та 2403 99 90 10 згідно з УКТ ЗЕД з маркуванням відмінним від маркування, передбаченим статтею 12 Податкового кодексу. Обіг маркованих відповідно до цього підпункту тютюнових виробів здійснюється до їх повної реалізації кінцевому споживачу, але не пізніше ніж через 3 місяці після припинення або скасування воєнного стану.

            При цьому штрафи, передбачені статтею 20 Податкового кодексу за порушення вимог статті 12 щодо медичного попередження споживачів тютюнових виробів для куріння та вимоги до упакування таких виробів, віднесених до кодів 2402 20 90 20 та 2403 99 90 10 згідно з УКТ ЗЕД, не застосовуються.

            (п.4-5 ст. 21 Закону України “Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення”; ст. 18. Закону України від 19 грудня 1995 року No 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

ІХ. Екологічний податок

  • Тимчасово, за 2022 податковий (звітний) рік, не нараховується та не сплачується екологічний податок за об’єктами оподаткування, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерацію. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

          (69.16. п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

Х. Плата за землю

Тимчасово на період з березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком в якому припинено або скасовано воєнний стан,  не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, які визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

          (69.14. п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

Тимчасово за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки не нараховується та не сплачується загальне мінімальне податкове зобов’язання за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації та/або також за земельні ділянки, які визначені обласними військовими адміністраціями, як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

          (69.15. п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

ХІ. Єдиний податок (п.9 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

Тимчасово, з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, положення розділу XIV “Спеціальні податкові режими” Податкового кодексу України застосовуються з урахуванням таких особливостей:

 

  • Фізичні особи – платники єдиного податку першої та другої групи, мають право не сплачувати єдиний податок.

При цьому такими особами декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, не заповнюється за період, в якому відповідно до абзацу першого цього пункту єдиний податок не сплачувався.

   (п.9.1 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

  • Платниками єдиного податку третьої групи можуть бути фізичні особи – підприємці та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми,у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень. До таких осіб не застосовується обмеження щодо кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

 (п.9.2 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

  • Платниками єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, без урахування обмежень, встановлених п.291.5 ПКУ, не можуть бути:

а) суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які здійснюють:

діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

обмін іноземної валюти;

виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин);

видобуток, реалізацію корисних копалин;

б) страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

в) представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;

г) фізичні та юридичні особи – нерезиденти.

 (п.9.3 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

  • Відсоткова ставка єдиного податку для платників єдиного податку третьої групи, встановлюється у розмірі 2 відсотків доходу.

 (п.9.4 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

  • Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

 (п.9.5 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

  • Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, є календарний місяць. Платники єдиного податку третьої групи,які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом,подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для місячного податкового (звітного) періоду.

 (п.9.6 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

  • Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) місяць.

   (п.9.7 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

  • Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платником з особливостями, встановленими цим пунктом, суб’єкт господарювання до останнього числа місяця, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву.

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування з урахуванням особливостей оподаткування, встановлених цим пунктом, вважаються платниками єдиного податку третьої групи з дня їх державної реєстрації.

 (п.9.8 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

  • Після припинення або скасування воєнного стану на території України платники єдиного податку третьої групи, які на день припинення або скасування воєнного стану на території України використовували особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, з першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного стану на території України втрачають право використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом.
    Платник податку має право самостійно відмовитись від використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було прийнято таке рішення. Новоутворені суб’єкти господарювання, які бажають обрати спрощену систему оподаткування з урахуванням особливостей оподаткування, встановлених цим пунктом, подають заяву за загальною процедурою, передбаченою цим Кодексом.

  (п.9.9 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

  • Кабінету Міністрів України надано право визначати особливості нарахування та сплати єдиного податку.

(п.9.8 Підрозділу 8 “Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку” Податкового кодексу України)

 

ХІІ. Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

  • Тимчасово, з 1 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні, а також протягом наступних дванадцяти місяців після припинення або скасування такого воєнного стану мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе такі особи:

— фізичні особи — підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування;

— особи, які провадять незалежну професійну діяльність;

— члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

Також у разі відсутності доходу у таких осіб, не застосовується вимога щодо мінімальної суми єдиного внеску на рівні мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

При цьому такими особами розрахунок єдиного внеску в складі податкової декларації не заповнюється за період в якому відповідно до абзацу першого цього пункту єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався

(п. 9-19 Розділу VIII Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • На період мобілізації, визначеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року No69/2022 «Про загальну мобілізацію», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» роботодавці – платники єдиного податку, які обрали спрощену систему оподаткування – фізичні особи-підприємці, які належать до другої та третьої груп платників єдиного податку, а також юридичні особи, які належать до третьої групи платників єдиного податку, мають право за власним рішенням не сплачувати єдиний внесок за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України.

Відповідні суми єдиного внеску, нараховані та не сплачені роботодавцями, сплачуються за рахунок державного бюджету, крім періодів у яких наймані працівники, які призвані на військову службу, отримували доходи у вигляді грошового забезпечення, з яких було сплачено єдиний внесок за рахунок державного бюджету.

          (п. 9-20 Розділу VIII Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Тимчасово на період дії правового режиму воєнного стану, а також протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану штрафні санкції за порушення щодо єдиного внеску (частина одинадцята ст. 25 зазначеного Закону) не застосовуються.

          (п. 9-21 Розділу VIII  Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Тимчасово на період воєнного стану, а також протягом трьох місяців після його припинення або скасування платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.
    (п. 9-22 Розділу VIII Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

  • Запроваджується мораторій на проведення документальних перевірок правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на період воєнного стану, а також протягом трьох місяців після його припинення або скасування.

Розпочаті та не завершені до 24 лютого 2022 року перевірки зупиняються по останній календарний день третього місяця із дня припинення (скасування) воєнного стану.

(п. 9-23 Розділу VIII Закону  України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

 ХІІІ. Застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг

 

Тимчасово, на період воєнного стану:

  • не застосовуються санкції за порушення правил застосування РРО, крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів.
  • дозволяється проведення розрахункових операцій, що здійснюються в режимі офлайн та використання фіскальних номерів із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, в понад встановлені абзацами третім та четвертим статті 5 цього Закону терміни.

(п.12-13 Розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

ХIV. Регулювання імпортних операцій

 

  • Перелік товарів критичного імпорту визначено Постановою КМУ від 24 лютого 2022 р. № 153 та змінами до неї;

 

  • Розширено та уточнено УКТ ЗЕД категорії товарів оборонного призначення, які звільнено від сплати ввізного мита.

(ст. 282, ст.287 Митного кодексу України, з урахуванням змін, внесених 15.03.2022)

 

ХV. Інші питання

Особливості подання платниками податків інших видів звітності**:

  • фізичні особи, фізичні особи – підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи;
  • у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його завершення до фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, юридичних осіб не застосовується адміністративна та/або кримінальна відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звітності та/або документів, визначених підпунктом 1 цього пункту

Особи, які не мають фізичної можливості протягом строку, визначеного цим Закону, подати звітність чи документи, зазначені у підпункті 1 цього пункту, у зв’язку з безпосередніми наслідками їх участі у бойових діях, звільняються від адміністративної та/або кримінальної відповідальності та подають звітність чи документи протягом одного місяця з дня закінчення наслідків, які унеможливлювали їх подання;

  • У період дії воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітового характеру уповноваженими органами не здійснюються;

(Закон України від 03.03.2022 р. № 2115-ІХ “Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни”).

 

**Така камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена протягом 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, — за днем їх фактичного подання;

** на користь Збройних сил України та добровольчих формувань територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету для потреб забезпечення оборони держави ,органам місцевого самоврядування, а також на користь центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику  сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

** на користь Збройних сил України та добровольчих формувань територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету для потреб забезпечення оборони держави, органам місцевого самоврядування, а також на користь центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику  сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

 

*** військовослужбовців (резервістів, військовозобов’язаних) та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, добровольчих формувань територіальних громад, поліцейських та працівників Національної поліції України, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь в відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного стану, перебуваючи безпосередньо в районах здійснення зазначених заходів

 

** на користь Збройних сил України та добровольчих формувань територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету для потреб забезпечення оборони держави, органам місцевого самоврядування, а також на користь центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику  сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

**на користь Збройних сил України та добровольчих формувань територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету для потреб забезпечення оборони держави, органам місцевого самоврядування, а також на користь центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику  сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

*(каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори), що класифікуються у товарній підкатегорії 6506 10 80 00 згідно з УКТ ЗЕД, бронежилети, що класифікуються у товарній підкатегорії 6211 43 90 00 згідно з УКТ ЗЕД)

*** що класифікуються за такими групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД: 3601 00 00 00, 3602 00 00 00; 3603 00 (тільки для ударних капсулів, детонаторів, що використовуються в оборонних цілях), 3604 90 00 00 (тільки для освітлювальних та сигнальних ракет, що використовуються в оборонних цілях); 8525 60 00 00, 8529 90 20 00 (тільки для апаратури для передачі та приймання голосу, зображень та іншої інформації, включаючи апаратуру для комунікації в мережі дротового або бездротового зв’язку, апаратури прослуховування направленої дії, радіостанцій ультракороткохвильового і короткохвильового діапазону військового призначення, розвідувально-сигнальної апаратури, їх частин і приладдя, у разі якщо постачання (закупівля) таких товарів здійснюється для державних замовників з оборонного замовлення); 8702 — 8705 (тільки для пасажирських та вантажних автомобілів звичайного типу, що використовуються в оборонних цілях та мають легку броню або обладнані з’ємною бронею);

— 8710 00 00 00; 8802, 8803 (тільки для безпілотних літальних апаратів з озброєнням чи без озброєння, що використовуються в оборонних цілях, їх частини);

— 8804 00 00 00(тільки для парашутів та інших пристроїв, ризначених для десантування військовослужбовців та/або військової техніки);групи 90 (тільки для біноклів, приладів нічного бачення, тепловізорів, захисних окулярів та аналогічних оптичних виробів, телескопічних прицілів та інших оптичних пристроїв для військової зброї, якщо вони не поставлені разом із військовою зброєю, для якої вони призначені, інші оптичні, навігаційні та топографічні прилади та інструменти, що використовуються в оборонних цілях);

— групи 93, крім включених до товарної позиції 9303 та товарної підкатегорії 9304 00 00 00, а також 9305 (тільки призначених для виробів товарних позицій 9303-9304), 9306 90 90 00 та 9307 00 00 00.

 

** Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, добровольчим формуванням територіальних громад , іншим утворенням відповідно до законів України військових формувань, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, а також на користь центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, крім випадків, коли такі операції з постачання товарів та послуг оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість.

**Збройним силам України та добровольчим формуванням територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету для потреб забезпечення оборони держави ,органам місцевого самоврядування, а також на користь центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості;

**не поширюється на питання застосування податкового законодавства

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
23.04.202513:07 Віце-президент, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко виступила Модератором 15-того з початку року безкоштовного онлайн Вебінару за темою: «Актуальні питання обліку оплати праці та кадрового адміністрування». 23.04.202509:30 Шановні платники податків, з 01 травня 2025 року розпочинається прийом Заявок на участь у Рейтингу «Сумлінні платники податків – 2024». Коротко про головне: 22.04.202518:05 ПРЕДСТАВНИК АСОЦІАЦІЇ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ УКРАЇНИ ПРИЙНЯЛА УЧАСТЬ У ОНЛАЙН ЧЕРГОВІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ за темою: «ВІДНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ — ІНСТИТУЦІЙНІ ЗМІНИ ТА ТРУДОВЕ ЗАКОНОДАВСТВО» ЗА УЧАСТІ ПРЕДСТАВНИКІВ ЗАКОНОДАВЧОЇ ВЛАДИ. 21.04.202509:23 З якого періоду подається декларація з податку на прибуток за оновленою формою? 20.04.202500:10 Привітання з Великоднем Президента ВГО «Асоціація платників податків України» Грігола Катамадзе ВСІ НОВИНИ
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ