Регіональний Форум Платників Податків Європи та Африки 12 січня 2021 року

Перший віртуальний Регіональний форум платників податків 2021 року, який фінансується Світовою Асоціацією Платників Податків, відбудеться за допомогою Zoom 12 січня о 16:00 за центральноєвропейським часом (о 10:00 ранку за східним стандартним часом).

У січні 2021 року Світова Асоціація Платників Податків із задоволенням запрошує делегатів приєднатися до нас для обміну ідеями та кращими практиками для просування та пропагування інтересів платників податків у Європі та Африці.

Порядок денний

16:00 16:10  Джон О’Коннелл. Голова та Президент
      Світової Асоціацій Платників Податків,

Привітання, та ознайомлення із діяльністю по пропагуванню інтересів платників податків

16:10 16:40 Збір коштів та Зв’язок в епоху змін
      Голова засідання: Джон О’Коннелл. Голова та президент “Світової Асоціації Платників Податків”

Піт Сепп. Президент “Загальнонаціонального Союзу Платників Податків США” : Нові стратегії захисту прав платників податків

Скотт Хенніг. Президент та Голова Правління “Федерації Платників Податків Канади”

16:40 17:30 Протокол і вільний обмін думками
      Голова засідання: Крістіна Берече. Генеральний
      секретар “Світової Асоціацій Платників Податків”.

Під час цієї частини засідання надається можливість платникам податків / запрошеним керівникам аналітичних центрів представитись. Крім того, керівникам пропонується представляти нові ідеї, з акцентом на співпрацю, які потенційно можуть сприяти просуванню та пропагуванню інтересів платників податків.

Даніель Банн. Віце-президент з глобальних проектів “Податкового Товариства (США)”

Крістіан Екстрем. Голова правління  “Асоціації Платників Податків Швеції”

Ірен Отієно. Загальнонаціональний координатор “Національної Асоціації Платників Податків (Кенія)”

Мартін Гундингер. Старший науковий співробітник “Австрійського Економічного Центру”

Михайло Лавровський. Голова правління “Українського Товариства Економічних Свобод”

 

Крістіна Берече: Доброго ранку, ми почекаємо ще пару хвилин і тоді почнемо

Скотт Хенніг: Привіт, Стефане, як справи? Ви все ще без звуку.

Стефан Венберг: *без звуку*

Скотт Хенніг: Приємно бачити вас, сто років не бачилися!

Стефан Венберг: *без звуку*

Скотт Хенніг: Стефане, ви все ще без звуку.

Стефан Венберг: Чуєте мене зараз?

Скотт Хенніг: Так, я вас чую.

Стефан Венберг: Гаразд. Тож, припускаю, мене можуть почути і всі інші.

Скотт Хенніг: Так. Було так тихо, я просто хотів привітати всіх.

Стефан Венберг: Дуже добре.

Скотт Хенніг: У вас все добре?

Стефан Венберг: Так. Сьогодні у нас перший справжній зимовий день. Але у вас їх багато в Канаді, я впевнений.

Скотт Хенніг: Насправді тут досить непогано. Було -2 вчора.

Стефан Венберг: Добре, а в нас -2, -3.

Скотт Хенніг: Бачу, Джон усміхається.

Стефан Венберг: …- 12 або — 14 гарна температура для катання на лижах.

Скотт Хенніг: Бігові лижі або гірські лижі?

Стефан Венберг: Бігові лижі, побачимо. Ми спробуємо трохи того і іншого.

Скотт Хенніг: Добре, минулого тижня мій шурин навчив мене кататися на бігових лижах.

Стефан Венберг: О, добре.

Скотт Хенніг: Воно…

Стефан Венберг: Забирає багато сили.

Скотт Хенніг: Однак мені це подобається.

Стефан Венберг: Це швидше, це більше схоже на біг.

Скотт Хенніг: Так, це було чудово. Мені дійсно це сподобалося. Вибач, Крістіна, ми просто будемо розмовляти, поки нас не переб’ють.

Стефан Венберг: Краще поїду в Іспанію, в цю пору року там +10 або +12.

Скотт Хенніг: Так, це було б непогано. Було б непогано хоч кудись поїхати.

Стефан Венберг: Так, саме так.

Крістіна Берече: Йде сніг (в Іспанії), зараз не найкращий час щоб сюди їхати. Все покрито снігом. Гаразд, я думаю, що нам не вистачає пари людей, я думаю, що ми можемо розпочати, Джон.

 

Джон О’Коннелл: Добре дякую, Крістіно. Дякую всім, хто приєднався до нас сьогодні до цього Регіонального Форуму Платників Податків Європи та Африки, сподіваюся, всі мене добре чують. Декілька правил для внутрішнього розпорядку: це друга версія такого формату, який ми спробували, він дуже добре спрацював на останньому засіданні з колегами із Північної та Південної Америки, кожен може вільно використовувати функцію чату для ведення розмов, протягом усієї сесії, і того, щоб тримати всіх поінформованими.

Я хотів відкрити наш форум, згадуючи про виклики, з якими стикаються члени Всесвітньої Мережі Асоціацій Платників Податків у зв’язку із пандемією, грандіозні виклики як у сенсі великої картини, які вимагають політичних заходів і великої реакції від держави майже в будь-якій точці світу для боротьби проти пандемії. І для такої групи, як наша, буде досить важко говорити державі про необхідність зниження податків та скорочення витрат протягом найближчих кількох років, тому що на нас очікують величезні проблеми, тоді, звичайно, на більш детальному (побутовому) рівні для наших повсякденних операцій, сподіваємось, під час нашої сесії ми допоможемо виявити та поділитися досвідом щодо того, як ми збираємо кошти, здійснюємо наші комунікації, замінюємо такі явища, як фізичні та передвиборчі заходи, як нам це вдається робити впродовж 2020 року і, можливо, протягом пристойної частини 2021 року.

З кожним новим викликом також з’являються й нові можливості.  У Великобританії (я керую Податковим альянсом Великобританії) ми доводимо, що причина, по якій ми виступаємо за фінансову розумність в хороші часи, полягає в тому, щоб ми могли коректно реагувати на надзвичайні ситуації, на кшталт такої яку ми маємо зараз.

Якщо взяти для прикладу Великобританію, якби ми потрапили в пандемію, з державними фінансами у набагато гіршому стані, ніж  в тому, що був до початку пандемії, було б дуже важко розгорнути схеми заміни, такі як «Furlough» (англ. Відгул, тимчасове звільнення) та інше. Ми викладали аргументи за централізацію робочих підходів, і за ідею того, що інтерес занадто централізований і не виконує свою функцію як у Європейських Системах, і я думаю, що це частково через пандемію. У Великобританії ми також повернулися до основ. Якщо уряд збирається витрачати більше грошей (а він точно буде), протягом наступних п’яти років нам потрібно буде переконатися, що ми інформуємо громадськість звичайними засобами, такими як ЗМІ і соціальні мережі, що їх гроші витрачалися не найкращим чином.

Що потрібно переорієнтуватися на виявлення марнотратства, що, на мою думку, є ключовим для груп платників податків у всьому світі, і що означає надання доказів того, що в ситуації коли політики беруть ваші гроші, вони, як правило, не витрачають їх добре, бо вони, як правило, займаються марнотратством.

Я думаю, що ця подія сама по собі показує нам можливості, що виникли в зв’язку із пандемією. Ми, як правило, надаємо перевагу зустрічам на регіональних форумах, що, на мою думку, нам слід продовжувати робити і надалі, але в короткостроковій перспективі ми напевно можемо зустрічатися на затверджених технологічних платформах, таких як Zoom та Google Meet. Таким чином, щоб ми максимально скористатися цими можливостями та вийшли з пандемії,  в такому стані, щоб мережа залишилася діючою, для того, щоб рухатися вперед й надалі. Я не буду говорити занадто довго. Я думаю, що ми збираємось перейти до першої сесії. Якщо говорити про те, що ми хочемо зробити із Асоціаціями Платників Податків Світу до 2021 року, то це — продовжувати такі події на цифрових платформах, поки це необхідно, але тоді нам слід відновити наші звичайні зустрічі, де, на мою думку, багато ідей і неофіційні розмови допомагають нам впроваджувати інновації. І хоча ми хотіли провести захід у Гані в 2020 році, на жаль, ми, вочевидь, не зможемо цього зробити, тож, можливо, якщо програма вакцинації спрацює так, як слід, то, можливо, ми зможемо дочекатися цього не пізніше кінця цього року. Потенційно ще одна подія у Швеції у жовтні, а також наші онлайн-події за рік, ми збираємось повернути і відновити наші фізичні події (Зустрічі), які, вочевидь, набагато приємніші, і тому, що ми отримуємо безкоштовний напій в кінці сесії. Я з нетерпінням чекаю проведення сьогоднішньої сесії, я дуже хочу почути надихаючі історії з усього світу та те, що ви робили з точки зору підтримки руху платників податків. Ми переходимо прямо до першої сесії. До нас приєднуються Скотт Хенніг з Федерації Платників Податків Канади та Піт Сепп з Національного Союзу Платників Податків , і ми будемо говорити переважно про інноваційні шляхи, якими нам вдалося продовжувати залучати кошти та підтримувати зв’язки під час пандемії. Просто, щоб розпочати це, мені цікаво, Скотт, якби ти міг поговорити з нами про те, як діє Канадська Федерація Платників Податків, щоб гроші продовжували надходити.

Скотт Хенніг: Погоджуюсь, це ключове питання, чи не так? Я не хочу перефразовувати Троя Ланігана, який є колишнім президентом, який любив перефразовувати засновника Інституту лідерства — Мортона Блеквелла: «Ви не можете врятувати світ, якщо не можете заплатити оренду». Це те, що мій і Джона попередник з Асоціацій Платників Податків Світу, Трой Ланіган заклав у мою свідомість. Нам довелося наполегливо зайнятись онлайн-збором коштів. Це те, над чим ми працювали протягом останніх кількох років, тому ми раді, що готувались до цього ще до пандемії. Найважливіше для збору коштів в Інтернеті — це зібрати багато людей, а потім переконати їх в тому, що вам потрібно зібрати гроші. Це щось на кшталт програми маркетингу з їх дозволу, де ви залучайте людей якимось інноваційним способом, і я справді маю на увазі, що отримати чиюсь електронну адресу — далеко не найпростіша річ у світі. Ви не можете просто поставити маленьку рамку в кутку свого веб-сайту з написом «дайте нам свою адресу електронної пошти», і люди після цього будуть підписуватися. Це дуже поганий спосіб добитися цієї мети, ви не будете мати таким чином змогу збирати багато електронних листів. Ми виявили, що за допомогою петицій можно успішно збирати адреси електронної пошти людей. Люди все ще дуже зацікавлені в підписанні петицій — це великий плюс, дарувати щось — це ще один великий плюс. Мабуть ви помітили, що живучи своє повсякденне життя, ви, як правило, не надаєте свою електронну адресу комусь, хто надішле вам електронне повідомлення. Отже, треба надати їм щось, якийсь продукт, який забезпечить вам їх увагу. Ми виявили, що електронні книги є досить популярним варіантом, і їх досить просто зробити. Ви можете зробити їх у будь-який спосіб, який завгодно. Одним із способів, який ми вдало випробували , є транскрибування подкастів, що звучить божевільно, і коли мені вперше сказали про це, я подумав, що це ніколи не спрацює. Насправді, надзвичайно успішним рішенням було взяти наш подкаст, що ми нещодавно записали, та передати його в таку програму як rev.com. Це служба транскрипції, за допомогою якої подкаст переноситься у текстовий формат, редагується та розміщується у вигляді електронної книги. Ми виявили, що спонсори старшого віку/люди старшого віку більш зацікавлені в  тому, щоб прочитати подкаст, ніж прослухати його, але вони також зацікавлені в підтримці подкастів, оскільки вони знають, що молоді люди саме так отримують свою інформацію. Ми виявили, що це був успішний спосіб, ми також переглянули деякі наші звіти, всі ми пишемо десятки звітів щороку, багато з них не дуже активно читаються. Ми виявили, що це був успішний спосіб, ми також переглянули деякі наші звіти, ми всі пишемо десятки звітів щороку, багато з них не надто активно читаються. І змінили ситуацію із звітами, трошки їх помінявши, наклавши на них нову обкладинку, надавши їм більш привабливу назву, як-от «таємниця майбутнього податку на багатство» або «п’ять речей, які ви не знали про податки на вуглець». Завдяки ребрендингу вашого звіту як електронної книги багато людей завантажують його, і ми виявили, що це хороший спосіб залучити людей до організації та почати отримувати їх адресу електронної пошти, а потім ви завдяки різним інноваційним способам, зможете залучити їх до фінансування за допомогою подальших опитувань, закликів до дії та кампаній, на які вам потрібні кошти. Я можу пояснити, але на цьому я зупинюсь і нехай Піт також скаже про це.

Піт Сепп: Дякую, і так, це був складний рік, і я думаю, що виклики для 2021 року тільки розпочалися. Я думаю, що в США ми стикаємося з кількома різними видами проблем пов’язаних зі збором коштів. Ті люди, у кого нам вдалося залучити гроші за допомогою традиційних методів прямої розсилки або методів електронної пошти, шукають певних гарантій в поточному політичному середовищі. Що є хтось, хто захистить їхні інтереси від ймовірної низки способів збільшити податки та збільшити борг. З іншого боку, є основні спонсори від бізнесу, і ті, хто, можливо, хочуть бачити, як гроші від пожертв йдуть на дослідження, які ми робимо. Вони мають різні приводи для занепокоєння. Можливо вони шукають стабільності, способу через який організація надаватиме актуальну і достовірну інформацію, особливо в наш час, коли в різко розділеному уряді, такому як наш, демократична партія контролює обидві палати парламенту, хоча й з невеликим розривом. Які можливості існуватимуть там, де ми зможемо зробити практичну різницю. Отже, насправді є кілька бізнес груп підприємств та приватних осіб, від яких ми прагнемо залучити гроші різними способами. Ми вже фактично розпочали програму збору коштів в Інтернеті, після кількох років роздумів. Зараз у Сполучених Штатах дещо простіше виконувати те, що називають пошуком потенційний спонсорів за допомогою електронної пошти, ніж в інших країнах, тому що є достатньо готова база електронних адрес та даних на тих, хто вносив пожертви для політичних кампаній кандидатів, і ми здатні використовувати цю інформацію та займатися маркетингом серед них. Це може бути неможливим в інших країнах, та для організацій, що займаються пропагуванням у Сполучених Штатах це насправді відносно нова річ. Здебільшого збір коштів за допомогою електронної пошти та збір коштів через Інтернет в більшій мірі був успішним з кандидатами, політичними кампаніями, ніж організаціями, що займаються пропагуванням, тому ми хотіли б поділитися результатами, коли від цієї компанії, коли вони надійдуть. Ми використовуємо фірму в Сполучених Штатах під назвою „Optimize Consulting”( укр. Покращення Порад), яка досягла певного рівня успіху в цій галузі для пропагувальних (агітаційних) груп на відміну від політичних кандидатів, і ми сподіваємось, що це буде перша з низки успіхів в цій галузі, але ні в якому разі не гарантуємо. Я знаю, що наша програма прямого листування, зазнавши дуже серйозних збитків у першій половині та в третьому кварталі 2020 року, зараз дуже сильно відновилася. Насправді ми спостерігаємо кращі показники норми прибутковості за допомогою традиційної пошти наприкінці 2020 року, ніж у кінці 2019 року. Зараз, я думаю, пандемія виявила (показала) будь-які наслідки, які ми збиралися спостерігати, на прямий збір коштів за допомогою пошти, і ми можемо зараз продовжити базуючись на припущенні, що поки наш обмін повідомленнями правильний, метод буде успішним. Я хотів би лише зазначити, що використання будь-якої можливості для збору коштів зараз важливіше, ніж будь-коли, тому, хто вважав, що ми маємо втілити це в життя (до пандемії), ми маємо скористатися перевагами таких речей, як технологія Zoom та наш щотижневий веб-ефір, в якому за участю спеціального гостя з уряду говориться про політику, важливу для платників податків. Ми дозволяємо спонсорам в самому кінці цієї веб-трансляції скористуватися приватною кімнатою чату з цим державним посадовцем, щоб вони могли обмінюватися думками та ідеями, що є способом не замінити, а хоча б надати якусь альтернативу очній взаємодії, що була такою важливо для збору коштів нами.

Дозвольте мені також похвалити вас, Скотт, ця листівка, яку я отримав від вас поштою, дуже розумна ідея, це була святкова листівка, яку я отримував разом з іншими листівками. Мені відсилають близько 50 таких кожного сезону у час навколо: Різдва, Хануки, Кванзи та інших зимових свят. І вкладено в цю карту 50 мільйонів доларів, я навряд чи можу в це повірити, із Резервного Банку Зімбабве. І, Скотт вітає мене цим повідомленням, і я впевнений, що він зробив це з багатьма іншими, що я є доларовим мільйонером Зімбабве. Звичайно, ці банкноти досить нікчемні, через фіскальну політику їх уряду, і він включає, в додаток до них, у конверт свою візитну картку. Я можу сказати вам, що це єдина вітальна листівка сезону відпусток 2020, яку я збережу, а не викину, оскільки це ефективне повідомлення. Воно привертає увагу одержувача, Скотт надає свою контактну інформацію. Якби я був вагомим спонсором чи перспективним клієнтом, отримавши її, я, мабуть, теж думав би так само і сказав «ну, цей конверт я викидати не буду, краще притримаю». Я думаю, що це дуже інноваційний спосіб маркетингу, і я б закликав усіх спробувати такий спосіб. Звісно, ми не маємо тут монополії на поради щодо збору коштів, і ми всі вчимось цьому, рухаючись далі, але, я думаю, для нас важливо продовжувати поєднувати технології з традиційними методами, знаходячи нові проекти, які приваблюють спонсорів, такі як новий судовий центр, що його розпочав фонд Національного Союзу Платників Податків. Ми можемо поговорити про це пізніше в цьому сегменті, і треба просто визнати, що кожною можливістю потрапити до потенційного спонсора, будь то: поштою, через Інтернеті, по телефону чи через вітальні листівки, треба скористатися. Я нагадую собі про це кожного дня, і, сподіваюся, це дозволить нам пережити дуже неспокійні часи.

Джон О’Коннелл: Так, це дійсно цікаво, спасибі! Скотт, просто повертаючись до вас, очевидно, що у Піт пропонує вітальну листівку як спосіб інновацій в ті часи, коли ви явно не можете зустрітися з спонсорами віч-на-віч, щоб спробувати привернути їхню увагу. Я знаю, що ви також працювали над інструментом опитування клієнтів або над електронним листом, який ви відправляли, тому, ви не могли б розповісти про це…

Скотт Хенніг: Звичайно, так, я не планував щось на зразок вітальної листівки, але Піт, ти маєш рацію, я надіслав їх приблизно 200 людям, і, думаю, близько 40 з них були або головними спонсорами, вже не перспективними для нас, і деяким потенційним спонсорам. Протягом кількох місяців я просив деяких потенційних спонсорів про зустрічі, і не всі, але деякі з них, безумовно, зв’язалися зі мною після того, як отримали такий лист. У нас заплановано дзвінки протягом найближчих кількох тижнів, тому цей спосіб виявився ефективним. І я думаю, на даний час, це гарний меседж. З урахуванням витрат, запозичень та друку грошей, урядом кожної країни світу, і того, що гроші в Зімбабве насправді досить недорогі, як не дивно. На Ebay, я купив близько 400 цих 50 мільйонних купюр, і вони коштують приблизно 60 центів за штутку, тому це було не надто дорого. І ми насправді розглядаємо можливість, зробити це за допомогою прямої розсилки по пошті. Роблячи це шляхом відсилання декількох листів, як спосіб підштовхнути  людей відповісти на вашу пошту. Я рекомендую цей метод, він працює краще, ніж я очікував. Під час опитування Джон посилався на те, про що я нещодавно згадував. Ми робимо річні опитування наших прихильників (групи підтримки). Щороку ми проводимо опитування. Протягом року ми знаходимо цінну інформацію для наших працівників, що відповідають за комунікації. Якщо виникає проблема, яка зачіпає не весь наш список людей, ми вибираємо невелику групу, яку проблема стосується, і задаємо питання. Кожного кінця грудня, традиційно вже близько декількох років ми проводимо дуже довге опитування прихильників. Там, мабуть, 100 запитань. На заповнення опитування потрібно близько півгодини, і з ним ми зазвичай надсилаємо довгий електронний лист, який перераховує усі наші досягнення та усі наші кампанії за рік, він також має додаток з посиланням на опитування та з посиланням, на пожертви для організації. Це вдало для нас працює протягом багатьох років. На близько 5 000 людей, що заповнюють опитування, ми зазвичай отримуємо близько 200 пожертв через Інтернет. В цьому році нам порадили, щоб у нас також було кілька консультантів, з якими ми могли б працювати над цифровим сайтом NextAfter, у них є багато безкоштовних електронних ресурсів і безкоштовних вебінарів.

Я дуже рекомендую nextafter.com, подивіться їх. Вони рекомендували нам змінити політику, щоб ми не просили людей робити грошову пожертву нашою електронною поштою, а замість цього ми маємо попросити їх пройти опитування і спробувати залучити більше людей до участі в опитуванні. Потім, як тільки вони закінчать опитування, їх автоматично перенаправляє на сторінку пожертв, яка потім викладає аргументи на користь всього того хорошого, що ми зробили в цьому році, і того, чому вони повинні зробити  пожертву саме на нашу користь. Вони також рекомендували нам не робити так,  як ми зазвичай робимо, а саме, відправити один електронний лист, а потім, можливо, через тиждень, повторно відправити цей лист людям, які не відкрили перший. Вони сказали нам не робити цього, краще відправити шість електронних листів зі словами «ось опитування, воно закінчується, ми збираємося закрити його через два тижні». У вас є два тижні щоб заповнити його, а потім відправте другого листа, нехай він буде дуже схоже на цей, за винятком того, що тепер у вас є півтора тижні, ще один з «у вас залишився тиждень»,

потім ще «у вас залишилося три дні», потім «у вас залишився один день», і останній зі словами «це ваш останній шанс побудувати опитування». Я думаю, що завтра буде наш останній лист, але вже прямо зараз у нас є 25 000 осіб, які заповнили опитування, так що ми побачили пятикратне збільшення людей, які заповнили опитування. Я не знаю, я не перевірив останні цифри, але минулого тижня ми вже отримали понад 800 пожертв, так що ми отримали чотириразове збільшення кількості пожертв. Доларів приблизно в два рази більше, ніж те, що ми зазвичай отримуємо, ми бачимо трохи нижчий за середній обсяг пожертви, але це добре річ. Дуже важливо переконати когось зробити свою першу пожертву, навіть якщо це п’ять доларів, це змусить їх вкластися в нас, залучає їх у наші кампанії і допомагає нам ідентифікувати цих людей. Я навіть не можу порахувати, на скількох людях ми використали ці методи дослідження, щоб нарешті докопатися до того, що вони насправді дуже багаті, і могли б дати нам набагато більше, а не ті десять доларів, які вони пожертвували нам на кампанію. Ми дізнаємось про це через різні програмні системи, одна називається iWave, iwave.com. Є різноманітні програми, за які ви можете заплатити і які ви можете використовувати. У яких ви можете імпортувати список всіх своїх спонсорів. Повинні бути й деякі європейські програми, але я знаю, що це, мабуть все ж таки більше північноамериканська річ, такі програми дуже ефективні для того, щоб відфільтрувати непотрібну інформацію і знайти, як інколи ми кажемо «приховані перлини». Скажімо, программа видає нам 40 осіб з  тисячі, і ми дізнаємось, що у нас є спонсори, які віддають мільйони доларів іншим групам, про які ми ніколи не знали, і які можуть бути більш перспективними для нас. Отримання будь-якої пожертви — досить хороший спосіб привернути людей і знайти майбутніх спонсорів, я дуже рекомендую це. Відносно опитувань наших клієнтів, я б сказав одну річ: не проводьте опитування з трьох питань, де є дуже очевидні відповіді, люди все це бачать. Задайте реальні питання, на які ви хочете отримати відповіді, і уважно подивіться на результати. Наші співробітники витрачають багато часу на аналіз і виокремлення результатів, намагаючись допомогти нам з тим, які кампанії ми повинні проводити, так що це приносить користь і нам, і нашим спонсорам.

Піт Сепп: Так, і для того, щоб додати до реалістичності, справжності, яку відчуває спонсор від розсилок електронною поштою, часто є гарною ідеєю, щоб менш старші співробітники надсилали електронні листи або робили телефонні дзвінки деяким із більш скромних спонсорів, а потім ваші старші співробітники зв’язуються з тими, хто робить пожертви на суму, більшу ніж середня. Я виявив, що ми використовуємо інструмент, що виявляє платоспроможність клієнта, про який ви згадали, Скотт, ми використовуємо щось, що називається «donor search», і я гадаю, існує щось, що називається «WealthEngine», що на мою думку, має європейську версію. Це все дуже корисно, оскільки проведення особистого роз’яснення клієнту за телефоном, після отримання якогось визнання електронною поштою у вигляді внеску або відповіді на опитування може справді окупитися. У багатьох випадках це буде пропозиція телефонного дзвінка через електронну пошту, а потім ви розмовляєте по телефону з ними.

Джон О’Коннелл: Це справді цікавий момент, Скотт, я гадаю, коли ти задаєш питання (в опитуванні), ти дійсно повинен взяти на себе зобов’язання проаналізувати дані, що повертаються, правда? Ви ж не можете просто задати купу питань, а потім ігнорувати відповіді, в якості вправи за допомогою електронної пошти?

Скотт Хенніг: Так, ми робимо два, у нас є одне опитування, яке я б сказав, що воно «вічнозелене»(т.е. Завжди актуальне). Ми використовуємо його як частину “вітальної серії”, тому кожен, хто заходить і робить нам перший внесок, ставиться в автоматичну серію електронних листів. Я гадаю, що на зараз отримує до 11 електронних листів протягом приблизно двох місяців. Це автоматично, тому хтось залучається до цього, і одним із перших, що ми їм надсилаємо, є вітальне опитування, це близько 10 питань, і ньому задаються питання про те, що для них (респондентів) є найважливішим. Я заходжу і перевіряю цю інформацію, можливо, раз на місяць. І щомісяця отримую близько  500 відповідей по опитуванню. І мені дуже подобається спостерігати за тим, як все це просувається протягом року. Опитування для наших прихильників (підтримки), що ми робимо,  велике за обсягом, і я, як правило, витрачаю чотири-п’ять днів, просто вчитуючись в кожну відповідь та розрізаючи різні сегменти, дивлячись на різні регіони нашої країни, як вони відповідають на питання, у контексті потенційного спонсорства, дивлячись на те, як люди відповідали на запитання. Ми іноді бачимо велику різницю між людьми, які нас підтримують (морально), які надіслали нам електронного листа, і сказали, що їм подобається наша робота, та тими, хто дає нам гроші в реальності. Як вони відповідають на опитування, і це дає нам трохи уявлення про те, хто є нашими спонсорами, хто любить нашу роботу, але їй не настільки, щоб давати нам гроші, де вони знаходяться і як нам потрібно рухати їх або рухатися до них, щоб вони приєдналися до нас. У нас там стільки запитань, що я справді витрачаю на них багато часу, як і наші співробітники. Наші співробітники просто зараз турбують мене тим, коли вони зможуть розпочати роботу і почати аналізувати дані, частково тому, що це дійсно корисно. Єдине, що я також вважаю корисним, і не обов’язково я вважаю це корисним з точки зору отримання відповідей, але з точки зору того, щоб люди почували себе почутими, їм потрібно робити якомога більш детальні опитування. Тому крім варіантів а б в г д, у нас є графа «інше», і ми зазвичай бачимо, мабуть, близько десяти відсотків людей її заповнюють. І у мене, зазвичай вистачає часу, щоб прочитати їх усіх, якщо їх кілька сот, але не кілька тисяч. Але ми знаємо напевно, що якщо цього не робити, ми будемо отримувати електронні листи від людей наступного складу: «Мені це питання не сподобалось, тому що воно не дало мені можливості надати свою відповідь (думку)” і “Моя відповідь на це питання абсолютно протилежна (тому, що пропонується)». Іноді відповіді на опитування корисні в плані розробки нового опитування, але їх основна мета у тому, щоб допомогти людям відчути, що ми їх почули. І це насправді позитивно впливає на нашу роботу, і правду кажучи, це дуже корисний інструмент для збору коштів, але найбільша його користь у тому, щоб тримати зв’язок з людьми, які нас підтримують.

Джон О’Коннелл:  Так, це справді цікаво. Але, перш ніж я запитаю Піта про комунікації за хвилину, щоб остаточно закінчити по цій темі: чи у вас справді є спонсори будь-якого маштабу, скажімо, більш значні спонсори, які заповнюють усі ці опитування, і потім, можливо, не повністю вас підтримують в тому, що ви насправді робите за рік, що, потім, скажімо, досить сердито мовлять до вас: «ви не врахували жодної з моїх пропозицій, з чого це я повинен говорити з вами надалі?»

 

Скотт Хенніг: Так, час від часу, хтось каже, що він не таким чином заповнив опитування. Я вважаю, що якщо ми публікуємо свої результати, звісно не всі. Але у нас є журнал, який ми друкуємо три рази на рік, у наступному виданні, я виберу, мабуть, 10 або 15, а може й навіть 20 питань і надрукую результати. І ми ніколи не отримуємо 100%, я маю на увазі, найкраще, на що ви можете сподіватися, це, 95% відсотків людей, навіть якщо ми кажемо, про непідвищення податків,  чи люди згодні або ні? У нас обов’язково знайдеться п’ять відсотків респондентів, людей, що дають нам гроші, що скажуть: «Я нормально відношусь по підвищення податків. Я насправді підтримую вас, хлопці, тому що ви добре знаєте як працює система, і ви розбирайтесь у питаннях відповідальності, але податки мене не хвилюють». Що для мене парадоксально, але загалом, вони розуміють те, що ми робимо . Отже, я зазвичай розмовляю з людиною, яка зла, якось на зразов: «Ну, я не знаю, чому ви зайняли таку позицію, і у мене є в наявності дані опитування наших клієнтів, що вказують на протилежне . “ Послухайте, я знаю, що ви не погоджуйтесь, але ви входите до числа 5%, тих, хто не погоджується, і, я розумію, що це може бути для вас великою проблемою, і це можливо неприпустимо для вас, але давайте поглянемо на інші питання, на які ви відповіли, де ви погоджуєтесь зі справами, що ми робимо. Зазвичай ми можемо вплинути на те, щоб людина змінила свою думку. Я маю на увазі, що вони загалом розуміють те, що ми не можемо піти проти того, що хочуть 95 відсотків наших клієнтів, незважаючи на те, що вони цього хочуть протилежного і прямо зараз. Я маю на увазі, якщо це єдине питання, яке турбує цю людино, ви її втратите, але ви її втратите в будь якому разі.

Джон О’Коннелл: Так, все правильно, Піт. Щодо комунікацій:  наскільки, на твою думку, багато груп (компаній) перейшло в Інтернет-простір, і прямо зараз приймають участь у онлайн-заходах, чи є в США відчуття втоми від того, що такі заходи приваблюють все менше і менше людей, і відчувається справжній голод до справжніх фізичних (не віртуальних) заходів?

Піт Сепп: Ну так, я думаю, що люди продовжують підписуватись на події, але вони просто не відвідують їх.  Їм комфортніше вимкнути камеру, вимкнути мікрофон і просто слухати або взагалі не слухати. Вони відвідують заходи лише на словах, але насправді вони не приймають участі. Це стає складнішим із плином часу, оскільки ми починаємо залучати таких людей, які ставлять все більше вимог щодо свого часу і щодо запрошень. Нам часто доводиться звертатися до таких людей персонально, щоб переконати їх, що події, які ми організуємо, варті того, щоб вони відвідали їх власною персоною.  Знов таки, ми пропонуємо можливість поспілкуватися тет-а-тет із державним посадовцем, пропонує можливість прийняти участь в якості клієнта або учасника, у важливому судовому процесі, в якому захищаються права платників податків. Такі види діяльності стають все більш важливими, через те, що виникає все більше конкурентних вимог до часу людей. Так, для традиційної конференції, події останніх кількох днів тут, у США, дещо ускладнять середовище для організацій платників податків, особливо тих, які могли бути глибоко залучені у передвиборчій політиці. Нам пощастило в Національному Союзі Платників Податків, що ми не підтримуємо кандидатів на державні посади. Наша основна участь у політиці виборів полягає у заходах прямої демократії, референдумах та ініціативах на загальнодержавному та місцевому рівнях. Але багато організацій, які активно підтримували політичних кандидатів на виборах 2020 року, дізнаються потім, що доступ їм заблоковано у багатьох традиційних ЗМІ та у багатьох соціальних мережах.

Джон О’Коннелл: І закінчуючи стосовно ситуації в Америці, враховуючи, що це матиме глибокі наслідки, особливо на те, що відбуватиметься із платформами соціальних мереж, як ви відчуваєте, чи матиме це наслідки для користувачів таких мереж, незалежно від того чи знаходяться вони в Америці чи ні?

Піт Сепп: Так,матиме, і я думаю, що це призведе до розвитку альтернативних соціальних медіа. Наприклад, Parler у Сполучених Штатах, їм було відмовлено у хостингу платформ, таких як Amazon, наприклад. Зараз йдуть дискусії щодо реакції держави на ці події, можливо про розділ цих компаній, проти чого ми, звичайно, заперечуємо. Існують також інші форми соціальних медіа, які ми намагалися використовувати, такі як наприклад Pinterest та Instagram. Ці, соціальні мережі як правило використовують для операції із товарами та послугами у багатьох випадках, або дуже рідко для соціальних заходів. Але зараз нам доведеться з’ясовувати шляхи, для того щоб більш агресивно доносити наші повідомлення через такі канали, оскільки інші можуть стати дещо більш обмеженими для нас. Наприклад, реклама в Facebook по проблемних питаннях, а не кандидатах, стає все складніше для людей, оскільки редакційна політика стає більш суворою.

Джон О’Коннелл: Дякую, Піт. Скотт, давай вже закінчимо цю сесію, скажи будь ласка, з якими проблемами ви стикалися на комунікаційних сайтах протягом останнього року, і чи відчуваєте ви, що ситуація у 2021 році покращиться, і чи зуміли ви адаптувалися, і тепер у вас є нові методи які ви збирайтесь зберігти у своїй практиці?

Скотт Хенніг: Добре Джон, я відповім вам, якщо ви самі відповісте мені на запитання, тому будьте готові. Стосовно питання, яке я намагався запитати у вас кілька тижнів тому, до якого ми не дійшли. Ми спостерігали значне зменшення кількості журналістів. Я пам’ятаю часи, коли 15 років тому, я почав займатись комунікаціями (зв’язками) у ЗМІ. Я міг спуститися на цокольний поверх будівлі місцевого законодавчого органу, і там було 30 репортерів, з якими я міг поспілкуватися. Тепер я можу вистрілити з гармати по підвалу законодавчого органу і ніхто не постраждає. Там немає репортерів, всім скоротили фінансування, грошей нема на жодну з цих груп. Зараз є деякі можливості пов’язані зі сторінками редакторів, що завжди шукають на вміст, і ви надаєте їм багато безкоштовного матеріалу. Нам набагато легше друкуватись, ніж 15 років тому,  але з іншого боку, нам бракує журналістів-розслідувачів, які б копали історії про нецільове використання грошей державними органами. Одна річ, яку ми зробили минулого року або скоріше більше року тому, минулого листопада ми найняли наших перших журналістів-розслідувачів, які не займалися нічим іншим, крім історій про марнотратство з боку держави. Все, що вони роблять, — так це знаходять доступ до державних даних та пишуть для нас історії(статті) з цього приводу. Іноді їх підхоплюють ведучі ЗМІ, іноді — ми самі їм про це розповідаємо. Такий вид діяльності не тільки дуже популярний серед спонсорів, але це шлях, завдяки якому ми змогли компенсувати відсутність діяльності засобів масової інформації на цьому полі (урядове марнотратство). Я думаю, що це чудово, але це навіть близько не так чудово, як те, що нещодавно зробила тут група Джона. Джон, чому б тобі не розповісти всім про свій великий успіх у розкопуванні державного марнотратства.

Джон О’Коннелл: Дякую вам Скотт, я думаю, що насправді цікаво, що ви наймаєте журналістів-розслідувачів. До речі, я думаю, це абсолютно вірно, що усюди присутній апетит до первинних даних(джерел), на отримання яких потрібен час. І більшість основних ЗМІ витрачають на такий вид роботи менше ресурсів, ніж раніше, і це таке місце, яке такі групи як наша можуть зайняти. Минулого літа ми говорили з газетою у Великобританії під назвою The Daily Mail, яка зараз є газетою, що продається найбільше в Британії. На початку розмови, це було майже випадково, ми говорили з членами про їх якості, і ідея спільного проекту почала народжуватись. І The Daily Mail доручив нам провести цілу купу оригінальних досліджень, що розкривають приклади марнотратства. І проект був вигідний для обох сторін, The Daily Mail, розповіли нам, як вони хотіли де б вони хотіли розмістити статтю у газеті, як це буде виглядати, і на які сфери на слід звернути свою увагу. Це проект обмежений в часі, і його було зроблено приблизно за три місяці, коли насправді ми могли зробити це лише приблизно за шість(місяців), чесно кажучи. Але, результати були чудовими, нас надрукували на першій сторінці Daily Mail, а потім протягом чотирьох днів після цього у нас були статті на великі подвійні сторінки, що плавно перетекли у чотири сторінкі. У деяких випадках статті були кольоровими, ми опублікували у них фотографії. І це завжди доречно, якщо ви збираєтеся писати про щось, що пов’язане із державним марнотратством, отримати фотографії для цього. Наприклад, у нас, місцева влада Великобританії, розпорядилася повісити багато картин своїх шановних радників на стіни. І, ми спустились до декількох будівель місцевих органів влади, сфотографували картини і відправили їх у Daily Mail, вони дуже підійшли до історії. Це хороший приклад роботи виключно з одним виданням, на противагу простому надсиланню прес-релізу для загального випуску, це спрацювало дуже добре. Насправді, цього року ми знову будемо працювати з The Daily Mail інших, більш конкретних проектах. і плануємо випустити ще багато чого. За словами Скотта, канадська Федерація платників податків, яка наймає там журналістів-розслідувачів, має величезний апетит до історій, пов’язаних із марнотратством. Думаю, що я вже згадував про те, що уряди у всьому світі витрачатимуть мільярди, і вони, без сумніву, витратять ще більше (не за цільовим призначенням). Тож для таких груп, як наша, це просто золота можливість спіймати шанс на ситуації, коли політики та державні службовці беруть ваші гроші і мягко кажучи не витрачають їх дуже добре. Це коротка суть проекту, і насправді я міг би розповісти про це більш детально та надіслати кілька знімків для людей через ​​електронний лист.

Скотт Хенніг: Добре, це дуже вражає Джон. Не забувайте, що це також відмінний засіб для збору коштів. Найняти репортера-розслідувача або працювати безпосередньо зі ЗМІ над подібним проектом — чудова річ. Такою інформацією можна поділитися з нашими спонсорами.

Джон О’Коннелл: Безумовно, і вони можуть бачити результати, і це добре працює з спонсорами, особливо з тими, хто підтримує вашу основну місію по викриттю марнотратства. Знову ж таки, на завершення, я вже говорив про це раніше, але Деніель Банн з Податкового Товариства, ви згадали в чаті дещо, що я хотів, щоб ви просто уточнити, якщо у вас є вільна хвилинка для цього, тому ви згадали оптимізацію за допомогою пошукової системи, як це працює для вас?

Даніель Банн: Тож одна з речей, яку ми визнаємо, — це те, що багато людей знаходять наші ресурси через Google або Bing або через будь-яку  іншу пошукову систему, якою вони користуються. Інвестиції, які ми вклали через нашу маркетингову команду і те,що ми переконалися, що наші блоги, звіти, таблиці та дані були оптимізовані, для того, щоб потрапити в ті перші кілька результатів у Google, все це принесло свої дивіденди. На початку цього року ми спілкувались з деякими нашими спонсорами, і один із них запитав у нас про податки на надприбуток, які ми обговорювали нещодавно. Наш спеціаліст із маркетингу відповідав на дзвінок, і він відразу “загуглив” податки на надприбуток, і не тому, що він не робив нічого спеціально для цього конкретного блогу чи звіту, а тому, що ми зробили такий режим роботи частиною кожного окремого звіту та публікації в блозі, результати по пошуку Податкового Товариства стрімко піднялися вгору. Це було дійсно потужним фактором, у тому що люди почали шукати “план оподаткування Байдена” або “цифрові податки або податки на надлишковий прибуток”, на нашому ресурсі Податкового Товариства. Ще одна річ, яку ми зробили: ми переконалися в тому, щоб ми були прилаштовані до самих основних питань, які задають люди. Багато з вас, можливо, знайомі з Investopedia,  з багатьма різноманітними визначеннями для ідей пов’язаних з інвестиціями або для речей по корпоративних фінансах, і ми взяли цю концепцію на озброєння і перетворили її на програму основ оподаткування, де ми маємо дуже короткі (до 200 слів) визначення або прості терміни стосовно податкової політики. Також допомагають залучити людей до нашого матеріалу  відповіді на поставлені питання, на кшталт:  «яка ставка податку» або «що таке корпоративний податок «або» що таке відшкодування витрат «і подібні речі. Отже, насправді це просто було вбудовано у всю нашу онлайн-платформу. Переконатися в тому, щоб люди самостійно змогли знайти відповіді на свої питання на нашому сайті.

Джон О’Коннелл: Це справді цікаво. Я припускаю в якості показника, наші опоненти зліва (політичні ліві сили — т.е. соціалісти) ефективно використовують такі технології і тому і ми повинні. Дякуємо, Даніель, за вашу інформацію. І ми завершимо, подякувавши Скотту та Піту за їхній внесок у збір коштів та корисну інформацію. Якщо у вас є будь-які запитання, скористайтеся функцією чату, або якщо ви хочете ви можете надіслати електронною поштою щось конкретне, вільно користуйтеся цією можливістю. Крістіна може надати вам електронну адресу будь-кого, якщо вам це буде потрібно. Говорячи про Крістіну, я зараз передаю їй слово в наступній частині нашої сесії, де ми будемо отримувати внесок від інших членів, тому Крістіна передаю вам слово.

Крістіна Берече: Доброго дня, тому ми переходимо до частини із довільним обговоренням питань. Відповідно порядку, який був заздалегідь визначений, виступатимуть Даніель, Крістіан, Ірен, Мартін та Михайло. Після цього, запрошуємо усіх поділитися своїми ідеями з приводу співпраці, тому ми починаємо з Даніеля Банна, який є Віце-Президентом Глобальних Проектів Податкового Товариства (США), який розповість про можливості партнерства, а також ресурси інформації, доступні у Податковому Товаристві.

Даніель Банн: Дякую Крістіна. Багато з вас, мабуть, знайомі з Міжнародним Індексом Податкової Конкурентоспроможності, цей продукт Податкове Товариство публікує вже кілька років. Я не збираюся пояснювати індекс, але я поясню, як ми використовуємо його для побудови партнерських відносин та як розширюємо територією охоплення індексом, особливо в Європі. Податкове Товариство любить сприймати себе в якості платформи, ми розробляємо моделі або індекси, які дозволяють людям оцінювати різні ідеї податкової політики, порівнювати одну податкову систему з іншою, а потім перетворювати таку інформацію на повідомлення для формування податкової реформи або для протидії податковій політиці, яка шкодитиме економічному зростанню. Міжнародний індекс податкової конкурентоспроможності виріс з ідеї, але не просто ідеї. Річ у тому, що податкова система США не відповідала податковим системам інших розвинутих країн. Після податкової реформи в 2017 році ми вирішили, що було б цінним почати використовувати Міжнародний індекс податкової конкурентоспроможності в якості інструмента партнерства. Скажімо так:  існують інші організації, що займаються інтелектуальною діяльністю, які також бачать, що їх законодавство в сфері оподаткування не відповідає часу. І завдяки духу конкуренції в людях, це змушує їх чинити тиск на своїх законодавців, для того щоб вони змінили податкову політику в своїх країнах, і таким чином піднялись до верху у міжнародному Індексі. Я збираюсь дуже швидко поділитися своїм екраном і пройти через кілька речей (робить так, що всім видно що він дивиться на екрані свого компьютера). Тож насамперед це європейська карта Міжнародного індексу податкової конкурентоспроможності. Індекс і причина того, що ми вирішили зосередитись на побудові партнерських відносин у Європі, є те, що в Європі у вас є і найкращі податкові системи, як наприклад: в Естонії, Латвії, Литві (входять у десятку кращих), так і найгірші, Італія в нижній частині індексу, Франція близько до дна також. Ми почали розглядати різні потенційні партнерські організації з метою отримання інформації для побудови індексу; ми розпочали розробку інтерактивного веб-сайту tax-competition.org, куди люди можуть зайти та дослідити дані та подивитися, яке місце їх країна займає по різних показниках. Індекс охоплює всі ці різні сфери податкової політики, і нам вдалося створити це разом з кількома організаціями, спочатку в Греції, а потім у Німеччині, з організаціями, які ми би хотіли залучити в нашу роботу. KEFIM у Греції — це аналітичний центр, що спеціалізується на свободному ринку, який зосереджений на вдосконаленні політики у цьому напрямку для Греції. І ми змогли побудувати з ними стосунки, і KEFIM, переклали міжнародний індекс податкової конкурентоспроможності на грецьку мову. Вже другий рік поспіль вони це роблять. КЕФІМ є справжнім лідером у тому, щоб змусити засоби масової інформації подивитись на речі з нашої точки, як наприклад на день податкової свободи. Щороку вони отримують величезну підтримку від ЗМІ. Це було прекрасним партнерством, працювати з ними над перекладом індексу для грецької аудиторії. І ми змогли отримати значне висвітлення Міжнародного індексу у ЗМІ в Греції. КЕФІМ організував захід із заступником міністра фінансів, який зміг розповісти про реформи, які розглядає Греція, в контексті Індексу, і ми змогли визначити шляхи, якими вони могли б рухатись до верху по індексу чи потенційно спуститися нижче по індексу, якщо проблеми не буде усунено. Так само ми змогли наладити співпрацю із » Prometheus» — німецьким аналітичним центром знову, починаючи з 2019 року, а потім у 2020 році. Завдяки перекладацьким зусиллям, подібним до того, що ми зробили з КЕФІМ. Ми виступали їх партнерами на публічному заході, де були присутні люди, які визначали податкову політику в Німеччини. І вони були здатні поглянути на поточну ситуацію не лише оглядаючись на рейтинг Німеччини загалом, але й у контексті пандемії, що це могло б означати для Німеччини або, наприклад, для Греції. Що це могло б означати для тих економік, які прагнуть відновитись після пандемії, які реформи податкової політики можуть знадобитися. Одна річ, яку Prometheus зробили, а це — порівняно невелика група, вони також шукають майбутні таланти, вони шукають людей, які б змогли розширити сферу розмов щодо податкової політики. І вони змогли використовувати Індекс у контексті конкурсу есе, тому вони провели конкурс есе Міжнародний індекс податкової конкурентоспроможності як частину заходу, що запускає версію 2020 року. Вони змогли винагородити автора найкращого есе і змогли визначити для себе джерело потенційних талантів для себе, по цьому конкретному питанню. Ми також співпрацювали з Epicenter. Ви, можливо, знайомі з мережею аналітичних центрів Epicenter. Під час цієї події в Європі, де окрім того були присутні представники ще я вважаю, 4 аналітичних центрів, які займаються проблема оподаткування.  Обговорювались питання податкової політики в розрізі пандемії, шляхи відновлення економіки, усунення бар’єрів для інновацій та зростання. Також Епіцентр проводив конкурс есе, що завершився, я так розумію, у грудні. Ми чекаємо на те, щоб дізнатися його результати. Таким чином, ми, завершили роботу над Міжнародним індексом податкової конкурентоспроможності ( версія для 2020 року) в червні. Ми повністю закінчили роботу над всіма таблицями і текстами, і ми були готові до його публікації. Ми хотіли опублікувати його в червні, але натомість ми знали, що маємо можливість попрацювати з нашими партнерами, щоб надати їм ресурси достроково та підготувати їх до відкриття протягом часу, в який їм треба вкластись. Тож ми надали цим партнерам у Греції, Німеччині та у кількох інших країнах індекс в якості комплексної угоди. Ось англійська версія, ось усі необхідні дані, ми б хотіли, щоб ви розтрубили про це усюди, коли ми випустимо це в жовтні. Ось наш план по випуску в США, і якщо вам потрібна дата випуску вашої версії перекладу, яка буде зручна для вас, ви можете налаштувати графік відповідно до своїх уподобань на медіа-ринку. І ми зможемо запланувати все заздалегідь, все що стосується залучення до співпраці та виявлення різних організацій, які  зацікавлені у такому рівні конкуренції у податковій сфері, у наративі оподаткування повязаним із економічним зростанням.

Так, Скотт, ми перекладемо це на канадську мову наступного року. Все було зроблено таким чином, щоб ми могли одночасно працювати над цим проектом з кількома різними організаціями-партнерами. І я поділюся з вами ще однією річчю, яку ми намагаємось зробити для того, щоб бути в змозі надати іншим політичним групам порівняльну інформацію. Ми вважаємо, що порівняльна інформація є однією з найкращих речей, які можуть зробити групи, щоб мати можливість сказати: «ось, наша країна тут, а хтось інший ось тут». І існує кілька звітів, які виходять щороку, в яких порівнюються різні країни OECD (Організації економічного співробітництва і розвитку) між собою. І ми зробили наступне: я почав будувати цей ресурс бази даних стосовно оподаткування по країнах. Ми вже маємо всі ці дані в десятках електронних таблиць, але ми витратили час для того, щоб зуміти організувати все таким чином, щоб наш веб-розробник зміг розмістити все на одній сторінці. Отже, (показує) ви можете побачити податки у Франції. Отже, тут ви можете вибрати іншу країну. Стосовно Канади, Скотт. Ми маємо наш Міжнародний показник податкової конкурентоспроможності, ось тут Канада по загальних показниках. Ось тут можна побачити зміни. Ми маємо доступ до повного звіту та даних, які ми використовуємо на платформі під назвою Github, щоб загалом організувати та забезпечити доступ до всіх наших даних, таким чином щоб це було зручно й доступно для побудови сайтів. І тут ми можемо побачити інформацію «де і як Канада збирає свої доходи?», «Як виглядає ставка корпоративного податку порівняно із середньосвітовим показником?» або “середнім показником по світу”. Ми маємо величезний звіт, який виходить щороку і охоплює понад 100 юрисдикцій. Я думаю, ми маємо інформацію по ставках корпоративного податку 200 юрисдикцій. Тут можна знайти інформацію щодо індивідуального оподаткування, тут наприклад «податкове навантаження на працю», 69,5% на сотню доларів, виплачених працівникові, менше 70 відсотків надходить після оподаткування доходами, а потім усі ці різні дані. Якщо є щось, над чим інша група працює по цих питаннях, дані є максимально доступними та зручними для користувача. Якщо ви зацікавлені у співпраці з нами, моя електронна адреса — Dbunn@taxfoundation.org, або ви можете зв’язатися з Джоном чи Крістіною. Я впевнений, що вони можуть зв’язати вас із нами, але ми знову бачимо це, особливо для нашого глобального проекту, потенціал дозволу іншим групам використовувати нашу інформацію для аудиторій та для політичних дебатів,  і тому що вони вважають це за потрібне. Тому що, як ми вже обговорювали це раніше, стосовно розмов із спонсорами. Якщо ми можемо звернутись до наших спонсорів і сказати, що ми маємо багатосторонні зусилля через всі ці різні партнерські стосунки, і це буде більш цінним в довгостроковій перспективі, і не лише для нас, але й для побудови довіри у світовому масштабі. І з цим ми повертаємося до Крістіни.

Крістіна Берече: Дякую, Даніель, на прикінці зустрічі у нас ще буде час. Я поясню, що ми тут, в Іспанії, робимо з індексом податкової конкурентоспроможності для регіонів, а також щодо Податкового Товариства. Гаразд, ми переходимо до Крістіана Екстрема. Голова правління Асоціації Платників Податків Швеції, як ви вже можете знати, Асоціація Платників Податків Швеції святкує цього року своє 100-річчя, тому вітаємо.

Крістіан Екстрем: Дякую Крістіно і дуже дякую за те, що я тут. Я трохи поговорю про те, що деякі з вас могли б знати, вже 11 років як маємо Омбудсмена по марнотратству. Це проект, де Омбудсмен з фінансового марнотратства, людина, яка зараз є штатним співробітником шведської асоціації платників податків, допомагає нам ретельно вивчати все що пов’язано із витрачанням грошей платників податків не за цільовим призначенням. І вона, Джозефіна, ретельно вивчає, як використовуються державні гроші.В якості частина цієї роботи, вона або ми щорічно проводимо конкурс, за назвою «найгіший приклад марнотратства податкових грошей року». І так цей конкурс проводився… У нас була категорія «марнотратство місяця» з 2010 року, а щорічний конкурс почав проводить з 2014 року. І на початку ми запрошували наших учасників голосувати, але тепер кожен може проголосувати у Facebook, тож цього року ми маємо 14 000 голосів. І ми намагаємось поєднати приклади великих систематичні витрати податкових грошей не за цільовим призначенням з більш поодинокими випадками. Як приклад можна навести листування по системі соціального забезпечення, яке щорічно коштує близько 2 мільярдів євро.

Половина витрачається не за цільовим призначенням через непрофесіоналізм, а друга половина фактично через кримінал. Отже, злочинці використовують шведську систему соціального забезпечення для фінансування своїх операцій, таких як торгівля наркотиками, або щось на зразок цього. Прикладом останнього є те, що у третьому за величиною місті Швеції, щороку отримують сотні мільйонів євро від інших муніципалітетів та штатів, оскільки муніципалітетом дуже погано керують. Вони використовують свої гроші в незрозумілих цілях. Тож, цього року вони заплатили 50 000 євро за “звучання Мальме”. Це звукова ідентичність для муніципалітету. Вони записали серед іншого тишу в бібліотеках та інші звуки в Мальме. Для виготовлення такої продукції вони використовують гроші платників податків. Щоб створити профіль Мальме, третього за величиною міста Швеції. Інший приклад — муніципалітет Швеції, невеликий муніципалітет, який протягом кількох років розливав воду з-під крана в рекламних цілях. Вони не продали жодного літра з початку роботи в 2015 році. Однак вони все ще продовжують це робити, і це коштує сотні і тисячі крон щорічно. Гадаю, загальний рахунок складає зараз до двадцяти п’яти тисяч євро. І останній приклад, який я наведу вам, — це друге за величиною місто Швеції — Гетеборг. У них є муніципалітети, що виробляють понад 20 різних подкастів, і кожен з них має дуже мало слухачів. Деякі з них майже не мають слухачів, але вони продовжують їх виробляти. Тож ми перераховуємо цих претендентів у своєму журналі, рекламуємо їх у Facebook та Twitter та намагаємось, щоб шведські місцеві ЗМІ писали про ці приклади та робили з цього новини місцево масштабу. Факт того, що їх муніципалітет бере участь у цьому щорічному заході, і останні кілька років у нас було від п’ятнадцяти тисяч до двадцяти тисяч голосів, — це дуже позитивно.На сьогоднішній день у Омбудсмена з питань марнотратства є сто тисяч підписників у Facebook та близько п’ятнадцяти тисяч у Twitter. Для Швецієї це досить багато. Друга за величиною партія Швеції «Поміркована Партія» має трохи більше підписників у Facebook. Отже, цей конкурс відкритий з початку середини грудня, коли ми розпочали змагання, і триватиме до кінця цього тижня. Переможцем минулого року стала шведська кліматична політика, яка зосереджена на зменшенні викидів вуглецю у Швеції, і вона коштує дуже дорого. Все це коштує багато грошей, але дуже мало впливає на загальний обсяг викидів у світі. Цього року переможець буде представлений наступного тижня. Але схоже, що переможець стане система соціального забезпечення Швеції. Зазвичай у нас достатньо уваги з боку ЗМІ, коли ми представляємо цього переможця. Особливо, якщо це місцевий приклад. Тож мета цього конкурсу полягає в тому, щоб привабити якомога більшу кількість підписників, оскільки Омбудсмен з питань марнотратства, через те що це відбувається у соціальних мережах. Люди, які не схильні думати, що у нас занадто високі податки, все одно зляться, коли бачать, що податкові гроші марно витрачаються. Тож це можна назвати нашим “засобом” для зниження податків. Тож якщо ви побачите, що витрачається багато грошей, деякі люди почнуть думати, що ми можемо мати менші податки або витратити податкові гроші розумніше. І це може бути відправною точкою, щоб змусити людей прийняти ідею низьких та справедливих податків, і це наша головна мета. Отже, я сподіваюся, ця діяльність, звісно, відкриває очі людям, особливо у Швеції. Отож, це коротко про те, що ми робимо з нашим щорічним змаганням.

Крістіна Берече: Добре, дякую, Крістіане, ми переходимо до Ірен Отієно, яка є національним координатором Національної асоціації платників податків (Кенія)

Ірен Отієно: Привіт Крістіно, привіт друзі. Я не знаю, чи можете ви чути мене і бачити?

Джон О’Коннелл: Так. ми можемо вас бачити і чути.

Ірен Отієно: Дякую, я була у дорозі, тому я просто шукала місце для цієї розмови. Я дуже рада бути тут, Крістіна вже сказала, що мене звати Ірен Отієно з Кенії. Сьогодні я представляю Національну асоціацію платників податків. Я просто хочу коротко коротко розповісти про те, що це за установа. Ми виступаємо за те, щоб податки, які стягуються урядом, потім використовувались для надання основних послуг, оскільки ми помітили, що наш уряд набагато більше пійшов по шляху державно-приватних партнерств за рахунок державних служб. Знаючі рівень розвитку в Кенії, це означає, що ліквідності не так багато, і це закриває перспективи для багатьох людей, тож ми,загалом, займаємось цим. Я хочу просто провести коротку дискусію з вами, так це з приводу можливості, яку ми знайшли під час пандемії Covid-19. Я знаю, що ніхто не може побачити можливості від Covid-19, і у нас насправді було багато протестів з боку платників податків. Гроші використовувались погано і цікаво, що канцелярія генерального аудитора зробила спеціальний звіт про гранти та деякі позики, які ми отримали як країна, для управління ситуацією. На жаль, у звіті вказується на те, що гроші були погано застосовані. І за цей час наш уряд тимчасово дав нам трохи відстрочки, тому вони зменшили ставку з 16 до 14 (відсотків). Вони надали сумму того, що, на їхню думку, було полегшенням, але це було дуже короткочасне полегшення. Тож вони повернулись і повідомили про положення через ситуацію з боргами, які має Кенія. Я знаю, що існують різні точки зору, але головним фактом є те, що рівень заборгованості у нас не в розумних межах. Отож, підтримка урядом і світовим банком, групою G20 виявилося недостатнім. Тому що це б негативно вплинуло на нашу здатність платити кредиторам по боргах. Тож ми (кенійські громадяни) об’єдналися в якості  організації громадянського суспільства під назвою „рятуй економіку” (переклад з суахілі). Це залучило людей з різними рівнями знання. Звичайно, у нас є люди, які стурбовані антикорупцією. Так, уряд стверджує, що не може довго давати нам відстрочку до довгах, але ми відчували, що якби ми не розглядали питання боргу, оскільки це була справжня причина, чому уряд не може робити пом’якшення для  нас. Їх пріоритетом (уряду Кенії) було те, як лідери (інших країн) будуть розглядати їх, а не те, як електорат, як громадяни, будуть розглядати їх. Тож ми відчули, що нам потрібно швидко актуалізувати питання боргу. Якщо ми розберемося з борговими проблемами, це означає, що у вас може бути нижчий рівень оподаткування. Певною мірою є простір для цього. Але коли питання боргу тисне, тоді уряду не залишається багато місця для того, щоб надати нам ці податкові послаблення.  Тож насправді  ця ситуація дає нам дуже мале місце для нормального життя. Тож коаліція ( у Кенії) залучила: різні організації громадянського суспільства, засоби масової інформації, громадськість, наукові кола, усіх тих, для кого ми займалися цим проектом. Ми підготували декілька статей, в яких порівнювали рівень справжнього боргу Кенії та інші юрисдикції. Оскільки борги зростали, дякі люди в казначействі казали: “ Подивіться на Японію, подивіться на цю багату країну, їх борг, наш борг справді не такий великий як у них.” Але ми відповили їм на це, що вони лише порівнюють рівень боргу, але вони не порівнювали рівень послуг, що пропонуються цими двома країнами. Для нас такий проекти як залізнична колія є приоритетним. Але він поки що не окупається, він не повертає достатньо коштів для самої виплати боргу. Тож вони (уряд) повинні підняти податки для громадян. У деяких газетах, які нам вдалося випустити інформацію з цього приводу, провести багато медіа-кампаній, щоб громадськість зрозуміла, що це справді велика проблема. Оскільки це не було достатньо оцінено, така робота лягла на громадянське суспільство, а не на еліти. Але платники податків не заробляють достатньо грошей. Питання стояло: що треба робити для того, щоб кампанія продовжувалась. Але результати у нас були неоднозначні. Я б сказала, що спочатку все для нас складалось добре. Наш уряд зменшив нашу заборгованість, дав нам відчуття деякої незалежності, але на жаль ненадовго.  Було багато розмов зі світовим банком з приводу боргів. Їх уряди (країн заходу) та позикодавці (приватні) наполягали на тому, що потрібно трохи більше розкривати інформацію про те, куди будуть застосовуватися кошти.  Зараз йдуть розмови (у Кенії), що той, хто заробляє менше 240 доларів США за місяць, не буде платити податок, буде знаходитись під нульовим оподаткуванням. Ми, на жаль, програли битву за збереження податку на додану вартість на рівні нижче 14 відсотків, які зараз перейшли до 16. Оскільки це податок на споживання, тоді він впливає на те, що він, на наш погляд, трохи регресивний, а не прогресивний. До 2021 року ми хочемо зробити з партнерами дослідження застосування податків у розвинених країнах. Вибачаючись, я не змогла поділитися повною картиною (через брак часу).  Наш уряд продовжував збільшувати боргову планку протягом останніх трьох років.Це в двох словах про те, що ми робимо в Кенії. Дякую Крістіно, друзі дякую.

Крістіна Берече:  Добре, ми переходимо до Мартіна Гундінгера. Я не впевнена, що зуміла добре вимовити. Старший науковий співробітник Австрійського економічного центру.

Мартін Гундингер:Ви чудово впоралися, вітаю вас з батьківщини австрійської економічної школи, де зараз йде сніг. Що ми робили цього року? Ми зробили звіт по Коронавірусу, де ми стверджуємо, що податки повинні бути знижені як відповідь на кризу. Ми зробили це з Даніелем. Через звіт ми привернули велику увагу ЗМІ. Тому що одна партія, яка знаходиться в опозиції, почала масово нападати на нас, через звіт. Нас це не надто турбувало, бо, мабуть, через таку увагу, ми написали книгу „Революція зеленого ринку”, де мій колега Кай зробив більшу частину роботи, і ця книга була написана з думкою про те, що люди повинні бачити, що з кліматичною кризою не обов’язково боротися за рахунок грошей платників податків. Я думаю, що порівнюючи з Короною — це менш важливе питання.Але,  я думаю, що питання клімату повернеться. І нам справді слід зосередитись на тому, як подолати кліматичну кризу, не використовуючи надто багато податків. Ще однією ідеєю, яку я б запропонував, є те, що ми розпочали відеосерію під назвою «Що б сказав Хайєк?» Де ми вирішуємо деякі проблеми і просто дискутуємо, якою могла б бути позиція Хаєка у цьому питанні. Можливо, хтось із вас хоче реалізувати цю ідею на проблемах, пов’язаних з податками, використовуючи інші (школи) економіки. Наприклад,  «що б сказав Бастіат?» Я думаю, що це гарна ідея, оскільки, на жаль, тривалість уваги у людей стає все меншою і меншою. Відео дивляться більше людей та молодше за віком, ніж читають тексти. Тож, можливо, слід зосередитись більше на відео. Думаю, варто спробувати. І останнє, що я сказав би, це день податкової свободи, який я щороку розраховую для Австрії. І це 16 серпня. Але одне проблема, яка виникає у мене з Днем податкової свободи, полягає в тому, що я боюся, що не всі з нас використовують однакову методологію. Тож, можливо, нам слід просто узгодити методологію, щоб переконатись, що ці дні свободи можна порівнювати. І для цього я хотів би трохи поговорити про думки, які я маю стосовно Корони. Що стосується текстів, то, на мою думку, із заходами проти Корони виникають величезні проблеми. Уряди обирають переможців та переможених від нашого імені.  Детектор ринкового механізму на даний момент відключений. Ми споживаємо свій запас капіталу з шокуючою швидкістю. Незважаючи на все це, я думаю, що є все ж таки відносно невеликий спротив з боку громадськості. І натомість у багатьох людей складається враження, що уряд може і повинен допомогти. Що є дуже неправильним і дуже небезпечним переконанням на мій погляд. Можливо, однією з причин цього є те, що вигоди від усього цього концентровані та помітні, а витрати розсіяні і їх не легко побачити. І ми повинні переконатись, що люди розуміють, що сьогоднішні борги — це високі податки завтра. І лише кілька запитань до всіх вас. Можливо, ви можете мені допомогти. Можливо, у вас є ідеї щодо того, як вирішити цю проблему. Як зробити так, щоб витрати були більш видимими та зрозумілими для людей? Як змусити людей побачити негативні наслідки всіх реалізованих державних програм? Як позбутися державних програм. Оскільки, як сказав Мілтон Фрідман, «тимчасового уряду не існує», дякую.

Крістіна Берече: Дякую, Мартіне, добре, наш наступний великий спікер — Михайло Лавровський, він є голова правління Українського фонду економічних свобод в Україні.

Михайло Лавровський: Вітаю вас. Дякую за запрошення. Так, минулий рік був трошки божевільним, я думаю, для всіх нас, але для нашої організації він вдався важким, особливо тому, що в першій половині року ми тяжко працювали, в основному над єдиним питанням, що стосується ринку землі в Україна. Тому, як я думаю, мало хто з вас знає, що Україна насправді була останньою країною в Європі, де не було ринку сільськогосподарської землі. І ми працюємо над цим питанням щонайменше протягом останніх чотирьох років і, нарешті, навіть із локдауном та з усіма іншими проблемами, нам вдалося вирішити це питання. І з цього року люди зможуть продати свою землю. Оскільки протягом останніх майже 20 років, починаючи з 2001 року, люди могли володіти землею, вони могли робити з нею все, що завгодно, але, на жаль, вони не могли її продавати.  Тож захист прав власності в цьому випадку було для нас справою надзвичайної важливості. Зараз одним із проектів, над яким ми працюємо, є питання імпорту автомобілів в Україну. Україна є однією з небагатьох країн Європи, яка все ще має це шалене оподаткування. Наприклад, питання вже використаних машини: ви хочете імпортувати автомобіль, наприклад, з Польщі. Якщо ви купуєте машину, скажімо, за 1000 євро, і ця машина стара, хоча б через те, що вона була побудована в 2005 році, вам доведеться заплатити податки приблизно на 300% вартості авто. Тож ідея для нас полягає у тому, щоб взагалі скасувати акциз, що становить приблизно 54% від усього податку при імпорті автомобілів.  І це буде величезна справа, тому що якщо ви купуєте нову машину в Україні, це набагато дешевше, а якщо ви маєте багато грошей, дешевше купувати нову машину. Оскільки вам потрібно буде заплатити лише приблизно 20% податку від ціни автомобіля. Зараз, якщо ви купуєте старий автомобіль, вам потрібно заплатити від 200% до майже 400% відсотків вартості, оскільки цей акциз обчислюється за віком автомобіля та часом роботи двигуна. Тож ми дуже сподіваємось, що до кінця цього року українці зможуть купувати вживані машини за звичайну ціну, і для нас це величезна справа. Оскільки особливо у сільській місцевості люди намагаються це зробити, економіка справді залежить від того, наскільки люди мобільні. Тож ми дуже сподіваємось, що до кінця цього року ми займемося цим питанням. І остання річ — це насправді не про податки. Лоренцо тут, він знає про що я кажу. Ми плануємо встановити пам’ятник Рональду Рейгану у Києві. І найцікавіше, що місце розташування цього пам’ятника буде просто перед Парламентським комітетом з питань оподаткування. Тож ми справді сподіваємось, що до кінця цього року ми матимемо пам’ятник Рональду Рейгану, який нагадуватиме парламентарям про те, що їм потрібно більше думати про податки.

Крістіна Берече: Дякую Михайло, сподіваюся, ви також досягнете успіху в земельній реформі по цьому проекту. Гаразд, отже, я думаю, що Микола Попов з Болгарської асоціації платників податків також просив слово протягом цієї сесії, тож я звертаюся до нього.

Ніколай Попов: Привіт усім. Вітаю Крістіан з 400-річчям існування Шведської спілки платників податків. Цього року Болгарська спілка платників податків також має 30 років ювілею свого існування в грудні. Ми планували провести пару заходів разом з Болгарською торгово-промисловою палатою. З цією організацією ми маємо сильний зв’язок протягом багатьох років. Ми продовжуємо проводити наші консультації з платниками податків. Це чудово для платників податків. Разом із палатою у нас був дуже цікавий рік стосовно корупції в нашій країні. Напевно, багато хто з вас чув, що понад 120, може, 150 днів люди були на вулицях, протестуючи проти корупції з боку правлячої партії, уряду, який ми маємо зараз. У 2021 році ми маємо дві великі майбутні події, будуть вибори: парламентські та президентські. Тож політично наша країна є досить бурхливою. І навіть зараз мала група людей продовжує протестувати. Минулого року через протести міністр фінансів боявся. Хоча результати, незважаючи на пандемію, вказують на дуже стабільну фіскальну політику. Уряд дуже добре збирає податки з людей, платники податків дуже лояльні країні. Була випущена чорна книга стосовно марнотратства уряду не нашою, а німецьким організацією, що є дуже цікавим матеріалом. І через пандемію, ми не були дуже активними, ми працюємо над кількома опитуваннями з палатою, які я пізніше відправляю до Крістіни, щоб їх розіслали усім. Ми продовжуємо свою роботу, і ми завжди раді поділитися з вами, вчитись у ваших організацій та співпрацювати, дякую вам, якщо у вас є якісь запитання по темі, я готовий відповісти.

Крістіна Берече: Добре спасибі, Ніколай. Тож якщо хтось інший хотів би виступити: Андерс, Муюмба Сіботе, Джон чи Лоренцо?

Джон О’Коннелл: Ні, можливо, це не кінець списку, Крістіно?

Крістіна Берече: Так

Джон О’Коннелл: Добре, колеги, це було захоплююче. Дякую, що знайшли час поділитися своїми думками з нами. Це особливо важливо на даний момент, коли всі, кого ви знаєте, почуваються ізольованими і кожен застряг у своєму власному домі. Тож так приємно і весело слухати про велику роботу, яку роблять у всьому світі. І я завжди виходжу з цих зустрічей дуже позитивно налаштованим, ви знаєте. Незважаючи на те, що ми стикаємося з важкими обставинами, ми отримуємо енергію та знаємо, що ми все ще можемо продовжувати змінювати свої країни. Я думаю, що подібні події та форуми та такі організації, як Світова асоціація платників податків, справді допомагають поділитися цими чудовими ідеями. І у мене поряд є блакнот, заповнений нотатками, щоб викрасти деякі з ідей у всіх вас. І так, я сподіваюся, що ви всі знайшли щось, що можете забрати з цієї зустрічі. Тому я думаю, що ми завершимо зустріч і дозволимо людям зайнятися своїми справами. Я хочу не поспішаючи ще раз подякувати усім, що приєдналися та поділились вашим досвідом та цікавими нюансами. Якщо хтось має якісь запитання або хоче щось добавити, ми з Крістіною будемо раді допомогти через електронну пошту. Тим часом я дякую вам і побачимось знову.

Поділитись новиною:
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ