Податкова соціальна пільга у 2026 році: як зменшити оподаткування зарплати

оловне управління ДПС у Київській області інформує платників податків Київщини.
Працівники, які працюють на умовах неповного робочого часу, за певних умов мають право на податкову соціальну пільгу (ПСП). Вона дає змогу зменшити суму заробітної плати, з якої утримується податок на доходи фізичних осіб (ПДФО).
У 2026 році граничний розмір місячного доходу, що дає право на застосування базової ПСП, становить 4 660 грн, а розмір базової пільги — 1 664 грн. Вона застосовується до доходу у вигляді заробітної плати лише за одним місцем її нарахування (виплати) за умови дотримання встановлених законодавством вимог.
Наприклад, якщо місячна зарплата працівника становить 4 500 грн і він має право на базову ПСП, оподатковуваний ПДФО дохід зменшується на суму пільги — 1 664 грн — і становить 2 836 грн. Військовий збір утримується із зарплати за загальними правилами, без зменшення на суму ПСП.
Право на підвищені розміри податкової соціальної пільги за визначених законодавством умов також мають окремі категорії платників, зокрема батьки, які утримують двох і більше дітей віком до 18 років, особи з інвалідністю, батьки дітей з інвалідністю, а також одинокі матері й батьки.
Детальніше:
ПСП для батьків, які утримують двох і більше дітей: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/971523.html
ПСП для осіб з інвалідністю та батьків дітей з інвалідністю: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/1002194.html
ПСП для одиноких матерів і батьків: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/1007600.html
Довідково: стаття 169 Податкового кодексу України.
