Проблеми мікро- і малого бізнесу обговорили на засіданні Координаційної ради

Члени Української Ради Бізнесу взяли участь у засіданні Координаційної ради з питань розвитку мікро- та малого підприємництва. Рішення про створення ради уряд ухвалив у жовтні цього року. До складу новоствореного дорадчого органу увійшли представники Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, Міністерства фінансів, Державної податкової служби, інших державних органів, представники об’єднань мікро- та малого бізнесу. Загалом рада об’єднує 18 представників авторитетних українських бізнес-асоціацій та 10 представників міністерств та відомств.

Під час засідання 18 листопада учасники обговорили низку питань, які хвилюють малий бізнес. Зокрема, знайдено такі рішення проблем:

– z-звіти у програмних РРО будуть надсилатися автоматично, штрафи з їх ненадсилання не передбачені;

– питання щодо продажу товарів дистанційним способом (виникнення касового розриву) буде врегульовано шляхом узагальнюючої консультації Мінфіну або змін до Закону про РРО;

– питання, яке викликало довгу дискусію, – щодо відсутності необхідності видачі фіскального чеку у випадках, коли платіж у будь який спосіб (з іншого розрахункового рахунку, з картки, через термінал тощо) потрапив на розрахунковий рахунок продавця (при безконтактній торгівлі), – домовилися опрацювати та обговорити на наступній зустрічі;

– внесення до програмного РРО інформації про товари буде максимально спрощено, перелік можливо буде імпортувати з Word, Excel тощо, також буде передбачена можливість видачі чеків із агрегованою товарною позицією;

– на наступній нараді заплановано обговорити проект нормативно-правового акту щодо підняття граничних обігів для 1, 2, 3 груп ССО; опрацьовуються дві моделі – безумовне підняття на певну суму та значне підняття обігів, прив’язане до кількості робітників.

Під час обговорення питання про зміну критеріїв застосування РРО з 2021 року пролунали пропозиції учасників провести розрахунки вигід-затрат за чотирма моделями застосування РРО:

1. Предбачена законами тотальна фіскалізація 2 та 3 груп ССО.

2. Фіскалізація виключно тих, хто працює на великих торгівельних площах (наприклад, від 30 кв м у містах).

3. Фіскалізація фиключно ризикових категорій товарів.

4. Комбінований варіант: фіскалізація тих, хто працює на великих торгівельних площах (оффлайн), та фіскалізація інтернет-торгівлі електронними чеками.

Представники бізнес-асоціацій підкреслили, що вважають тотальну фіскалізацію недоцільною та неефективною. Учасники засідання домовилися за можливості спільно виконати розрахунки за чотирма моделями і після отримання прогнозних цифр розглядати варіанти.

За підсумками конструктивної наради з більшості обговорених питань учасники досягли порозуміння, що буде відображено у відповідних нормативно-правових актах. На наступному засідання Координаційної ради можуть бути розглянуті й інші питання щодо розвитку мікро- та малого бізнесу.

Довідково.

На виконання указу Президента України від 17 жовтня уряд затвердив положення про Координаційну раду з питань розвитку мікро- та малого підприємництва. Мета діяльності ради – покращення умов для розвитку підприємництва – зокрема, роботи фізичних осіб-підприємців (ФОП).

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ