Міністр фінансів України Олександр Данилюк провів відкрите засідання з обговорення проекту Постанови щодо подальшої роботи системи ризиків з ПДВ з представниками бізнесу і громадськістю.

  • 14.02.18 11:44

13 лютого поточного року Міністр фінансів України Олександр Данилюк провів відкрите обговорення проекту Постанови щодо подальшої роботи системи ризиків з ПДВ з представниками малого, середнього та великого бізнесу, експертами і громадськістю. До заходу долучилися Держсекретар Мінфіну Є. Капінус, радник Міністра Я. Бугрімова, І. Луценко – заступник директора Департаменту - начальник відділу моніторингу баз даних та інформаційних ресурсів та представник ДФС України: М. Чмерук – директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем. 
Від ВГО «Асоціація платників податків України» в засіданні взяла участь начальник управління захисту прав платників Катерина Гривнак.
Мінфін спільно з ДФС України напрацювали та узгодили рішення щодо подальшої роботи системи ризиків з ПДВ, яке було оприлюднено для публічного обговорення 09 лютого 2018 року.
“Ми презентуємо для публічного обговорення напрацьовані рішення і готові далі працювати з усіма зацікавленими сторонами для того, щоб знайти спільну позицію щодо принципів роботи системи ризиків з ПДВ, яка забезпечить інтереси малого, середнього та великого бізнесу та не дозволить розкрадання бюджету ”, – зазначив Міністр фінансів О. Данилюк під час зустрічі.
На зустрічі презентована нова система блокування реєстрації ПН, яка має бути запроваджена з 1 березня цього року.
Найперше, звернули увагу на те, що Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків будуть визначатись ДФС України за погодженням з Мінфіном України, що дасть змогу, при необхідності, максимально швидко їх змінювати. Також наголошувалось на тому, що формування Критеріїв буде здійснюватись за участю громадськості. Відзначалось, що Порядок чітко передбачає відсікаючи Критерії для платників, відповідність яким підлягає автоматичній реєстрації ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також особливістю нового Порядку є те, що якщо платник буде мати позитивну історію – по них зупинятись ПН не будуть. Разом з тим, запроваджується електронний реєстр зупинених податкових накладних. Учасники висловили свої пропозиції, основні з яких стосувалися саме публічного Реєстру зупинених ПН, запровадження якого є позитивним, однак він не дозволяє відкривати платника і це питання можна вирішити лише шляхом внесення змін до Податкового кодексу України.
Основне питання, яке найбільше цікавило всіх, це коли будуть розроблені нові Критерії ризиковості, на що представник ДФС України Микола Чмерук повідомив, що такі Критерії уже опрацьовуються, а держсекретар Мінфіну Євгеній Капінус ще раз наголосив на тому, що обов’язково відбудеться зустріч з представниками бізнесу та експертами щодо їх обговорення та відпрацювання. Мінфін планує продовжити обговорення Проекту та пропозицій до нього зі всіма зацікавленими сторонами. Після цього проект буде внесений на розгляд КМ України.
Слід зазначити, що Асоціацією опрацьований Проект постанови КМ України від 09 лютого поточного року, розроблений МФ України. Ми активно приймали участь у розробці Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних, в групі фахівців Моніторингового центру ДФС України. І хочемо відзначити, що ряд суттєвих зауважень, які неодноразово надавались та озвучувалися в ЗМІ Асоціацією, враховані МФ України, що є позитивним.
Зокрема:
це стосується відміни преференцій для великих платників податків;
чітко деталізований вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
вилучено із проекту Порядку суцільно із словосполучень «та/або» слово «або», яке завідомо передбачало можливість неоднозначного трактування посадовими особами контролюючого органу норм Порядку;
до складу Комісії ДФС України з питань розгляду скарг включено уповноважену особу Міністерства фінансів України;
в запропонованій формі рішення про відмову в реєстрації буде зазначатися чітка вмотивована підстава відмови, а у випадку ненадання та/або надання документів, які складені з порушенням законодавства, у формі буде зазначатися конкретний документ, якого це стосується;
запроваджено електронний реєстр зупинених податкових накладних, а не в розрізі контролюючих органів, що дійсно зробить процес набагато прозорішим.

Разом з тим, хочемо застерегти не тільки ДФС України, яким у проекті Порядку доручено визначати Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників позитивної податкової історії платника податків, а і МФ України, яке буде їх погоджувати, врахувати те, що від того, якої якості будуть зазначені Критерії і як запрацює Система знову з 01 березня 2018 року, навіть в тестовому режимі, залежить повноцінне ведення господарської діяльності підприємств та їх сумлінне виконання обов’язків зі сплати податків до бюджету.
Тому пропонуємо наступне:
розроблений фахівцями ДФС України проект Критеріїв ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників позитивної податкової історії платника податків до їх погодження МФ України повинні пройти консультації з громадськістю, у формі публічного громадського обговорення. Вважаємо за доцільне, обов’язково запросити усі громадські організації, які приймали участь в їх обговоренні, надавали свої пропозиції, зауваження, в тому числі і до Моніторингового центру ДФС України, що дасть можливість звести до мінімуму блокування податкових накладних реального бізнесу в подальшому.
Також, вважаємо за доцільне:
з метою уникнення корупційних діянь, все ж таки обов’язково передбачити у Порядку відповідальність посадових (службових) осіб членів Комісії центрального рівня або особисто Голови Комісії за неприйняття в установлений термін (7 робочих днів) «іншого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі», бо це може призвести до того, що зупинені податкові накладні/розрахунки коригування Комісією регіонального рівня будуть реєструватися ДФС України в автоматичному режимі, а саме:
«Шкода, завдана неправомірними діями посадових (службових) осіб контролюючих органів, у зв’язку з виконанням ними службових обов’язків, підлягає відшкодуванню в повному обсязі за рахунок коштів державного бюджету, з подальшим стягненням цієї суми з винних осіб – осіб контролюючих органів, неправомірними діями яких завдана така шкода, на підставі відповідного рішення суду», або здійснити відповідне посилання у проекті Порядку на норми пунктів 21.3, 21.4 Податкового Кодексу України.
Асоціація впевнена, що поліпшення підприємницького клімату в Україні та надійні партнерські відносини між владою і бізнесом будуть, коли кожна із сторін усвідомить наявність відповідальності за вчинені порушення: платник податку за невиконання свого обов’язку із сплати податків, а контролюючі органи - за вчинені неправомірні дії.
ВГО «Асоціація платників податків України», яка активно приймала участь в наданні своїх пропозицій, зауважень, в тому числі і до Моніторингового центру ДФС України, заявляє про свою готовність до конструктивної співпраці та участі у продовженні спільної роботи.

Є питання?
Зв'яжіться з нашим фахівцем!
097 658-56-99