Зустріч Прем’єр-міністра України з представниками бізнесу щодо спрощення застосування РРО

  • 01.06.18 17:35

01 червня поточного року Президент ВГО АППУ Грігол Катамадзе прийняв участь у зустрічі Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана з представниками бізнесу та профільних асоціацій, яка була присвячена питанням спрощення застосування реєстраторів розрахункових операцій.

В своєму виступі Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман зазначив: «Як було раніше? Паперові чеки та касові книги, до 20 тис грн за ПО для касового апарату, 200 грн на місяць за сервісне обслуговування і 5 днів на оформлення звітів. Не дивно, що застосовувати РРО в таких умовах - і дорого, і клопітно. Що пропонуємо ми? Виключно онлайн реєстрація операції через телефон чи планшет, повна інтеграція з системами ДФС та бухгалтерськими програми, QR-код замість паперу, єдиний реєстр кодів, доступний в електронному кабінеті платника податків. Іншими словами – все в онлайні, доступно і покупцю, і продавцю. Прозоро, а головне – безкоштовно і в режимі 24/7/365».

Прем’єр-міністр України наголосив, що Кабінет Міністрів України виступає за суттєве спрощення застосування реєстраторів розрахункових операцій, оскільки це дозволить не тільки зняти додаткові фінансові та часові навантаження на бізнес, а й зробити важливий крок в боротьбі з сірим імпортом, контрабандою та нелегальною торгівлею. Він нагадав, що ідея такого спрощення виникла під час написання закону захисту прав бізнесу «маски-шоу-стоп». Підсумовуючи виступ Володимир Гройсман відзначив: «Ми говорили і про те, що треба боротися з сірим бізнесом і захистити права споживачів. Це (ефективне використання РРО) також боротьба з контрабандою. Принципово важливо, аби в країні був порядок і всі чесно платили податки. Пілотний варіант нової системи можна запустити за три місяці. Якщо все піде за планом – далі розповсюдимо по всій країні назавжди.. ».

Виконуючий обов'язки Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан презентував спільну з урядом розробку - інформаційну систему e-Receipt - електронний касовий чек. Він повідомив, що «на сьогодні вартість ПО для реєстраторів становить від 4 до 20 тис грн., а щомісячне обслуговування – не менше 200 грн. Підтвердження операції – паперовий чек, який досі вклеюють в касові книги. При цьому потрібні численні заяви, додатки і документи і не менше 5 днів часу на оформлення звітів. Не дивно, що за таких умов підприємці нерідко уникають будь-яких реєстрацій, а отже сплати податків та зборів. Нова пропозиція ДФС і Уряду – повна протилежність діючій системі. Ключова відмінність – он-лайн реєстрація через телефон або планшет, відсутність підтверджуючих документів, відсутність абонентської плати і використання електронного чеку з QR-кодом, який буде автоматично вноситися в реєстр, доступний в електронному кабінеті платника податків. Для обробки даних ДФС планує використовувати два незалежні дата-центри, а ПО для них забезпечити за рахунок економії коштів по інших проектах завдяки використанню системи ProZorro.

Керівник ДФС України наголосив, що запропонована система застосування РРО легко інтегрується з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами і зазначив, що «не секрет, що діюча система РРО має досить багато недоліків. Складна процедура реєстрації, обслуговування, що потребує витрат, необхідність ведення касової книги, яка взагалі є анахронізмом. Ми пропонуємо бізнесу альтернативу – використовувати в якості фіскальних пристроїв персональні комп’ютери, планшети, смартфони, для яких ДФС запропонує відповідне безкоштовне програмне забезпечення. Підприємцям не потрібно буде подавати до податкової будь-які паперові документи. Касові чеки стають електронними – передача інформації до бази даних ДФС через інтернет. Усе дуже просто і доступно. Така система працює у багатьох країнах. Вона зручна, тому її почав використовувати не лише малий бізнес».

Президент ВГО АППУ Грігол Катамадзе наголосив, що Асоціація неодноразово наголошувала на необхідності створення в Україні умов для детінізації економіки, а це і зменшення контрабанди, боротьба з продажом нелегальних товарів, зменшення зловживань із застосуванням спрощеної системи оподаткування, в тому числі реформування готівкових розрахунків у роздрібних продажах.

Грігол Катамадзе наголосив, що Асоціація підтримує необхідність спрощення застосування реєстраторів розрахункових операцій. Використання як альтернативи касовим апаратам будь-яких пристроїв з виходом в інтернет надасть нові можливості та зручності для бізнесу.

Президент ВГО АППУ зазначив, що був ряд деяких питань та зауважень у Асоціації до процесу спрощення застосування РРО, але після змістовної Презентації з цього питання В.о. Голови ДФС України Мирослава Продана, по них отримано вичерпні відповіді.

Далі, Грігол Катамадзе зауважив, що лібералізація РРО може бути ефективною лише тоді, коли вона є частиною комплексної стратегії розвитку економіки, яка повинна зменшити тиск на бізнес, спростити йому життя. А для цього, якнайшвидше необхідно проводити комплексну політику реформування, зокрема: вносити відповідні зміни до Митного, Кримінально-процесуального, Адміністративного кодексів, здійснювати реформування у сфері соціального захисту та соціального забезпечення, судової системи, невідкладно створити Службу фінансових розслідувань або по-іншому її назвати, концепцію якої Асоціація публічно і послідовно пропонує вже понад двох років, а також прийняти єдиний системний документ - ліберальний Податковий кодекс України, проект якого розроблений Асоціацією разом з партнерами та українським бізнесом. Він допоможе розпочати в державі процес реінвестування у власне виробництво і, тим самим, буде розвиватися вітчизняний бізнес. Зокрема:

- замінити податок на прибуток підприємств податком на виведений капітал;

- об’єднати податок на доходи фізичних осіб і єдиний соціальний внесок в один податок;

- створити вільні індустріальні зони;

- запровадити одноразове добровільне декларування доходів громадян протягом 6 місяців з дня набрання чинності ліберального Податкового кодексу України із забезпеченням державою гарантій для суб'єктів подання одноразової добровільної декларації: не притягнення до кримінальної та юридичної відповідальності;

- встановити мораторій на внесення змін до Податкового кодексу протягом трьох років з моменту набрання ним чинності тощо.

Наприкінці свого виступу, Грігол Катамадзе зазначив: «Я розумію, що це не просте питання прийняти новий ліберальний Податковий кодекс України, а також що буде великий супротив. Але я добре пам’ятаю, як будучи мером Вінниці, Ви взяли на себе відповідальність і за Вашою ініціативою було відкрито у цьому місті Центр адміністративних послуг "Прозорий офіс", який спростив процедуру надання адміністративних послуг, а головне — таким чином знімалися корупційні ризики. Це було відмічено навіть послом США Джоном Тафтом

Грігол Катамадзе запевнив Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана, що Кабінет міністрів України на чолі з ним цілковито може розраховувати на підтримку Асоціації платників податків України, яка готова до конструктивної співпраці.

Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман особисто відповів Президенту Асоціації, що зацікавлений єдиним системним документом – Проектом ліберального Податкового кодексу України та надав доручення в ІІІ-й декаді червня п. р. провести дискусію з обговорення Проекту під його головуванням. Слід звернути увагу, що Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман особисто підтримує ідею щодо об’єднання податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску в єдиний податок.

Є питання?
Зв'яжіться з нашим фахівцем!
097 658-56-99